Composiet versterker MK1-V2

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Pjotr »

Die Toriody trafo's laten toch ook een paar weken op zich wachten. Ze houden geen stock aan maar produceren per order.
Laatst gewijzigd door Pjotr op za 11 sep 2021, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door 3kes »

Tijdje niet meer meegelezen hier maar goed om te lezen dat er nog stevig gebouwd wordt. Hier speelt de versterker bijna dagelijks want O, wat klinkt die versterker fijn! Zo fijn dat ik nog geen behoefte heb gehad om de Pass M2X af te bouwen. Dat zegt wel wat denk. Dus Peter, top werk!
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Pjotr »

Aan de openingspost heb ik een aansluitschema toegevoegd op veler verzoek!

https://zelfbouwaudio.nl/forum/download ... ?id=181133
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door dre »

Altijd handig! :goedzo:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door ray5150 »

Netjes gedaan zo. :goedzo:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Pjotr »

Dank :D Uiteraard kun je met gebalanceerd of semi-gebalanceerd aansluiten dan ook een potmeter aansluiten. Of eigenlijk juist! De potmeter zit tussen de ingangsbuffer en de eindversterker in.
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Xanadu1234 »

Hallo allemaal

Ga de komende maanden proberen om de versterker te bouwen. Ik ben normaal niet zo van de forums maar ik zal jullie hulp erg nodig hebben.

Wil hem in het volgende kastje gaan bouwen.
https://www.eltim.eu/en/modu-electronic ... 8-20000555
Ik weet niet of deze ook ergens anders goedkoper te krijgen is. Wil hem eigenlijk helemaal zilver kleurig en aluminium.

Tevens wil ik een remote control inbouwen om de versterker op afstand te bedienen.
https://www.hificollective.co.uk/potent ... -alps.html

De trafo wil ik kopen bij ringkerntrafo of bij Eltim. Allebij de wel een 4*24v 250va versie

https://www.eltim.eu/nl/transformatoren ... 8-10000671

Ringkertrafo heb ik een mail gestuurd om te kijken of zij ook goede kwaliteit kunnen leveren 4*24v versie

Kast best solderen maar SMD is toch een vak apart.
Maar we gaan ons best doen.

Pjotr alvast bedankt voor de schema en het boardje wat je beschikbaar wild stellen. Ben benieuwd naar de geluidskwaliteit.

Als jullie nog tips hebben.

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Henkjan »

welkom!
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Xanadu1234 »

Bedankt
Henkjan
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Leeuwarden »

Als je de kast snel wil hebben dan kan je hem beter hier bestellen: https://modushop.biz/site/index.php?rou ... uct_id=191

Ringkerntrafo is een prima adres. Eventueel ook even bij Toroidy in Polen kijken. Is ook een prima adres…
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door dre »

Welkom!

Wil je er meerdere bronnen op aan gaan sluiten eigenlijk?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Pjotr »

Ja en die trafo bij Eltim is ook een Toroidy. Maar bij Toroidy zelf kost die €56 en bij Eltim €99,61 :shock: Plus dat je hem direct bij Toroidy in 2 weken in huis hebt en je het bij Eltim maar af moet wachten. Is trouwens geen 4x 24V maar een 2x 24V.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Leeuwarden »

Moraal van het verhaal: niet naar Eltim…
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Xanadu1234 »

Ik weet nog niet of ik meerdere bronnen gaat aansluiten.
Als het kan is het de moeite waard natuurlijk.

Ik wil eindelijk 1 trafo hebben met vier uitgangen.
Dus daarom dacht ik 4*24v toch. ik zal eens direct mailen naar de trafo leverancier want dit is echt te groot verschil.

Oké Eltim is al afgevallen het is zo als het is.

Ben eindelijk op zoek naar volledig zilver. Vind ik toch wat mooier en allumimum.

Bedankt voor de reacties.
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Xanadu1234 »

Heb naar Ringkerntrafo een mail gestuurd met de vraag maar of ze ook een juiste goede trafo kunnen leveren.
Wacht even af zeg maar.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door dre »

Er zijn ook volumeregelingen met de bronschakeling er in , dan heb je alles via de afstandsbediening.
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Xanadu1234 »

Dre

Dit is voor mij nieuw heb je een linkje dat ik het kan lezen. Hifficolective levert dit ook wel alleen geen ervaring mee
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Xanadu1234 »

Dre

Dit is voor mij nieuw heb je een linkje dat ik het kan lezen. Hifficolective levert dit ook wel alleen geen ervaring mee
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door FR_Aad »

+1 voor Toroidy
Goed spul voor een goede prijs. En tot nu toe vlotte levering.
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Xanadu1234 »

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Pjotr »

Zie ook https://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopi ... 5#p2012345 Dat is wat ik uit Polen ontving paar maanden terug. Omdat 4x 24V een custom special is is ie wat duurder dan de standaard trafo's.

Die selector is ongebalanceerd terwijl de CA wel gebalanceerd is. Dus met gebalanceerde bronnen gooi je het kindje een beetje met het badwater weg. Wat ga je precies aansluiten en heb je dan wel een selector met afstandsbediening nodig?
Laatst gewijzigd door Pjotr op zo 02 jan 2022, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door dre »

Xanadu1234 schreef: zo 02 jan 2022, 21:02
Dre

Dit is voor mij nieuw heb je een linkje dat ik het kan lezen. Hifficolective levert dit ook wel alleen geen ervaring mee
http://tentlabs.com/Components/page31/page31.html

En dan is er ook nog wel wat chinees spul en audiophonics zal ook wel wat hebben toch?

https://www.audiophonics.fr/en/search?s ... me+control
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Xanadu1234 »

Dre
Ga wel eens even zoeken moet vast iets te vinden zijn.
Moet wel betrouwbaar zijn. Want niets is vervelender als het na 1 jaar al weer defect is.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door Leeuwarden »

Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Composiet versterker MK1-V2

Bericht door dre »

De Tentlabs is zeer degelijk,maar niet goedkoop.

https://www.tentlabsshop.com/DetailServ ... ailID=1580
Plaats reactie