Mooi dat je eruit bent. Tussen 16:30 en 19:00 ben ik meestal niet bereikbaar, avondeten + verzorging.
Zou niet teveel werk maken van dat ding, is niet bepaald een hoogvlieger.
Anne
opknappen/modificeren wembley model two twelve
Moderator: Beheerdersteam
Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve
Nou hij vloog bijna van tafel ik had mn gejubel hier gepost
En ik dacht zal de andere kant ook maar doen
Dacht er helemaal niet aan dat hij nog aan stond dus met mn soldeerbout en zuiglitze wil ik die ookgje,s soldeer vrij maken en ik krijg een oplazer
En druk denk met de soldeerbout die hele versterker bijna van tafel
Tegen dat soldeer steuntje die is niet bestand tegen zulk geweld
Opmerkelijk dat je de rimpel voelt op de gelijkspanning
Was maar met de herstelwerkzaamheden bezig Dacht nog vlug een plaatje schieten voor Anne
Aluminium klinknagel er uit geboord en een m3 boutje met kartelring doet het ook
het is al bijna weer als nieuw
nog vast solderen klaar
Geen schokje gemist en toch naast de pot ge........
Dan
En ik dacht zal de andere kant ook maar doen
Dacht er helemaal niet aan dat hij nog aan stond dus met mn soldeerbout en zuiglitze wil ik die ookgje,s soldeer vrij maken en ik krijg een oplazer
En druk denk met de soldeerbout die hele versterker bijna van tafel
Tegen dat soldeer steuntje die is niet bestand tegen zulk geweld
Opmerkelijk dat je de rimpel voelt op de gelijkspanning
Was maar met de herstelwerkzaamheden bezig Dacht nog vlug een plaatje schieten voor Anne
Aluminium klinknagel er uit geboord en een m3 boutje met kartelring doet het ook
het is al bijna weer als nieuw
Geen schokje gemist en toch naast de pot ge........
Dan
Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve
O o o, dat is dan weer net goed afgelopen
Wat dacht je van een LED in serie met een ontlaadweerstand over de hoogspanning ?
Anne
Wat dacht je van een LED in serie met een ontlaadweerstand over de hoogspanning ?
Anne
Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve
Ja onkruid vergaat niet Anne
Ik heb in dat lampje een neonlamp met 100 k voorschakel weerstand geprutst
Ik begreep niet waarom ik een voorschakel weerstand op 100 volt ,moest gebruiken, dan knippert hij een klein beetje maar gaat niet echt licht geven
Geef ik 200 volt met een 100 k weerstand dan brand hij wel goed
In wendig zit er iets wat de 100 volt kortsluit maar niet mij voeding van 100 volt
En 1 helft op DC en bij AC 2 helften
Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve
Zo 'n neon lampje is ongeveer hetzelfde als een zenerdiode. Gaat pas stroom door boven de brandspanning en die spanning wil niet verder omhoog. Er is een serieweerstand nodig om de stroom binnen de perken te houden.OpaBert schreef: ↑vr 28 jan 2022, 22:56Ik heb in dat lampje een neonlamp met 100 k voorschakel weerstand geprutst
Ik begreep niet waarom ik een voorschakel weerstand op 100 volt ,moest gebruiken, dan knippert hij een klein beetje maar gaat niet echt licht geven
Geef ik 200 volt met een 100 k weerstand dan brand hij wel goed
In wendig zit er iets wat de 100 volt kortsluit maar niet mij voeding van 100 volt![]()
Anne
