Ik heb me jaren geleden aangemeld met een setje Cyburgs needles die in had gebouwd. Ondertussen is er veel gebeurd en heb ik veel geexperimenteerd met zelfbouw. Actief gefilterd aangezien dat uitrekenen en solderen van analoge filters niet aan mij besteed is. Ik draai nu o.a. met flinke zuilen, losjes gebaseerd op de Visaton La Belle, met daarin 2 Kenford DYG 820 woofers, een Peerless DX20BF00-08 tweeter en Gradient Axis AX-08 breedbander. Woofers en tweeters in een gesloten kast van 70 liter ongeveer en de Gradient in een 20 liter compartiment met open achterkant. In eerste instantie had ik er Rockwood DY-811u fullrangers in, later met houten faseplug.
De lol voor mij is het proberen om voor zo weinig mogelijk geld een fijn klinkende speaker te krijgen. Ik probeer ook verschillende concepten uit. Ik zal in dit topic ook wat oudere probeersels laten zien en hou ik een en ander aanstuur, maar eerst mijn huidige "pareltjes" (al zeg ik het zelf
Ik zie alleen dat de meeste foto's op een USB stickie staan die ik nu even niet kan vinden.