Ronny en Edwin zie ik niet meer hier
Maar misschien kent een van jullie dit printje met aansluiting voor leds multi-turn instelpotmetrs
Lijkt wel of je de spanning op de Led kan regelen misschien 3 kleuren led ? Nee dan heb je 3 draadjes
Moderator: Beheerdersteam
Zijn de relais geschikt voor audio , ik meen dat in de Ampswitcher van Barry2001 met speciale relais werd geschakeldAh!buis schreef: ↑di 22 feb 2022, 20:38Is idd om vier LS in of uit te schakelen met elk een relais.
Over de spoel van de relais zit dan een LED met serieweerstand, gedeeltelijk regelbaar om de helderheid in te stellen.
Op de print zie ik niet de verbindingen naar een kant van de relaisspoel, zit zeker aan de andere kant, er even bijgetekend.
In welke richting de LEDs aangesloten moeten hangt af van stroom door de spoelen, + gemeenschappelijk en min naar de gekozen relais of de min gemeenschappelijk en kiezen door aansluiten van de +.
Anne
Dat weet Barry2001 nog. Het idee van die Luidspreker relais is dat ze een voorloopcontact hebben die een enorme stroom kan schakelen. Omdat het veel moeilijker is (goed) een kleine stroom te schakelen dan een grote wordt na het sluiten dit contact overbrugd met een verguld contact zodat de overgangsweerstand klein is. Grote stromen hoeft dit contact niet te schakelen zodat het beschermd is tegen inbranden, en verguld dus minder/geen oxidatie. Bij het openen is het net andersom, eerst het vergulde contact daarna de grote.OpaBert schreef: ↑di 22 feb 2022, 20:54Zijn de relais geschikt voor audio , ik meen dat in de Ampswitcher van Barry2001 met speciale relais werd geschakeldAh!buis schreef: ↑di 22 feb 2022, 20:38Is idd om vier LS in of uit te schakelen met elk een relais.
Over de spoel van de relais zit dan een LED met serieweerstand, gedeeltelijk regelbaar om de helderheid in te stellen.
Op de print zie ik niet de verbindingen naar een kant van de relaisspoel, zit zeker aan de andere kant, er even bijgetekend.
In welke richting de LEDs aangesloten moeten hangt af van stroom door de spoelen, + gemeenschappelijk en min naar de gekozen relais of de min gemeenschappelijk en kiezen door aansluiten van de +.
Anne
Zal eens proberen te volgen in Barry zijn draadje of die speciale relais voor ingang schakeling of relais zijn
Edit
Barry2001 heeft voor LS speciale relais gebruikt
Misschien dat hij nog weet waarom![]()