opknappen/modificeren wembley model two twelve

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve

Bericht door Ah!buis »

Mooi dat je eruit bent. Tussen 16:30 en 19:00 ben ik meestal niet bereikbaar, avondeten + verzorging.
Zou niet teveel werk maken van dat ding, is niet bepaald een hoogvlieger.
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve

Bericht door OpaBert »

Nou hij vloog bijna van tafel ik had mn gejubel hier gepost
En ik dacht zal de andere kant ook maar doen
Dacht er helemaal niet aan dat hij nog aan stond dus met mn soldeerbout en zuiglitze wil ik die ookgje,s soldeer vrij maken en ik krijg een oplazer
En druk denk met de soldeerbout die hele versterker bijna van tafel
Tegen dat soldeer steuntje die is niet bestand tegen zulk geweld
Opmerkelijk dat je de rimpel voelt op de gelijkspanning :!:
Was maar met de herstelwerkzaamheden bezig Dacht nog vlug een plaatje schieten voor Anne
Aluminium klinknagel er uit geboord en een m3 boutje met kartelring doet het ook
het is al bijna weer als nieuw :lol: nog vast solderen klaar

Geen schokje gemist en toch naast de pot ge........
Dan
Bijlagen
09C96780-B935-4B7D-A767-BE6D6E58DD86.jpeg
FCB943C5-149C-4078-A37D-7F3A68F4B297.jpeg
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve

Bericht door Ah!buis »

O o o, dat is dan weer net goed afgelopen :shock: :D
Wat dacht je van een LED in serie met een ontlaadweerstand over de hoogspanning ?
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef: vr 14 jan 2022, 21:08
O o o, dat is dan weer net goed afgelopen :shock: :D
Wat dacht je van een LED in serie met een ontlaadweerstand over de hoogspanning ?
Anne
Ja onkruid vergaat niet Anne :lol:
Ik heb in dat lampje een neonlamp met 100 k voorschakel weerstand geprutst
Ik begreep niet waarom ik een voorschakel weerstand op 100 volt ,moest gebruiken, dan knippert hij een klein beetje maar gaat niet echt licht geven
Geef ik 200 volt met een 100 k weerstand dan brand hij wel goed
In wendig zit er iets wat de 100 volt kortsluit maar niet mij voeding van 100 volt :think:
En 1 helft op DC en bij AC 2 helften
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve

Bericht door Ah!buis »

OpaBert schreef: vr 28 jan 2022, 22:56
Ik heb in dat lampje een neonlamp met 100 k voorschakel weerstand geprutst
Ik begreep niet waarom ik een voorschakel weerstand op 100 volt ,moest gebruiken, dan knippert hij een klein beetje maar gaat niet echt licht geven
Geef ik 200 volt met een 100 k weerstand dan brand hij wel goed
In wendig zit er iets wat de 100 volt kortsluit maar niet mij voeding van 100 volt :think:
Zo 'n neon lampje is ongeveer hetzelfde als een zenerdiode. Gaat pas stroom door boven de brandspanning en die spanning wil niet verder omhoog. Er is een serieweerstand nodig om de stroom binnen de perken te houden.
Anne
Plaats reactie