Het hele gebeuren komt wel van een winkel die in 1902 opgestart is door de oude man van bijna 80 nu.
Ik vraag me af wat je met 560 buizen van plan bent. er zijn maar enkele modellen die goud geld waard zijn. 99 % van de gangbare types zijn dat niet.
Overigens zit dat artikel achter een betaalmuur. mensen die geen lid zijn van De Limburger kunnen dat niet lezen.
1 x keer de link plaatsen is voldoende.
Ik hoop ook dat je goede afspraken met je familie wat er met de spullen moet gebeuren als je onverhoopt het tijdige met het eeuwige mocht verwisselen. je zal niet de eerste hoarder zijn wiens hele kostbare verzameling in de 10 kuupper verdwijnt...
DeeDub komt mij ook voor als iemand die al meer spullen heeft staan waar nog vanalles mee gedaan zou moeten worden.
Ik herken in ieder geval wel zijn 'romantische' houding tegenover spullen.
Ik heb dat namelijk zelf ook, en zo groeit er een verzameling potentiële projecten die niet meer te behappen of te overzien is...
Ergens op een zolder van waar ik ooit gewoond heb ligt het waarschijnlijk nog vol met klassieke fietsen in stukjes...
En bij mijn laatste verhuizing stond de stoep zo vol met spullen dat het grofvuil er 2 ritten voor nodig had..
En waar ik nu woon is de verzameling spullen ook nog steeds aan het groeien.
Dus tjaa...
Maar ik zou dan toch af zien van een verzameling achterhaalde onderdelen, ook al zijn die ladenkasten best mooi...
....als ze netjes zijn opgeknapt....
Maargoed, ik weet natuurlijk niet hoeveel ruimte DeeDub heeft.
Maar omdat ik zijn aard in deze meen te herkennen zeg ik toch: Ik zou het niet doen.
Ik herken het inderdaad ook maar al te goed. Ik heb de afgelopen vijf jaar stukje bij beetje vier vrachtwagens vol met rommel weg gewerkt met verkopen en weg gooien, wat een werk ik daar aan gehad heb zeg. Ik bij blij dat ik eindelijk voor het eerst in mijn leven echt uit de rommel ben, dat komt nooit meer terug, ik heb gewoon één machtig mooie audio set staan waar ik nu ook eindelijk eens van kan gaan genieten voordat ik het hoekje om ga.
In de tijd dat ik altijd maar bezig was met de 'hobby' was er nooit tijd om lekker te genieten van muziek.
Het luisteren naar muziek hoeft niet het doel van de hobby te zijn, het bezig zijn met dit spul kan ook het doel zijn. Dat laatste herken ik tenminste bij mezelf. Aan de andere kant heeft het geen zin om meer spullen voor projecten te verzamelen dan dat je in je leven nog kunt gebruiken. Het lijkt een kwestie van verschillende filosofieën….
Tis eigenlijk ook een soort van opportunisme dat verzamelen. Wel een beetje tegenstrijdig ook: Hoe ouder je wordt des te minder tijd heb je nog om het op te kunnen maken. En de berg wordt als maar groter Ach zolang het geen brood eet en niet in de weg ligt? So what? Maar om nou andermans verzameling er nog eens er bij in huis te nemen
Toffe aankoop en mooi verhaal!!
Met wat creativiteit kun je daar wel wat moois mee doen!
+1
Als je er zelf van kan genieten gewoon doen.
Ik ken voldoende mensen die juist incourante buizen opkopen en er dan een ontwerp omheen maken, dat plaatsen wat de waarde van die buizen doet stijgen.
Met een beetje mazzel en voldoende kennis zitten er vast wel bruikbare buisjes tussen.
Dat opkopen zal niet het probleem zijn, dat leuke ontwerp met de zooi des te meer
Weet niet meer welke cabaretier het was, volgens mij Haagse Harrie, die opperde eens dat er een weeffoutje in de schepping zit en we de verkeerde kant op leven. Het is veel leuker om uit je graf op te staan. Steeds meer afleren en dan steeds vaker feesten, wat je ook steeds beter vol gaat houden. Kattenkwaad wordt ook oogluikend meer toegestaan. Om dan uiteindelijk flups te verdwijnen in de moederschoot, waar je altijd al wilde zijn!
Weet niet meer welke cabaretier het was, volgens mij Haagse Harrie, die opperde eens dat er een weeffoutje in de schepping zit en we de verkeerde kant op leven. Het is veel leuker om uit je graf op te staan. Steeds meer afleren en dan steeds vaker feesten, wat je ook steeds beter vol gaat houden. Kattenkwaad wordt ook oogluikend meer toegestaan. Om dan uiteindelijk flups te verdwijnen in de moederschoot, waar je altijd al wilde zijn!