'Caerbannog Acoustics' actieve budget zuilen + wat historie
Moderator: Beheerdersteam
- SSassen
- Contacteer:
Re: 'Caerbannog Acoustics' actieve budget zuilen + wat historie
Iemand is lekker bezig geweest zie ik! 
Hahaha ja dank u! Ik krijg dingen in mijn kop die er soms jarenlang in kunnen blijven zitten, maar er uiteindelijk toch in een of andere vorm uitkomen. Ik laat mij graag leiden door veel ervarener bouwers en probeer er dan wat van te maken. Nog steeds actief versterkt aangezien ik geen verstand heb van analoge filters.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
mooi man "het zelfde maar dan 10" 
- SSassen
- Contacteer:
Herkenbaar, zo heb ik nog legio projecten op de plank liggen in verschillende stadia, van onderdelen in een doos tot aan feitelijk af.
Haha ja precies. In mijn open baffles zitten nu 2 Pioneer car audio woofers bedoeld voor een infinite baffle. Die geven een heel mooi laag. Ik wil er 4 hebben voor een grotere versie, maar heb er nu 3. Daar ben ik nu letterlijk 3 jaar naar op zoek. Die vierde komt er, ik heb geduld.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Mooi dat je nog wat plaatjes ervan had, alleen staan deze ook weer bij een externe host. Wil je ons een plezier doen en ze bij je berichten voegen?
- SSassen
- Contacteer:
... omdat ze anders als je van internet provider wisselt, of de provider de boel opschoont, deze foto's niet meer zichtbaar zijn.
Ah natuurlijk. Even spieken hoe dat moet, komt goed.
Vandaag heb ik de topkastjes verder opgetuigd en gaten gezaagd voor de terminals. Ook plankjes gezaagd voor verdere bracing van de baskasten. Ik heb pritex voor de achterwanden. Wat kan ik het beste met de rest doen? gewoon open laten? In ieder geval het 'pad' naar de refexpoort onderin. De baskasten zullen ongeveer tot 100 Hz lopen, m.b.v. 4e orde digitaal filter.
Weer wat vooruitgang geboekt. Het gaat met horten en storten door allerhande prive en werk gedoetjes. En dan moet je ook nog ergens tijd vinden om muziek te luisteren.
Hoe dan ook, ik ben wat opgeschoten. Baffles gefreesd, kasten in elkaar gelijmd, schroef gaten afgewerkt, kasten geschuurd en vandaag de kanten afgerond met een frees. Dus klaar voor de lak.
Hoe dan ook, ik ben wat opgeschoten. Baffles gefreesd, kasten in elkaar gelijmd, schroef gaten afgewerkt, kasten geschuurd en vandaag de kanten afgerond met een frees. Dus klaar voor de lak.
Laatst gewijzigd door Rubble op zo 16 jan 2022, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Hee Andre! Thanks, leuk weer eens van je te horen. Woon je nog steeds in de buurt?
Jij hebt me toen wel geinspireerd met je zelfbouw. Niet dat ik er ook maar enigszins bij in de buurt zou kunnen komen, zeker qua bouw en afwerking niet. Heb je die Termino's nog?
Nog steeds in Noordwijk!
Ja,de Termino's staan er nog....
Maar het is wel tijd voor wat anders.
Ja,de Termino's staan er nog....
Maar het is wel tijd voor wat anders.
Ah nog steeds Noordwijk. Ik heb Leiden 6 jaar geleden verlaten voor Oegstgeest. Dus nog steeds in de buurt.
Die Termino's waren/zijn ook wel onwijs fraai. Iets beters zal niet eenvoudig zijn.
Die Termino's waren/zijn ook wel onwijs fraai. Iets beters zal niet eenvoudig zijn.
Anders denk ik inderdaad.
Na zoveel jaar iets anders is niet gek toch?
Maar ik heb nogal wat keuze.
Na zoveel jaar iets anders is niet gek toch?
Maar ik heb nogal wat keuze.
Zeker niet gek. Iets anders is altijd leuk.
Iets met hoorns voor dramatisch effect?
Iets met hoorns voor dramatisch effect?
Nee,ik ben zeker geen hoog rendement fan.....
Een mooie waveguide kan ik wel waarderen!
Een mooie waveguide kan ik wel waarderen!
En ik ben weer een stukske verder. 4 kasten gelakt en van hoejskes voorzien. De eerste klanken zijn nu niet ver meer
Thanks! Het is nu quick and dirty ingeregeld. Laag gaat heeeel laag. Het puntbron idee komt ook al best aardig uit de verf.
Later verder tweaken.
Later verder tweaken.