Vragen versterker
Moderator: Beheerdersteam
-
AutoAudioNoob
- Berichten: 7
- Lid geworden op: ma 27 dec 2021, 21:55
Vragen versterker
Beste,
In de auto audio wereld vrij nieuw, Nu heb ik 2 nieuwe 2weg speakers gekocht voor mijn renault trafic 2015
Na het inbouwen kwam ik er al vrij snel achter dat het nog slechter kon als mijn originele speakers. Na wat onderzoek
kwam het erop neer dat ik een versterker nodig heb en die wil ik doormiddel van een converter op mijn originele headunit gaan aansluiten.
Nu de vraag ik heb nog een versterker liggen die gemonteerd zit op mijn subwoofer alleen staat er in het rijtje boven de speaker aansluitingen alleen subwoofer 2 kanaals, kan ik hier mijn speakers op aansluiten? of zou ik dan een andere versterker moeten kopen?
Mvg, Auto audio Noob
In de auto audio wereld vrij nieuw, Nu heb ik 2 nieuwe 2weg speakers gekocht voor mijn renault trafic 2015
Na het inbouwen kwam ik er al vrij snel achter dat het nog slechter kon als mijn originele speakers. Na wat onderzoek
kwam het erop neer dat ik een versterker nodig heb en die wil ik doormiddel van een converter op mijn originele headunit gaan aansluiten.
Nu de vraag ik heb nog een versterker liggen die gemonteerd zit op mijn subwoofer alleen staat er in het rijtje boven de speaker aansluitingen alleen subwoofer 2 kanaals, kan ik hier mijn speakers op aansluiten? of zou ik dan een andere versterker moeten kopen?
Mvg, Auto audio Noob
Laatst gewijzigd door AutoAudioNoob op ma 27 dec 2021, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Vragen versterker
wat is er slechter aan het geluid dan met origineel?
en geef eens wat aanvullende info over wat je nu al hebt:
- merk en type van je 2weg setje
- merk en type subversterker
- type van ori headunit
en geef eens wat aanvullende info over wat je nu al hebt:
- merk en type van je 2weg setje
- merk en type subversterker
- type van ori headunit
Re: Vragen versterker
Welk systeem heb je nu in je Renault zitten?
Is dat een originele Renault head unit of een aftermarket set?
Is dat een originele Renault head unit of een aftermarket set?
-
AutoAudioNoob
- Berichten: 7
- Lid geworden op: ma 27 dec 2021, 21:55
Re: Vragen versterker
Om op alle te reageren, het is de Media Nav van renault.
Gekocht setje JBL stage3 627.
Puur vervangen omdat mijn linker speaker vervormde maar helaas met slechter geluid tot eindervaring.
Ik heb de sub ooit gekregen met de versterker er al op helaas is hier geen merk op te vinden doorzichtige kap ik zou een foto toevoegen. De sub hoef ik niet perse aangesloten te hebben.
en dank voor het welkom heten.
Gekocht setje JBL stage3 627.
Puur vervangen omdat mijn linker speaker vervormde maar helaas met slechter geluid tot eindervaring.
Ik heb de sub ooit gekregen met de versterker er al op helaas is hier geen merk op te vinden doorzichtige kap ik zou een foto toevoegen. De sub hoef ik niet perse aangesloten te hebben.
en dank voor het welkom heten.
-
AutoAudioNoob
- Berichten: 7
- Lid geworden op: ma 27 dec 2021, 21:55
Re: Vragen versterker
Ter aanvulling, zou een andere head unit alleen voldoende zijn om ''fatsoenlijk'' geluid eruit te krijgen?
Ik hoor nu vooral hoge tonen (schel) en heb de bedrading al omgedraaid dus het kon ook niet fout aansluiten zijn.
Ik hoor nu vooral hoge tonen (schel) en heb de bedrading al omgedraaid dus het kon ook niet fout aansluiten zijn.
-
Stefanovitch
- Berichten: 44
- Lid geworden op: wo 17 mar 2021, 14:31
Re: Vragen versterker
Ik heb al eens een externe sub aan gesloten via een media nav en dat klonkt perfect.
-
Stefanovitch
- Berichten: 44
- Lid geworden op: wo 17 mar 2021, 14:31
Re: Vragen versterker
Er zijn genoeg opties om het geluid via een versterker met goede high/low converter te laten lopen.
Je kunt dan een mooi geluid krijgen. Daarintegen heb ik al meerdere keren andere speakers aangesloten via de normale uitgangen en dat ging altijd goed met een mooi resultaat.
Mvgr, Stefanovitch.
Je kunt dan een mooi geluid krijgen. Daarintegen heb ik al meerdere keren andere speakers aangesloten via de normale uitgangen en dat ging altijd goed met een mooi resultaat.
Mvgr, Stefanovitch.
