Ik ben me een beetje aan het oriënteren voor het bouwen van een versterker. De Vincent SV388 die we nu hebben heeft wat kuren. Hij doet het nog wel maar sommige inputs werken niet meer. Voor mij een goeie reden om zelf eens wat te bouwen
Goed, ik heb nog wat projecten liggen die eerst af moeten maar ik wil alvast wat ideeën opdoen en wellicht de componenten opzoeken / inslaan als de keuze gemaakt is. (kosten spreiden)
Wat we nu hebben draaien:
Vincent SV388 in stereo.
Vincent CD-S6 MKII (heeft gebalanceerde uitgangen, gebruiken we nu niet)
Focal JM lab Chorus 716S 130W 8 ohm, gevoeligheid 91,5dB
Wat ik zoek is:
* Een zelfbouw kit rond de LM3886 of LM4780
* Of een klasse A versterker (één van de boards van DIYAUDIO?)
* Op Ebay kom ik ook verschillende klasse A kits tegen. Iemand die hier ervaring mee heeft?
* Audiophonics heeft ook mooie boards
Voor alle opties geldt, hoe klinkt het uiteindelijk? Dat is iets waar ik vooral tegenaan loop bij al die zelfbouw kits. Blijft dit een kwestie van trial and error of kun je van sommige kits wel zeggen dat ze vergelijkbaar klinken met een x merk?
Naast de versterker wil ook ook iets van een voorversterker inbouwen zodat ik bass en treble kan regelen maar ook kan bypassen. En ik wil kunnen schakelen tussen optical en een aantal normale ingangen.
Ik weet het, het is een heel wensenlijstje en ik ben al een tijdje internet aan het afspeuren. Op een gegeven moment zie je echter door de bomen het bos niet meer. Ik hoop hier wat tips te krijgen voor een goed klinkende setup mocht het zover komen dat ik iets ga bouwen.