Daudio C1kit "net even anders"
Moderator: Beheerdersteam
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Nou ik kan jullie verzekeren dat hier met het laag niks mis is 
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Klopt, je levert ook wel wat kwaliteit in, dat ben ik me je eens. Filter je nog wel de pieken weg, zodat je in ieder geval de staande golven een beetje opheft op de luisterplek? Of speel je dan zonder DSP?jeroen_d schreef: ↑wo 08 dec 2021, 23:12Uiteindelijk verlies je dan wel wat van de extreme openheid van het dipoollaag.
Mijn double bass array in combinatie met S1 doet ook overlap tot 120Hz. Geeft heel strak geluid, maar toch ook enigszins hifi waarmee ik bedoel dat het niet meer zo mooi los en natuurlijk klinkt. Mooist voor films. Maar als ik muziek draai waar het echt om snelheid gaat, drum en bas, en opnames van onversterkte instrumenten, dan gaat die double bass array uit en luister ik het liefst naar de S1 puur stereo. Zelf bij het electronic genre is soms de pure S1 te prefereren dan.
In het geval van holco gaat dit zeker ook gelden. Die AudioTechnology woofers zijn zo ontzettend goed, daar wil je als het even kan geen sub doorheen laten spelen. Laat die maar lekker alleen het allerlaagste stukje doen.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Ja ik speel via dsp op de bron, Jriver of Roon. Geeft in combinatie met de netwerk dac geen voor mij hoorbare degradatie.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Ha Mario,
Zijn de Duelunds bij jou al binnen gekomen inmiddels?
Gr. Walter
Zijn de Duelunds bij jou al binnen gekomen inmiddels?
Gr. Walter
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Zouden gisteren komen maar door de drukte heeft postnl ze naar vandaag gezet.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Bij mij waren ze super netjes verpakt tussen dik noppenschuim. Ben benieuwd naar je ervaring, in mijn geval is de grote cap juist koper (Duelund RS) en de pure silver bypass geeft dan wat accent in het tophoog waar koper tam is, mooie combi. Wat een kleine koper cap zal doen parallel aan zo’n grote Mundorf alu/oil vind ik lastig te voorspellen.
Gr. Walter
Gr. Walter
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Ik wou juist niet voor de silver gaan, wat meer detail mag, maar wil absoluut geen scherpte toevoegen.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Ik denk dat de eerste scherp klinkende Duelund condensator nog gemaakt moet worden. Zilver klinkt niet perse scherp, dat is een misvatting die voortkomt uit sommige soorten verzilverd koper.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Precies!
Sterling zilver of nog liever puur zilver klinken absoluut niet hard/scherp inderdaad.
Sterling zilver of nog liever puur zilver klinken absoluut niet hard/scherp inderdaad.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Maar je hebt dan wel weer de primeur van stroef klinkend zilver toch? https://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopi ... 2#p2021412
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Moet even inspelen, de atomen in de soldeerverbindingen ff inbranden, been there done that.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Klopt, en dan heb je er een bruut klusje aan, om dat weer goed te krijgen, en uit de put geholpen door een kraantje!!
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Zal ze er zo even in knallen met de soldeerbout die nog warm is van de vorige keer, echt een heerlijk soldeer station trouwens 
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Zou die verkoper hier ook meelezen? Moet een liefhebber zijn geweest met 2 setjes Duelund…
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Mijn gevoel zegt trouwens zet die bypass caps op het hoog erbij, ik zou het op zijn minst ook eens testen.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Die gaan niet meer eg op het midden, klinkt meer organisch/natuurlijker.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Ha Mario,
Mooie aanschaf dus!
Was mazzel hebben, Duelund kom je echt bijna nooit tegen op MP, en nu 1 verkoper met twee setjes.
Groetjes Walter
Mooie aanschaf dus!
Was mazzel hebben, Duelund kom je echt bijna nooit tegen op MP, en nu 1 verkoper met twee setjes.
Groetjes Walter
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Jeroen is net weg na hier een meet sessie en wat kleine aanpassingen gedaan te hebben via de DSP optie vanuit de Auralic streamer, ook nog wat geprobeerd met wat akoestiek demping panelen achter de C1’s wat positief uitpakte, daar gaan we dus nog wat mee doen hier, het klinkt echt top nu met een wat te dik laag maar dat vindt ik best wel lekker
Er zat ook een foutje in de rechter speaker maar ik ben vergeten wat dat was
Jeroen ook via deze weg, hartelijk dank
Er zat ook een foutje in de rechter speaker maar ik ben vergeten wat dat was
Jeroen ook via deze weg, hartelijk dank
