Ik ben nieuw hier, hallo allemaal beste mensen.

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Hifidelity
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 24 jan 2022, 21:31

Ik ben nieuw hier, hallo allemaal beste mensen.

Bericht door Hifidelity »

Ik ben Joep liefhebber van mooie audio spullen met name vooral de luidsprekertechniek,
maar natuurlijk ook de bij bijbehorende spullen voor een zo goed mogelijke weergave.



Woon in Arnhem, heb veel hobby's en op het moment transmisielijn joekels aan het bouwen.

Ben een Bosschebol uit Brabant die verdwaalde in de ogen van een Arnhemse schone.

Hoop hier een boel info op te doen van gelijkgestemden over deze mooie hobby.

Tijd om mijn soldeerstation af te stoffen en handen uit de mouwen te steken.

Nu maar eens wat topics lezen voordat ik in het diepe duik.
Ben slechte schrijver hoor.

1 Gelijk eerste vraag, kan ik die beweeg emoticons uitzetten?
2 Wat raden jullie me aan om als eerste te lezen?
3 En zijn er valkuilen te vermijden?

Groeten Joep
Laatst gewijzigd door Hifidelity op wo 26 jan 2022, 9:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Ik ben nieuw hier, hallo allemaal beste mensen.

Bericht door Henkjan »

Hallo Joep, welkom hier
Hifidelity schreef: di 25 jan 2022, 23:12
..... op het moment transmisielijn joekels aan het bouwen.
:foto:
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Ik ben nieuw hier, hallo allemaal beste mensen.

Bericht door Marp »

Welkom Joep,
Hifidelity schreef: di 25 jan 2022, 23:12
Gelijk eerste vraag, kan ik die beweeg emoticons uitzetten?

Desgewenst kan je "smilies weergeven als afbeeldingen" uitzetten in het gebruikerspaneel onder weergave-opties:

Gebruikerspaneel - Wijzig weergave-opties
Gebruikerspaneel - Wijzig weergave-opties
Hifidelity
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 24 jan 2022, 21:31

Re: Ik ben nieuw hier, hallo allemaal beste mensen.

Bericht door Hifidelity »

Dank je wel Marp
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Ik ben nieuw hier, hallo allemaal beste mensen.

Bericht door Shadow »

Welkom Joep!
Hifidelity
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 24 jan 2022, 21:31

Re: Ik ben nieuw hier, hallo allemaal beste mensen.

Bericht door Hifidelity »

Goedemorgen shadow

Leuk la linea
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Ik ben nieuw hier, hallo allemaal beste mensen.

Bericht door Shadow »

Hifidelity schreef: wo 26 jan 2022, 9:37
Goedemorgen shadow

Leuk la linea
Ja dat is tijdloos O:)
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Ik ben nieuw hier, hallo allemaal beste mensen.

Bericht door Douwe84 »

Welkom Joep!
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Ik ben nieuw hier, hallo allemaal beste mensen.

Bericht door hardbats »

Welkom Joep!
Lees vooral waar je geïnteresseerd in bent en wat je wilt leren :mrgreen:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Ik ben nieuw hier, hallo allemaal beste mensen.

Bericht door OpaBert »

Welkom Joep Boschebollen zijn altijd goed hier , liefst met melkchocolade O:)
Verder doe ik alleen nog maar met buizen knutselen, niet met Torren , die dingen hebben een hekel aan mij , :evil: dat is wederzijds :lol:
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Ik ben nieuw hier, hallo allemaal beste mensen.

Bericht door Marp »

Hifidelity schreef: di 25 jan 2022, 23:12
, heb veel hobby's en op het moment transmisielijn joekels aan het bouwen.
Een bestaand model? In welke fase zit je?
Hifidelity
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 24 jan 2022, 21:31

Re: Ik ben nieuw hier, hallo allemaal beste mensen.

Bericht door Hifidelity »

Nou mooi hoor bedankt voor de reacties.

Ja bestaand model Remo (heb alle drivers en het filter).
Roger 8.0
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Ik ben nieuw hier, hallo allemaal beste mensen.

Bericht door Shadow »

#-o
Hifidelity
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 24 jan 2022, 21:31

Re: Ik ben nieuw hier, hallo allemaal beste mensen.

Bericht door Hifidelity »

Ja ik weet gaatje in m'n kop.
Maar toch.
Jij maakt overigens mooie kasten.

Ik zit met mijn pennetje op mijn smartphone te toetsen heb nog weinig ervaring met het een en ander.
Verdwaal nog de halve tijd.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Ik ben nieuw hier, hallo allemaal beste mensen.

Bericht door Shadow »

Is het de latere 4 weg versie? Of de oude 5 weg? Of 3 weg? :think:

viewtopic.php?t=4814

Er is al meer gezegd erover hier.
Hifidelity
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 24 jan 2022, 21:31

Re: Ik ben nieuw hier, hallo allemaal beste mensen.

Bericht door Hifidelity »

Het is een 4 weg spullen in huis, nu nog beginnen.
Korte ausflug gehad, ik plan in dit voorjaar weekje met tacker en lijm de 18mm kast in een arbeidsgang in elkaar, heb hekel aan half afgewerkt project wat in de weg staat en stof staat te vangen.
Het oorspronkelijke ontwerp is te lomp van uitstraling, dus maak het slanker, hoger en met de lage tonen in de zijkant.
Lengte kanaal zelfde hoogte +/- 120 cm.
Zo past het in de woonkamer bij ons zonder te veel te detoneren.
Drivers en filter zijn mooi maar wel beetje over de top qua afmetingen en prijs.
Maar een hobby mag geld kosten nietwaar.
Groet
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Ik ben nieuw hier, hallo allemaal beste mensen.

Bericht door Shadow »

Succes, ik ben bang dat het aanpassen - als het niet doorgerekend is - niet tot verbeteringen gaan lijden in combinatie met het originele filter.
Hifidelity
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 24 jan 2022, 21:31

Re: Ik ben nieuw hier, hallo allemaal beste mensen.

Bericht door Hifidelity »

Nou ik ben niet zo bang aangelegd het kan altijd weer tot de originele proporties terug, maar zal ik niet doen want past niet langs de kast.
Meten en aanpassen filter kan eventueel later.
Lomp en zwaar is het origineel, dat moet beter.
Ik ga vooral voor de prima laag weergave.
Gaat gebruikt worden in zowel stereo als in surround opstelling puur om te experimenteren.
Bij Aliexpres hebben ze leuke tm lijn hout pakketten overigens die echter te duur zijn door de verzendkosten.
Dan beter op deze manier.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Ik ben nieuw hier, hallo allemaal beste mensen.

Bericht door Marp »

Hifidelity schreef: zo 20 feb 2022, 21:48
Ik zit met een acute vraag, wie heeft er ervaring met het kleuren van een speakerconus.
Door ...
Je vraag heb ik ondergebracht in het luidsprekerforum. O:)
https://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=30520
Plaats reactie