Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Xanadu1234 »

Ah!buis schreef: za 05 mar 2022, 20:15
Xanadu1234 schreef: za 05 mar 2022, 15:39
Maar bedankt voor de uitleg van de relais. Kan dan makkelijk tot 64 db schakelen.
Nee hoor,tot 64+32+16+8+4+2+1+½ dB :D
Anne
Anne

Ik bedoel dat ik zeg maar 1,2,3,4,5,6… 64 om het scherm kan weergeven.
Maar de alps Motor op afstandsbediening werkt. Nu nog de twee programma’s met elkaar combineren dat gaat spannend worden.

Peter
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Xanadu1234 »

Kwam vandaag tot de ontdekking (pdf)dat het niet gaat lukken om de ALPS motor. Ik heb geen terugkoppeling als ik het handmatig verander.

Dus het is alleen mogelijk met relais en display

Peter
Bijlagen
image.jpg
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Xanadu1234 »

We zijn weer een stapje verder de rotery encoder werk om ledjes aan te zetten. Dus ik kan straks als het lukt ook de rotery encoder de ingang selectie laten aansturen. Komende week gaan we dit dus toevoegen aan het andere rest bestaande Code. Arduino is best grappig.

Moet alleen echt nog kijken hoe ik het moet doen met die relais. Heb nu alleen aangegeven op de display Vol+ en Vol-
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Xanadu1234 »

Kom er vandaag achter dat de Oled display 20.000 uur me gaan. Dat is echt vervelend. Ik heb geen zin om die elke twee jaar te vervangen.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36746
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Pjotr »

Laat je hem constant aan staan dan? Vervangen dan door 7 segment LED. Die gaan minstens 20 jaar mee...
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Barry2001 »

(Oled) displays zijn heel snel obsolete. Vervanger is dan net weer anders, beter, etc. Maar zo'n vaart zal het niet lopen toch? Voordat je 20.000 uur verder bent..
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36746
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Pjotr »

5 jaar ongeveer en dat is de nominale geplande levensduur vandaag de dag.

Een led klokje wat ik meer dan 40 jaar geleden gemaakt heb doet het nog steeds. Al komt daar nu niet veel licht meer uit.
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Xanadu1234 »

Ja zoon dubbele 7 sigement display is wel het beste.
Heb net heel de code af en alles werkt. Maar elke 4 jaar een
Oled display vervangen is ook niet de oplossing ga maar eens kijken wat de mogelijkheden zijn hoe te programmeren. Zal niet veel moeilijker zijn als de oled display.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36746
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Pjotr »

Er zijn kant en klare driver IC's voor led displays met een seriële interface en/of I2C interface, b.v. CAT4008, CAT4016. Die sturen meestal 16 segmenten aan. Wordt wel weer een uitdaging er een printje voor te maken .... :D Of zoiets: https://nl.aliexpress.com/item/32955063973.html War sneller bezorgd: https://www.amazon.nl/AZDelivery-MAX721 ... DV3HN?th=1 Ook een leukertje: https://www.amazon.nl/MAX7219-8-cijferi ... 02&sr=8-13
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Xanadu1234 »

Pjotr

Bedankt ga er even over nadenken.
Het moet ook wel netjes zijn en mooi.

Peter
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36746
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Pjotr »

Meer dan het volume in dB en het ingangskanaal hoeft het toch niet aan te geven? En bedenk: Des te fancyer, des te minder duidelijk. Die 7 segment zie je veel op vv en zijn door hun schematische weergave juist goed duidelijk.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2

Bericht door ds23man »

Ik heb hier nog liggen:
_DSC3445[1].JPG
Een LCduino met Alps motorpot, heb ergens ook nog de juiste FTDI programmeerkabel liggen/hangen.

Mag je hebben voor 25 pleuries ex verzendkosten. Ik doe er niets meer mee.
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Xanadu1234 »

ds23man schreef: vr 18 mar 2022, 16:55
Ik heb hier nog liggen:

_DSC3445[1].JPG

Een LCduino met Alps motorpot, heb ergens ook nog de juiste FTDI programmeerkabel liggen/hangen.

Mag je hebben voor 25 pleuries ex verzendkosten. Ik doe er niets meer mee.
Bedankt

Maar ik heb een ALPS motor en de rest wel liggen.
Wilde het met een klein Oled display maken. Maar ik ga even kijken wat ik ga doen. Anders kan ik altijd dit nog gebruiken voor een ander project.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2

Bericht door ds23man »

Was graag of niet, inmiddels weer in mijn archief gestoken....
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Xanadu1234 »

ds23man schreef: vr 18 mar 2022, 19:34
Was graag of niet, inmiddels weer in mijn archief gestoken....
Wel bedankt hoor dat je mee denkt. Was niet de bedoeling om bot over te komen hoor. Baal van me zelf dat ik niet gekeken heb naar de duur van zoon oled display.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2

Bericht door ray5150 »

Maar je hebt nog geen antwoord gegeven op de vraag of je het scherm dan 24/7 aan laat staan.
Je kunt er ook een "gewone" LCD inzetten. die kostten ongeveer 1/10e van een OLED. (Ebay)
Neem je er gelijk 5, kun je er 10 jaar mee vooruit. :lol:
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Xanadu1234 »

ray5150 schreef: zo 20 mar 2022, 12:26
Maar je hebt nog geen antwoord gegeven op de vraag of je het scherm dan 24/7 aan laat staan.
Je kunt er ook een "gewone" LCD inzetten. die kostten ongeveer 1/10e van een OLED. (Ebay)
Neem je er gelijk 5, kun je er 10 jaar mee vooruit. :lol:
Ray sorry ik zie je bericht nu pas. Maar in principe natuurlijk niet maar het moet gewoon lang mee gaan.
Ga eens kijken de komende weken wat ik kan maken. Anders gebruik ik het geheel voor een ander project.
Heb maar toch de Tentlabs module gekocht.

Peter
Gebruikersavatar
Bean
Berichten: 299
Lid geworden op: di 17 mei 2005, 19:55
Locatie: Gelderland

Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Bean »

Xanadu1234 schreef:
...maar het moet gewoon lang mee gaan.
Als je dit display gemiddeld 2 uur per dag aan hebt staan, gaat het toch de komende 27 jaar mee?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36746
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Pjotr »

Het gaat er ook om of het een beetje smoelt. Persoonlijk vind ik die standaard 2x16 LCD's er nogal goedkoop uitzien.
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”