Daudio C1kit "net even anders"
Moderator: Beheerdersteam
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Te dik laag in de zin van de 2x10 inchers te hard, of de sub te hard?
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Jeroen heeft de metingen, maar ik dacht dat het onder de 45hz was wat te dik is bij de C1's, de sub zit daar dan weer op aangekoppeld.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Ben ook wel benieuwd wat voor foutje nog in de rechter speaker zat…
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Het laag is niet te dik, maar er zit een room mode op 37Hz. Die hebben we met de dsp module van de Auralic perfect gecompenseerd. Het is nu zeer evenwichtig. Wel met inderdaad een laagboost van 6dB maar dat is wel lekker, doe ik zelf ook met de S1. Kan je een beetje meer of minder doen, is een kwestie van smaak.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Klinkt alsof de basis nu goed in orde is om verder mee te tweaken, kabels, het filter, ik las nog ergens iets over een AR preamp…
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Ik ben iig erg happy met het resultaat, klinkt echt top!!
De AR DSPre is van de baan omdat de USB input naar de interne DAC-8 niet werkt op de Auralic Aries G1, maar was sowieso een long shot.
Vwb de speakerkabel, ik ben in overleg met Tony.
De AR DSPre is van de baan omdat de USB input naar de interne DAC-8 niet werkt op de Auralic Aries G1, maar was sowieso een long shot.
Vwb de speakerkabel, ik ben in overleg met Tony.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Omdat de Supra Ply 3.4S speakerkabel mij best goed bevalt heb ik aan Tony Gee gevraagd wat de Duelund DGA12GA kabel zal doen tov de Ply 3.4S kabel, daar kwam het volgende antwoord op,
Hallo Mario,
Mijn ervaring met de DCA12GA is dat deze een rijk en natuurlijk karakter heeft. Harmonische boventonen klinken heel realistisch waardoor de muziek mooi "vloeit".
Net als de Supra Ply 3.4S is de Duelund kabel ook vertind koper, dit kenmerkt zich door een neutrale weergave.
Het verschil zit hem met name in de boventonen die de Duelund "tastbaarder" weergeeft.
Mvg,
Tony
Dit geeft mij aan dat het iig in de basis wel goed zit met wat ik mag verwachten, ik ga dan ook deze Duelund kabel bestellen.
Hallo Mario,
Mijn ervaring met de DCA12GA is dat deze een rijk en natuurlijk karakter heeft. Harmonische boventonen klinken heel realistisch waardoor de muziek mooi "vloeit".
Net als de Supra Ply 3.4S is de Duelund kabel ook vertind koper, dit kenmerkt zich door een neutrale weergave.
Het verschil zit hem met name in de boventonen die de Duelund "tastbaarder" weergeeft.
Mvg,
Tony
Dit geeft mij aan dat het iig in de basis wel goed zit met wat ik mag verwachten, ik ga dan ook deze Duelund kabel bestellen.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Klinkt als een mooie upgrade van je huidige kabel! Duidelijke beschrijving van Tony weer, dan weet je wat je ongeveer kan verwachten.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Ook nog 2 plaatjes 120x60x5 Flamex Facet besteld voor achter de C1's om de reverb time (als ik het goed begrepen heb) te vertragen op het mid / hoog.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Die flamex is wel erg licht hoor, een kwart van de D40 (40kg per m3) die ik had neergezet. D20 werkt ook goed weet ik uit ervaring maar met slechts 9,5kg per m3 weet ik het niet.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Ok, ik ga kijken of ik er met REW uitkom om dat te kunnen meten, valt dat tegen zullen er andere plaatjes moeten komen.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
We gaan het zien, dit is helemaal nieuw voor mij dus kan er niet over oordelen, maar die plaatjes van Jeroen deden iig wel wat positiefs.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Net de Duelund DGA12GA speaker kabels afgemonteerd met Mundorf Mconnect banaan pluggen, klinken best fraai op het eerste gehoor, hoor ook wel terug wat Tony bedoeld 
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Gisteren ook Duelund silveren 0.01 bypass caps geplaatst op het mid en hoog, duidelijk meer pinpoint en detaillering, wel ook wat scherpte waarneembaar maar dat is vandaag al wat minder, gevalletje inspelen denk ik dan maar, time will tell.
Net ook de Flamex panelen geplaatst, links wat provisorisch nog en rechts prima zo, maakt het beeld toch wat minder defuse, dit begint toch wel erg fraai te worden zo
Net ook de Flamex panelen geplaatst, links wat provisorisch nog en rechts prima zo, maakt het beeld toch wat minder defuse, dit begint toch wel erg fraai te worden zo
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Leuk om zo je ontwikkeling te zien.
Zeker ook om dat in het begin van je topic aanpassingen aan je interieur niet gewenst waren.
Mooi dat je nu ook ervaart wat dergelijke aanpassingen doen.
Zeker ook om dat in het begin van je topic aanpassingen aan je interieur niet gewenst waren.
Mooi dat je nu ook ervaart wat dergelijke aanpassingen doen.
