Composiet versterker MK1-V2
Moderator: Beheerdersteam
Re: Composiet versterker MK1-V2
Die Toriody trafo's laten toch ook een paar weken op zich wachten. Ze houden geen stock aan maar produceren per order.
Laatst gewijzigd door Pjotr op za 11 sep 2021, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Tijdje niet meer meegelezen hier maar goed om te lezen dat er nog stevig gebouwd wordt. Hier speelt de versterker bijna dagelijks want O, wat klinkt die versterker fijn! Zo fijn dat ik nog geen behoefte heb gehad om de Pass M2X af te bouwen. Dat zegt wel wat denk. Dus Peter, top werk!
Re: Composiet versterker MK1-V2
Aan de openingspost heb ik een aansluitschema toegevoegd op veler verzoek!
https://zelfbouwaudio.nl/forum/download ... ?id=181133
https://zelfbouwaudio.nl/forum/download ... ?id=181133
Re: Composiet versterker MK1-V2
Dank
Uiteraard kun je met gebalanceerd of semi-gebalanceerd aansluiten dan ook een potmeter aansluiten. Of eigenlijk juist! De potmeter zit tussen de ingangsbuffer en de eindversterker in.
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Hallo allemaal
Ga de komende maanden proberen om de versterker te bouwen. Ik ben normaal niet zo van de forums maar ik zal jullie hulp erg nodig hebben.
Wil hem in het volgende kastje gaan bouwen.
https://www.eltim.eu/en/modu-electronic ... 8-20000555
Ik weet niet of deze ook ergens anders goedkoper te krijgen is. Wil hem eigenlijk helemaal zilver kleurig en aluminium.
Tevens wil ik een remote control inbouwen om de versterker op afstand te bedienen.
https://www.hificollective.co.uk/potent ... -alps.html
De trafo wil ik kopen bij ringkerntrafo of bij Eltim. Allebij de wel een 4*24v 250va versie
https://www.eltim.eu/nl/transformatoren ... 8-10000671
Ringkertrafo heb ik een mail gestuurd om te kijken of zij ook goede kwaliteit kunnen leveren 4*24v versie
Kast best solderen maar SMD is toch een vak apart.
Maar we gaan ons best doen.
Pjotr alvast bedankt voor de schema en het boardje wat je beschikbaar wild stellen. Ben benieuwd naar de geluidskwaliteit.
Als jullie nog tips hebben.
Alvast bedankt
Ga de komende maanden proberen om de versterker te bouwen. Ik ben normaal niet zo van de forums maar ik zal jullie hulp erg nodig hebben.
Wil hem in het volgende kastje gaan bouwen.
https://www.eltim.eu/en/modu-electronic ... 8-20000555
Ik weet niet of deze ook ergens anders goedkoper te krijgen is. Wil hem eigenlijk helemaal zilver kleurig en aluminium.
Tevens wil ik een remote control inbouwen om de versterker op afstand te bedienen.
https://www.hificollective.co.uk/potent ... -alps.html
De trafo wil ik kopen bij ringkerntrafo of bij Eltim. Allebij de wel een 4*24v 250va versie
https://www.eltim.eu/nl/transformatoren ... 8-10000671
Ringkertrafo heb ik een mail gestuurd om te kijken of zij ook goede kwaliteit kunnen leveren 4*24v versie
Kast best solderen maar SMD is toch een vak apart.
Maar we gaan ons best doen.
Pjotr alvast bedankt voor de schema en het boardje wat je beschikbaar wild stellen. Ben benieuwd naar de geluidskwaliteit.
Als jullie nog tips hebben.
Alvast bedankt
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Composiet versterker MK1-V2
Als je de kast snel wil hebben dan kan je hem beter hier bestellen: https://modushop.biz/site/index.php?rou ... uct_id=191
Ringkerntrafo is een prima adres. Eventueel ook even bij Toroidy in Polen kijken. Is ook een prima adres…
Ringkerntrafo is een prima adres. Eventueel ook even bij Toroidy in Polen kijken. Is ook een prima adres…
Re: Composiet versterker MK1-V2
Welkom!
Wil je er meerdere bronnen op aan gaan sluiten eigenlijk?
Wil je er meerdere bronnen op aan gaan sluiten eigenlijk?
Re: Composiet versterker MK1-V2
Ja en die trafo bij Eltim is ook een Toroidy. Maar bij Toroidy zelf kost die €56 en bij Eltim €99,61
Plus dat je hem direct bij Toroidy in 2 weken in huis hebt en je het bij Eltim maar af moet wachten. Is trouwens geen 4x 24V maar een 2x 24V.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Ik weet nog niet of ik meerdere bronnen gaat aansluiten.
Als het kan is het de moeite waard natuurlijk.
Ik wil eindelijk 1 trafo hebben met vier uitgangen.
Dus daarom dacht ik 4*24v toch. ik zal eens direct mailen naar de trafo leverancier want dit is echt te groot verschil.
Oké Eltim is al afgevallen het is zo als het is.
Ben eindelijk op zoek naar volledig zilver. Vind ik toch wat mooier en allumimum.
Bedankt voor de reacties.
Als het kan is het de moeite waard natuurlijk.
Ik wil eindelijk 1 trafo hebben met vier uitgangen.
Dus daarom dacht ik 4*24v toch. ik zal eens direct mailen naar de trafo leverancier want dit is echt te groot verschil.
Oké Eltim is al afgevallen het is zo als het is.
Ben eindelijk op zoek naar volledig zilver. Vind ik toch wat mooier en allumimum.
Bedankt voor de reacties.
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Heb naar Ringkerntrafo een mail gestuurd met de vraag maar of ze ook een juiste goede trafo kunnen leveren.
Wacht even af zeg maar.
Wacht even af zeg maar.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Er zijn ook volumeregelingen met de bronschakeling er in , dan heb je alles via de afstandsbediening.
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Dre
Dit is voor mij nieuw heb je een linkje dat ik het kan lezen. Hifficolective levert dit ook wel alleen geen ervaring mee
Dit is voor mij nieuw heb je een linkje dat ik het kan lezen. Hifficolective levert dit ook wel alleen geen ervaring mee
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Dre
Dit is voor mij nieuw heb je een linkje dat ik het kan lezen. Hifficolective levert dit ook wel alleen geen ervaring mee
Dit is voor mij nieuw heb je een linkje dat ik het kan lezen. Hifficolective levert dit ook wel alleen geen ervaring mee
Re: Composiet versterker MK1-V2
+1 voor Toroidy
Goed spul voor een goede prijs. En tot nu toe vlotte levering.
Goed spul voor een goede prijs. En tot nu toe vlotte levering.
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
https://www.hificollective.co.uk/potent ... l-kit.html
Sorry was te snel nu met link
Sorry was te snel nu met link
Re: Composiet versterker MK1-V2
Zie ook https://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopi ... 5#p2012345 Dat is wat ik uit Polen ontving paar maanden terug. Omdat 4x 24V een custom special is is ie wat duurder dan de standaard trafo's.
Die selector is ongebalanceerd terwijl de CA wel gebalanceerd is. Dus met gebalanceerde bronnen gooi je het kindje een beetje met het badwater weg. Wat ga je precies aansluiten en heb je dan wel een selector met afstandsbediening nodig?
Die selector is ongebalanceerd terwijl de CA wel gebalanceerd is. Dus met gebalanceerde bronnen gooi je het kindje een beetje met het badwater weg. Wat ga je precies aansluiten en heb je dan wel een selector met afstandsbediening nodig?
Laatst gewijzigd door Pjotr op zo 02 jan 2022, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Composiet versterker MK1-V2
http://tentlabs.com/Components/page31/page31.htmlXanadu1234 schreef: ↑zo 02 jan 2022, 21:02Dre
Dit is voor mij nieuw heb je een linkje dat ik het kan lezen. Hifficolective levert dit ook wel alleen geen ervaring mee
En dan is er ook nog wel wat chinees spul en audiophonics zal ook wel wat hebben toch?
https://www.audiophonics.fr/en/search?s ... me+control
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Dre
Ga wel eens even zoeken moet vast iets te vinden zijn.
Moet wel betrouwbaar zijn. Want niets is vervelender als het na 1 jaar al weer defect is.
Ga wel eens even zoeken moet vast iets te vinden zijn.
Moet wel betrouwbaar zijn. Want niets is vervelender als het na 1 jaar al weer defect is.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Composiet versterker MK1-V2
De Tentlabs is zeer degelijk,maar niet goedkoop.
https://www.tentlabsshop.com/DetailServ ... ailID=1580
https://www.tentlabsshop.com/DetailServ ... ailID=1580
