Vragen versterker

voor alle audio die moet kunnen rijden

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
AutoAudioNoob
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 27 dec 2021, 21:55

Vragen versterker

Bericht door AutoAudioNoob »

Beste,

In de auto audio wereld vrij nieuw, Nu heb ik 2 nieuwe 2weg speakers gekocht voor mijn renault trafic 2015

Na het inbouwen kwam ik er al vrij snel achter dat het nog slechter kon als mijn originele speakers. Na wat onderzoek
kwam het erop neer dat ik een versterker nodig heb en die wil ik doormiddel van een converter op mijn originele headunit gaan aansluiten.

Nu de vraag ik heb nog een versterker liggen die gemonteerd zit op mijn subwoofer alleen staat er in het rijtje boven de speaker aansluitingen alleen subwoofer 2 kanaals, kan ik hier mijn speakers op aansluiten? of zou ik dan een andere versterker moeten kopen?


Mvg, Auto audio Noob
Bijlagen
VyAHKaMA.jpeg
Laatst gewijzigd door AutoAudioNoob op ma 27 dec 2021, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Vragen versterker

Bericht door Henkjan »

wat is er slechter aan het geluid dan met origineel?

en geef eens wat aanvullende info over wat je nu al hebt:
- merk en type van je 2weg setje
- merk en type subversterker
- type van ori headunit
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Vragen versterker

Bericht door Henkjan »

en welkom hier uiteraard !
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Vragen versterker

Bericht door Kappa7 »

Welk systeem heb je nu in je Renault zitten?
Is dat een originele Renault head unit of een aftermarket set?
AutoAudioNoob
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 27 dec 2021, 21:55

Re: Vragen versterker

Bericht door AutoAudioNoob »

Om op alle te reageren, het is de Media Nav van renault.

Gekocht setje JBL stage3 627.

Puur vervangen omdat mijn linker speaker vervormde maar helaas met slechter geluid tot eindervaring.

Ik heb de sub ooit gekregen met de versterker er al op helaas is hier geen merk op te vinden doorzichtige kap ik zou een foto toevoegen. De sub hoef ik niet perse aangesloten te hebben.

en dank voor het welkom heten.
AutoAudioNoob
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 27 dec 2021, 21:55

Re: Vragen versterker

Bericht door AutoAudioNoob »

Ter aanvulling, zou een andere head unit alleen voldoende zijn om ''fatsoenlijk'' geluid eruit te krijgen?
Ik hoor nu vooral hoge tonen (schel) en heb de bedrading al omgedraaid dus het kon ook niet fout aansluiten zijn.
Stefanovitch
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 17 mar 2021, 14:31

Re: Vragen versterker

Bericht door Stefanovitch »

Ik heb al eens een externe sub aan gesloten via een media nav en dat klonkt perfect.
Stefanovitch
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 17 mar 2021, 14:31

Re: Vragen versterker

Bericht door Stefanovitch »

Er zijn genoeg opties om het geluid via een versterker met goede high/low converter te laten lopen.
Je kunt dan een mooi geluid krijgen. Daarintegen heb ik al meerdere keren andere speakers aangesloten via de normale uitgangen en dat ging altijd goed met een mooi resultaat.

Mvgr, Stefanovitch.
Plaats reactie