Zit toch ook een gelijkrichter in met dioden en dikke elco's? En daar heb je niet eens demping van de trafoweerstand. Die pulsen kunnen fors zijn met steile flanken, tientallen ampères met een beetje belasting.
Alu buis of gewoon koperen waterleidingbuis is zeer effectief i.d.d. Ik leg meestal de netsnoeren onder de apparaatkast door naar de zijkant.
