10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 6 februari 2021 afgelast

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Pjotr

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 6 februari 2021 afgelast

Bericht door Pjotr »

Gezien de halve straat hier inclusief C terug gekomen is van wintersport zou ik zeker voorzichtig blijven en het voorlopig nog even afwachten.
John P

Bericht door John P »

Ik had afgelopen zaterdag een etentje georganiseerd. Helaas belden 4 van de 6 af wegens besmetting. Ik heb nu de vriezer vol, en dat is maar goed ook want ik heb hem nu ook te pakken. Ik heb het idee dat het nu heel veel heerst maar dat de mensen niet meer naar de GGD gaan als het bij griepachtige verschijnselen blijft. Ik heb gelukkig ook alleen griepverschijnselen, maar wel mannengriep en dat is veel erger dan gewone griep.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Ja, 'tis wisselend mijn zus heeft het 4 weken geleden goed te pakken gehad en is 2 weken nok out geweest. Stak mijn vader van 94 aan en die is alleen een paar daagjes wat moeiig geweest :shock: Maar die heeft zijn leven lang ook nooit griep gekregen.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

M'n vader (82) kreeg vd week de uitslag positief van de GGD. Hij is wel verkouden, maar haalt z'n schouders op en gaat verder met wat íe normaal ook doet, modelboten bouwen. Een jaar geleden zou ik daar veel bezorgder over zijn geweest.

Maar iets genuanceerder over de luisterdag: als ik kijk naar het aantal nieuwe projecten dat op een luisterdag gedemonstreerd zou kunnen worden is dat schrikbarend laag. Kun je echt op 1 hand tellen. Ik heb de luisterdag in Oost Nederland nu 9x georganiseerd, en met name de laatste jaren zie je een neergaande tendens. Ik heb geprobeerd dit een impuls te geven door een luidspreker ontwerp wedstrijd te organiseren, wat ook wel gewerkt heeft, 9 leuke ontwerpen zijn daaruit gekomen. Daarover heb ik al gezegd dat dit gaaf was om te doen, maar het hier bij laat. Als iemand het leuk vindt weer een wedstrijd te organiseren (bv met een bepaald thema) wil ik dat met alle plezier faciliteren op de luisterdag, maar ik ga het zelf niet nog een keer doen.

Ik had verwacht doordat er veel mensen langere tijd thuis hebben gezeten ivm Covid dat er ook meer nieuwe projecten zouden ontstaan, maar dat is niet het geval.

Dit dus, en het feit dat Covid nog door het land raast maakt voor mij dat de noodzaak van een luisterdag er minder is. En ik dit misschien later wel doe, of niet.
peterl
Contacteer:

Bericht door peterl »

Jammer Barry maar begrijpelijk.
Ik had nog genoeg op de plank liggen van het laatste jaar, 2 versterkers en luidsprekers.
Maar ik zie ook dat er niet heel veel wordt gebouwd, bij mij heeft het in de covid periode juist een boost gegeven.
Ik ga ook veel nuchterder om met covid, werk dagelijks met honderden studenten en we zijn inmiddels al weer sinds het nieuwe jaar dagelijks op school aanwezig. ook heb ik dit jaar nog niet de versterker of luidspreker van het jaar gezien?
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

peterl schreef: vr 18 mar 2022, 12:14
. ook heb ik dit jaar nog niet de versterker of luidspreker van het jaar gezien?
Wilde ik opstarten in januari, maar bij een verkiezing moet er wat te kiezen zijn :D Niet gedaan dus. Kan uit ervaring vertellen dat het je ego streelt als je 'm wint, maar dan wel met keus.
pappaleo
Contacteer:

Bericht door pappaleo »

Hoho, naast jouw grote calpamos is er vorig jaar ook nog een kuikentje geboren.

Nou weet ik wel: Big is Better. Maar zet die van jou maar eens op de boekenplank. Tussen de kookboeken.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Een fraaie speaker Leo, kuikentje. Maar helaas kan ik daar geen 6 kamers mee vullen :(
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

Barry2001 schreef: vr 18 mar 2022, 10:38
Ik had verwacht doordat er veel mensen langere tijd thuis hebben gezeten ivm Covid dat er ook meer nieuwe projecten zouden ontstaan, maar dat is niet het geval.
Vaak was er wel meer tijd, voor zover die niet werd benut om eindelijk eens wat andere klussen aan te pakken. Maar ook gesloten bouwmarkten, niet/moeilijk verkrijgbare onderdelen/materialen/gereedschappen en onzekerheid over leveringstijden hebben de zelfbouw waarschijnlijk niet bevordert. Komende tijd komen daar door Poopin' nog materiaalschaarste en hoge kosten bij, dus dat trekt de boel ook niet vlot.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

waarom zou je persé wat nieuws mee moeten nemen naar een luisterdag? :bakkie:
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Heb je die A8 nog dan HJ?
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

neu, ingeruild op zo'n engels hok met brakke diesel
beijert

Bericht door beijert »

Ik ben niet minder de deur uitgeweest tijdens de pandemie.
Kappa7
Contacteer:

Bericht door Kappa7 »

Barry2001 schreef: vr 18 mar 2022, 13:51
Een fraaie speaker Leo, kuikentje. Maar helaas kan ik daar geen 6 kamers mee vullen :(
Volgens mij ga je de 6 kamers wel halen hoor. :mrgreen:
viewtopic.php?p=2026866#p2026866
WrineX
Contacteer:

Bericht door WrineX »

ik ben ook wel toe aan een luisterdag :)
pappaleo
Contacteer:

Bericht door pappaleo »

Zijn je magnetostaten MK IV al speelklaar?
WrineX
Contacteer:

Bericht door WrineX »

pappaleo schreef: wo 23 mar 2022, 20:19
Zijn je magnetostaten MK IV al speelklaar?
Nouja , alleen het filter nog. ik ga toch kijken of ik het in de behuizing kan proppen, en dan vind ik het wel best :) wellicht een keertje buiten meten. zodat ik niet met te weinig laag eindig :) klusje waar ik geen zin in heb want stel het al een tijdje uit. luisterdag zou een goede stok achter de deur zijn.
pappaleo
Contacteer:

Bericht door pappaleo »

Het is mooi weer deze week, dus je kan prima buiten meten. Ik stel voor dat je ze volgende week zaterdag (2/4) komt demonstreren. Nodig ik een paar buurtgenoten uit.

Is dat voldoende stok achter de deur? :mrgreen:
WrineX
Contacteer:

Bericht door WrineX »

volgende week al :) dat is wel erg veel stok :) zal eens kijken. moet wellicht filter onderdelen bestellen :(
pappaleo
Contacteer:

Bericht door pappaleo »

Dan ben ik nog coulant. Ik heb aanstaande zaterdag ook overwogen :rofl:
ray5150

Bericht door ray5150 »

Tsja, gisteren en maandag speelde er een Britse prog-rock band waarvan de leden nog uit de Genisis stamden in een volgepakte Ziggo Dome .
Wat ik zo lees is dat het volgende maand koningsdag ouderwets met alle toeters en bellen word uitgevoerd, je hoeft geen mondkapje meer op in het OV. Horeca is nu weer vrij toegankelijk, ieder weekend zitten de voetbal stadions weer vol. en wij vragen ons af of het wel verstandig om met 50 a 70 man samen te komen... :-k
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Mwah, zolang bij mijn vrouw op het werk 20% van het personeel nog ziek met C thuis zit vanwege al dat gefeest wat weer mag, doe ik het nog even tot nader order voorzichtig aan Ray.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

ray5150 schreef: wo 23 mar 2022, 23:19
Tsja, gisteren en maandag speelde er een Britse prog-rock band waarvan de leden nog uit de Genisis stamden in een volgepakte Ziggo Dome .
Wat ik zo lees is dat het volgende maand koningsdag ouderwets met alle toeters en bellen word uitgevoerd, je hoeft geen mondkapje meer op in het OV. Horeca is nu weer vrij toegankelijk, ieder weekend zitten de voetbal stadions weer vol. en wij vragen ons af of het wel verstandig om met 50 a 70 man samen te komen... :-k
Commerciele belangen als in afweging. Nog langer sectoren dichthouden levert nog meer problemen op in horeca, evenementen sector, etc. Gezien het feit dat over het algemeen mensen minder ziek van worden van een C besmetting dan voorheen en dus ook de druk op de zorg minder wordt is dat de overweging.

Genesis, mijn schoonzus en zwager zijn geweest. Ik vraag hoe was het met die ouwe Phil, kan íe het drumstel nog een beetje raken? Die zit dus de hele avond op een stoel waar hij niet vanaf komt, en dan niet achter z'n drumstel maar voor een microfoon. Het is een icoon en hem is nog een lang gelukkig en gezond leven gewenst, maar sommige dingen moet je dan niet meer willen op je ouwe dag.
Shadow

Bericht door Shadow »

3x alimentatie voor je exen tikt nu eenmaal door Barry :lol:
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

:mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”