'Caerbannog Acoustics' actieve budget zuilen + wat historie

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: 'Caerbannog Acoustics' actieve budget zuilen + wat historie

Bericht door SSassen »

Iemand is lekker bezig geweest zie ik! :rock:
Gebruikersavatar
Rubble
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 18 apr 2010, 13:41
Locatie: Leiden

Re: 'Caerbannog Acoustics' actieve budget zuilen + wat historie

Bericht door Rubble »

SSassen schreef: di 16 nov 2021, 18:32
Iemand is lekker bezig geweest zie ik! :rock:
Hahaha ja dank u! Ik krijg dingen in mijn kop die er soms jarenlang in kunnen blijven zitten, maar er uiteindelijk toch in een of andere vorm uitkomen. Ik laat mij graag leiden door veel ervarener bouwers en probeer er dan wat van te maken. Nog steeds actief versterkt aangezien ik geen verstand heb van analoge filters.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 'Caerbannog Acoustics' actieve budget zuilen + wat historie

Bericht door Henkjan »

mooi man "het zelfde maar dan 10" :rock:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: 'Caerbannog Acoustics' actieve budget zuilen + wat historie

Bericht door SSassen »

Rubble schreef: di 16 nov 2021, 18:38
Ik krijg dingen in mijn kop die er soms jarenlang in kunnen blijven zitten, maar er uiteindelijk toch in een of andere vorm uitkomen.
Herkenbaar, zo heb ik nog legio projecten op de plank liggen in verschillende stadia, van onderdelen in een doos tot aan feitelijk af.
Gebruikersavatar
Rubble
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 18 apr 2010, 13:41
Locatie: Leiden

Re: 'Caerbannog Acoustics' actieve budget zuilen + wat historie

Bericht door Rubble »

Haha ja precies. In mijn open baffles zitten nu 2 Pioneer car audio woofers bedoeld voor een infinite baffle. Die geven een heel mooi laag. Ik wil er 4 hebben voor een grotere versie, maar heb er nu 3. Daar ben ik nu letterlijk 3 jaar naar op zoek. Die vierde komt er, ik heb geduld.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: 'Caerbannog Acoustics' actieve budget zuilen + wat historie

Bericht door Marp »

Rubble schreef: di 16 nov 2021, 17:55
Na mijn laatste bouwsel wat ik hier heb laten zien (fotoś zijn allemaal pleite geloof ik dankzij Imageshack of wat was het) heb ik nog een aantal andere dingen gebouwd met meer en minder succes. :shock:
Mooi dat je nog wat plaatjes ervan had, alleen staan deze ook weer bij een externe host. Wil je ons een plezier doen en ze bij je berichten voegen?
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: 'Caerbannog Acoustics' actieve budget zuilen + wat historie

Bericht door SSassen »

Marp schreef: wo 17 nov 2021, 7:02
Rubble schreef: di 16 nov 2021, 17:55
Na mijn laatste bouwsel wat ik hier heb laten zien (fotoś zijn allemaal pleite geloof ik dankzij Imageshack of wat was het) heb ik nog een aantal andere dingen gebouwd met meer en minder succes. :shock:
Mooi dat je nog wat plaatjes ervan had, alleen staan deze ook weer bij een externe host. Wil je ons een plezier doen en ze bij je berichten voegen?
... omdat ze anders als je van internet provider wisselt, of de provider de boel opschoont, deze foto's niet meer zichtbaar zijn.
Gebruikersavatar
Rubble
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 18 apr 2010, 13:41
Locatie: Leiden

Re: 'Caerbannog Acoustics' actieve budget zuilen + wat historie

Bericht door Rubble »

Ah natuurlijk. Even spieken hoe dat moet, komt goed.
Gebruikersavatar
Rubble
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 18 apr 2010, 13:41
Locatie: Leiden

Re: 'Caerbannog Acoustics' actieve budget zuilen + wat historie

Bericht door Rubble »

Nu met de foto's als bijage:
De Eminence compressie tweeter
De Eminence compressie tweeter
SBacoustics woofer
SBacoustics woofer
Eminence mid/woofer/coax/dinges
Eminence mid/woofer/coax/dinges
stand van zaken t/m gisteren
stand van zaken t/m gisteren
Gebruikersavatar
Rubble
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 18 apr 2010, 13:41
Locatie: Leiden

Re: 'Caerbannog Acoustics' actieve budget zuilen + wat historie

Bericht door Rubble »

Vandaag heb ik de topkastjes verder opgetuigd en gaten gezaagd voor de terminals. Ook plankjes gezaagd voor verdere bracing van de baskasten. Ik heb pritex voor de achterwanden. Wat kan ik het beste met de rest doen? gewoon open laten? In ieder geval het 'pad' naar de refexpoort onderin. De baskasten zullen ongeveer tot 100 Hz lopen, m.b.v. 4e orde digitaal filter.
IMG_20211117_141952456.jpg
IMG_20211117_144623458.jpg
IMG_20211117_144640489.jpg
IMG_20211117_144813330.jpg
IMG_20211117_150752659.jpg
Gebruikersavatar
Rubble
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 18 apr 2010, 13:41
Locatie: Leiden

Re: 'Caerbannog Acoustics' actieve budget zuilen + wat historie

Bericht door Rubble »

Weer wat vooruitgang geboekt. Het gaat met horten en storten door allerhande prive en werk gedoetjes. En dan moet je ook nog ergens tijd vinden om muziek te luisteren. :D

Hoe dan ook, ik ben wat opgeschoten. Baffles gefreesd, kasten in elkaar gelijmd, schroef gaten afgewerkt, kasten geschuurd en vandaag de kanten afgerond met een frees. Dus klaar voor de lak.
Laatst gewijzigd door Rubble op zo 16 jan 2022, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rubble
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 18 apr 2010, 13:41
Locatie: Leiden

Re: 'Caerbannog Acoustics' actieve budget zuilen + wat historie

Bericht door Rubble »

IMG_20220116_165916_824.jpg
IMG_20220115_154807_814.jpg
IMG_0336.JPG
IMG_0335.JPG
IMG_0333.JPG
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 'Caerbannog Acoustics' actieve budget zuilen + wat historie

Bericht door dre »

Lekker bezig Ruben! :goedzo:
Gebruikersavatar
Rubble
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 18 apr 2010, 13:41
Locatie: Leiden

Re: 'Caerbannog Acoustics' actieve budget zuilen + wat historie

Bericht door Rubble »

dre schreef: zo 16 jan 2022, 17:53
Lekker bezig Ruben! :goedzo:
Hee Andre! Thanks, leuk weer eens van je te horen. Woon je nog steeds in de buurt?

Jij hebt me toen wel geinspireerd met je zelfbouw. Niet dat ik er ook maar enigszins bij in de buurt zou kunnen komen, zeker qua bouw en afwerking niet. Heb je die Termino's nog?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 'Caerbannog Acoustics' actieve budget zuilen + wat historie

Bericht door dre »

Nog steeds in Noordwijk!

Ja,de Termino's staan er nog....
Maar het is wel tijd voor wat anders.
Gebruikersavatar
Rubble
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 18 apr 2010, 13:41
Locatie: Leiden

Re: 'Caerbannog Acoustics' actieve budget zuilen + wat historie

Bericht door Rubble »

Ah nog steeds Noordwijk. Ik heb Leiden 6 jaar geleden verlaten voor Oegstgeest. Dus nog steeds in de buurt.

Die Termino's waren/zijn ook wel onwijs fraai. Iets beters zal niet eenvoudig zijn.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 'Caerbannog Acoustics' actieve budget zuilen + wat historie

Bericht door dre »

Anders denk ik inderdaad.
Na zoveel jaar iets anders is niet gek toch?

Maar ik heb nogal wat keuze. :rofl:
Gebruikersavatar
Rubble
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 18 apr 2010, 13:41
Locatie: Leiden

Re: 'Caerbannog Acoustics' actieve budget zuilen + wat historie

Bericht door Rubble »

Zeker niet gek. Iets anders is altijd leuk. :D

Iets met hoorns voor dramatisch effect? :lol:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 'Caerbannog Acoustics' actieve budget zuilen + wat historie

Bericht door dre »

Nee,ik ben zeker geen hoog rendement fan.....
Een mooie waveguide kan ik wel waarderen! 8)
Gebruikersavatar
Rubble
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 18 apr 2010, 13:41
Locatie: Leiden

Re: 'Caerbannog Acoustics' actieve budget zuilen + wat historie

Bericht door Rubble »

En ik ben weer een stukske verder. 4 kasten gelakt en van hoejskes voorzien. De eerste klanken zijn nu niet ver meer :lol:

:kwijl:
IMG_20220122_164859_930.jpg
IMG_20220122_111653_293.jpg
IMG_20220122_123657_356.jpg
IMG_20220122_153325_431.jpg
IMG_20220122_164108_894.jpg
Gebruikersavatar
Rubble
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 18 apr 2010, 13:41
Locatie: Leiden

Re: 'Caerbannog Acoustics' actieve budget zuilen + wat historie

Bericht door Rubble »

IMG_20220123_131512_622.jpg
IMG_20220123_142009_166.jpg
IMG_20220123_145416_159.jpg
IMG_20220123_145421_439.jpg
IMG_20220123_145429_367.jpg
IMG_20220123_145438_406.jpg
IMG_20220123_145429_367.jpg
Bijlagen
IMG_20220123_170016_308.jpg
Gebruikersavatar
Rubble
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 18 apr 2010, 13:41
Locatie: Leiden

Re: 'Caerbannog Acoustics' actieve budget zuilen + wat historie

Bericht door Rubble »

Het speelt!
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 'Caerbannog Acoustics' actieve budget zuilen + wat historie

Bericht door dre »

Lekker bezig ! 8)
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 'Caerbannog Acoustics' actieve budget zuilen + wat historie

Bericht door hannesie »

Gefeliciteerd. :lol:
Gebruikersavatar
Rubble
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 18 apr 2010, 13:41
Locatie: Leiden

Re: 'Caerbannog Acoustics' actieve budget zuilen + wat historie

Bericht door Rubble »

Thanks! Het is nu quick and dirty ingeregeld. Laag gaat heeeel laag. Het puntbron idee komt ook al best aardig uit de verf.

Later verder tweaken.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”