Filter 10" RCF Coax

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

Vermond

Re: Filter 10" RCF Coax

Bericht door Vermond »

Bedankt voor de tips. Eerder hebben mensen ook al aangekaart niet alleen te focussen op de on-axis response. Ik ben er ook wel over uit dat ik voor de 'hybride' setup ga die OWC voorstelt.

Ik heb metingen toegevoegd onder meerdere hoeken, en opnieuw geprobeerd een passief filter te maken:
virtuixcad1.png
En met een actieve correctie erbij:
virtuixcad2.png
Ik ga dit filter eens in elkaar knutselen en kijken of het in de praktijk ook ergens op lijkt.

Wat ik me nog af vraag, ik heb onder precies dezelfde omstandigheden de 10", de 1" en de combinatie gemeten, met dual channel measurement. Toch moet ik in VirtuixCad de 1" inverten om (zonder filter e.d.) zo goed mogelijk in de buurt te komen van de totale response. Ik heb mijn hersenpan nog niet heel hard laten kraken en weet zo snel niet of dit logisch is, maar misschien komt het jullie bekend voor?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
John P

Bericht door John P »

Dat is tekstboek gedrag bij een tweede orde filter. Dat komt door een elektrische fasedraaing van 180 graden die het filter introduceert.
Waar een weg is is ook een omweg.
Wieger61

Bericht door Wieger61 »

Actief zou je de pieken bij 2,5, 4,5 en 10 kHz, die ook onder andere hoeken voorkomen, met een Notch-filter kunnen wegfilteren .
Vermond

Bericht door Vermond »

Hallo John, wel goed lezen :), ik bedoel juist zonder elektrisch filter. Ik had verwacht dat ik beide metingen (10" en 1") kon combineren in VirtuixCad, en dat ze samen overeen zouden komen met de totaalresponse die ik ook gemeten heb.

Ik heb vanmiddag een proeffilter in elkaar gezet, en dat gaat de goede kant op.