Zal me ff voorstellen. Ben al zo'n 40 jaar met muziek en audio bezig, ook met zelfbouw (voornamelijk speakers) en heb nu met een groepje 'Audio Dreams' als doel gesteld om met zo min mogelijk kosten (sub 1000,-) een zo hoog mogelijk resultaat te krijgen. Mijn uitgangspunt is streaming via LMS (Logitech Media Server) en heb daarvoor het software-project RPMS opgezet RPMS waarmee een leek een streaming/NAS-server met LMS kan installeren obv een Raspberry Pi. Ben van professie software-ontwikkelaar dus RPMS (github) is een leuk projectje voor mij. Zal hiervoor tzt een separate draad openen, denk dat het interessant is voor iedereen die LMS gebruikt....
Maar nu naar de piDAC..... Het idee is om obv van een Pi (een Rp3 om precies te zijn) en piCorePlayer, een high-end DAC neer te zetten. Dit in stappen, bv eerst de Pi zelf, dan een DAC-hat, audiofiele voeding(en), etc. Iedere stap zal dan via een AB-test met de voorgaande versie c.q. bestaande DAC (Arcam rDAC + audiofiele voeding) vergeleken worden. Overigens zal de voeding die ik nu voor de Arcam heb, hergebruikt worden voor de piDAC (hoef alleen eventjes de uitgangsspanning terug te regelen naar 5V); mijn eigen Arcam heeft het begeven helaas (AB-test doe ik op de Arcam van een vriend van mij).
De eerste versie is dus een Rp3 gekoppeld via de hoofdtelefoon-uitgang (zie bijlage). Uiteraard kun je hier niets van verwachten, maar je moet ergens beginnen
Jullie gedachten hierover?
