Advies bij een grote aankoop

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Advies bij een grote aankoop

Bericht door ray5150 »

Tsja, jij schreef :
DeeDub schreef: za 09 apr 2022, 3:10
Het hele gebeuren komt wel van een winkel die in 1902 opgestart is door de oude man van bijna 80 nu.
Ik vraag me af wat je met 560 buizen van plan bent. er zijn maar enkele modellen die goud geld waard zijn. 99 % van de gangbare types zijn dat niet.
Overigens zit dat artikel achter een betaalmuur. mensen die geen lid zijn van De Limburger kunnen dat niet lezen.
1 x keer de link plaatsen is voldoende.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Advies bij een grote aankoop

Bericht door ray5150 »

Ik hoop ook dat je goede afspraken met je familie wat er met de spullen moet gebeuren als je onverhoopt het tijdige met het eeuwige mocht verwisselen. je zal niet de eerste hoarder zijn wiens hele kostbare verzameling in de 10 kuupper verdwijnt...
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Advies bij een grote aankoop

Bericht door beijert »

Als je er zin in hebt kan het best leuke handel zijn. Dan moet je echter wel wereldwijd willen verkopen.

Betekend ook dat je soms langs het postkantoor mag om slechts een paar euro te verdienen.
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Advies bij een grote aankoop

Bericht door OWC »

Alsof het leven enkel om geld en winstgeven gaat.

Toffe aankoop en mooi verhaal!!
Met wat creativiteit kun je daar wel wat moois mee doen!
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Advies bij een grote aankoop

Bericht door beijert »

Natuurlijk niet. Maar de vraag wordt hier niet voor niets gesteld en geld geef je maar één keer uit.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 18:09
Locatie: den haag

Re: Advies bij een grote aankoop

Bericht door Jerommel »

DeeDub komt mij ook voor als iemand die al meer spullen heeft staan waar nog vanalles mee gedaan zou moeten worden.
Ik herken in ieder geval wel zijn 'romantische' houding tegenover spullen.
Ik heb dat namelijk zelf ook, en zo groeit er een verzameling potentiële projecten die niet meer te behappen of te overzien is...
Ergens op een zolder van waar ik ooit gewoond heb ligt het waarschijnlijk nog vol met klassieke fietsen in stukjes...
En bij mijn laatste verhuizing stond de stoep zo vol met spullen dat het grofvuil er 2 ritten voor nodig had..
En waar ik nu woon is de verzameling spullen ook nog steeds aan het groeien.
Dus tjaa...
Maar ik zou dan toch af zien van een verzameling achterhaalde onderdelen, ook al zijn die ladenkasten best mooi...
....als ze netjes zijn opgeknapt....
Maargoed, ik weet natuurlijk niet hoeveel ruimte DeeDub heeft.
Maar omdat ik zijn aard in deze meen te herkennen zeg ik toch: Ik zou het niet doen.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4779
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Advies bij een grote aankoop

Bericht door Olaf Analogue »

Ik herken het inderdaad ook maar al te goed. Ik heb de afgelopen vijf jaar stukje bij beetje vier vrachtwagens vol met rommel weg gewerkt met verkopen en weg gooien, wat een werk ik daar aan gehad heb zeg. Ik bij blij dat ik eindelijk voor het eerst in mijn leven echt uit de rommel ben, dat komt nooit meer terug, ik heb gewoon één machtig mooie audio set staan waar ik nu ook eindelijk eens van kan gaan genieten voordat ik het hoekje om ga.
In de tijd dat ik altijd maar bezig was met de 'hobby' was er nooit tijd om lekker te genieten van muziek.
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Advies bij een grote aankoop

Bericht door VintageHarry »

Het luisteren naar muziek hoeft niet het doel van de hobby te zijn, het bezig zijn met dit spul kan ook het doel zijn. Dat laatste herken ik tenminste bij mezelf. Aan de andere kant heeft het geen zin om meer spullen voor projecten te verzamelen dan dat je in je leven nog kunt gebruiken. Het lijkt een kwestie van verschillende filosofieën…. :relax:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Advies bij een grote aankoop

Bericht door Pjotr »

Tis eigenlijk ook een soort van opportunisme dat verzamelen. Wel een beetje tegenstrijdig ook: Hoe ouder je wordt des te minder tijd heb je nog om het op te kunnen maken. En de berg wordt als maar groter :lol: Ach zolang het geen brood eet en niet in de weg ligt? So what? Maar om nou andermans verzameling er nog eens er bij in huis te nemen :think:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Advies bij een grote aankoop

Bericht door dre »

Erg herkenbaar..... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Advies bij een grote aankoop

Bericht door Kappa7 »

OWC schreef: za 09 apr 2022, 12:43
Alsof het leven enkel om geld en winstgeven gaat.

Toffe aankoop en mooi verhaal!!
Met wat creativiteit kun je daar wel wat moois mee doen!
+1
Als je er zelf van kan genieten gewoon doen.
Ik ken voldoende mensen die juist incourante buizen opkopen en er dan een ontwerp omheen maken, dat plaatsen wat de waarde van die buizen doet stijgen.
Met een beetje mazzel en voldoende kennis zitten er vast wel bruikbare buisjes tussen.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Advies bij een grote aankoop

Bericht door Pjotr »

Dat opkopen zal niet het probleem zijn, dat leuke ontwerp met de zooi des te meer :lol:

Weet niet meer welke cabaretier het was, volgens mij Haagse Harrie, die opperde eens dat er een weeffoutje in de schepping zit en we de verkeerde kant op leven. Het is veel leuker om uit je graf op te staan. Steeds meer afleren en dan steeds vaker feesten, wat je ook steeds beter vol gaat houden. Kattenkwaad wordt ook oogluikend meer toegestaan. Om dan uiteindelijk flups te verdwijnen in de moederschoot, waar je altijd al wilde zijn!
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Advies bij een grote aankoop

Bericht door Zweitse »

dre schreef: zo 10 apr 2022, 10:24
Erg herkenbaar..... :mrgreen:
+1
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Advies bij een grote aankoop

Bericht door Shadow »

Succes :goedzo:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Advies bij een grote aankoop

Bericht door Ah!buis »

Pjotr schreef: zo 10 apr 2022, 10:38
Weet niet meer welke cabaretier het was, volgens mij Haagse Harrie, die opperde eens dat er een weeffoutje in de schepping zit en we de verkeerde kant op leven. Het is veel leuker om uit je graf op te staan. Steeds meer afleren en dan steeds vaker feesten, wat je ook steeds beter vol gaat houden. Kattenkwaad wordt ook oogluikend meer toegestaan. Om dan uiteindelijk flups te verdwijnen in de moederschoot, waar je altijd al wilde zijn!
Was grapje van Fons Jansen over voorlichtingsfilm die op een school perongeluk achterstevoren afgedraaid werd :D
https://www.youtube.com/watch?v=fzCBF06DxHg
Anne
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”