Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150
Moderator: Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150
Lijkt me reuze handig dit te hebben in de werkplaats, wordt inderdaad veel rotzooi in verkocht.
Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150
Nee George net als bij alle andere gewoon omhoog en het gaat niet echt zwaar
Waarschijnlijk omdat ik dat T ijzer kan verstellen waardoor de dikte van het materiaal er tussen past
Ik heb er een rood cirkeltje bij gezet daar zie je hoever dat Tijzer naar achter is verschoven
en 1 pijl waar de stelschroef zit recht er tegenover zit ook een stelschroef deze zorgen dat het goed in te stellen is
Immers als je het omhoog drukt komt de dikte van je aluminium tussen hoekijzer en het T ijzer te zitten
Daar moet dus in dit geval 2 mm Aluminium tussen passen en krijg je ook een strakke binnenkant zonder dat er iets aan je zetbankje verbogen moet worden en in de midden je binnen bocht groter is en je het laplazerus aan het wringen bent om dat aluminium dunner probeert te krijgen Dat lukt nooit en verbuig je dus dat hoekijzer en dat T ijzer naar achter
Wel goede spierballen trainingen
Dat is het enige dat ik nergens anders gezien hebt
En dank voor de komplimenten
Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150
Dat dacht ik al, dus alles tussen o,1 en 2mm past er tussen.
Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150
Ja en draai ik die stelschroef aan de voorzijde vast en aan de de achterkant losser kan ik zo 3 mm omzetten
Zet ik dat niet terug op 2 mm als ik 2 mm wil omzetten dan is mn bocht niet meer zo strak Peter
Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150
Alle kopse kanten voorzien van plaatjes
Morgen m3 boren tappen voor mij is het weer avond
Morgen m3 boren tappen voor mij is het weer avond
Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150
Plaatjes passen er heel mooi strak in Bert, ziet er weer gelikt uit.
Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150
Ja Dankjewel Peter
Had vanmorgen graag een begin gemaakt om er de m3 boutjes in te zetten boren tappen boren
Maar DHL zou komen tussen 10 en 15 uur om 13:20 kreeg ik een update 1-2 dagen vertraging
Nu heb ik niet stil gezeten Zaterdag mn tafel bekleed met rubber 6 mm maar dat stonk dus opgerold en in de schuur gezet en Wit tafelzeil van 0.8 mm besteld dat kwam gistermiddag aan
Nu heb ik vanmorgen dat rubber rondom in gepakt met Vinyl Stank is weg
Verder huishoudelijke klusjes
Had vanmorgen graag een begin gemaakt om er de m3 boutjes in te zetten boren tappen boren
Maar DHL zou komen tussen 10 en 15 uur om 13:20 kreeg ik een update 1-2 dagen vertraging
Nu heb ik niet stil gezeten Zaterdag mn tafel bekleed met rubber 6 mm maar dat stonk dus opgerold en in de schuur gezet en Wit tafelzeil van 0.8 mm besteld dat kwam gistermiddag aan
Nu heb ik vanmorgen dat rubber rondom in gepakt met Vinyl Stank is weg
Verder huishoudelijke klusjes
Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150
Een doos bijna klaar
Moet van alles verzinnen om het op te spannen paste niet in mijn machine klem
Dus zo op zn plaats gehouden
Moet van alles verzinnen om het op te spannen paste niet in mijn machine klem
Dus zo op zn plaats gehouden
Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150
Ja dat klopt wel Anne,
ik heb zelf ook de lat hoger gelegd door het plaatwerk te zetten inplaats losse plaatjes erop te schroeven
Het is wel wat mooier
En je moet je zelf ook wel een beetje uitdagen Toch
anders wordt alles steeds meer massa productie
Heel fijn je dat je er weer bent Echt
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150
Mooi werk Bert
Ik weet hoe moeilijk het is,al dat buig en tapwerk!
Ik weet hoe moeilijk het is,al dat buig en tapwerk!
Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150
Bert, was het de bedoeling dat de bovenkant van de kap er straks weer af kan, of is van binnenuit evt. losmaken voldoende?
Anders had je ook popnagels kunnen gebruiken die bijna vlak liggen op de kast.
Anders had je ook popnagels kunnen gebruiken die bijna vlak liggen op de kast.
Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150
Ik heb geen popnagels bovendien vind ik dat erg goedkoop eruit zien
De Kap kan er met wat wringen er wel zonder moeren Maar je beschadig mogelijk de verf
Aan de onderkant kan ik 2 schroeven losdraaien aan iedere zijkant
Dan kan ik de kap er in zijn geheel afnemen
Dat is wel handig Maar ik heb het te mooi willen maken met dat omzetten
Anders had ik de zijkant niet hoeven losmaken , maar goed dat is achteraf maar het is wel mooi zo
- PimDriessen
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41
Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150
Dag Bert,
Dat zier er goed uit, mijn complimenten.
Groet,
Pim
Dat zier er goed uit, mijn complimenten.
Groet,
Pim
Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150
Dankjewel Pim , heb er mn best op gedaanPimDriessen schreef: ↑di 07 dec 2021, 13:46Dag Bert,
Dat zier er goed uit, mijn complimenten.![]()
Groet,
Pim
En het is leuk als dat ook zichtbaar is
Ik heb ook maar 4 klasjes lts gehad en nooit gewerkt met metaal , en het mezelf allemaal aangeleerd , Maar er gaat ook wel eens wat mis , dat plaats ik ook gewoon
Misschien dat er een ander er iets van kan leren , en je ook nog eens een bruikbare tip krijgt
Ik zag bij Menno van de Veen een dergelijke versterker met 720 Volt DC er op
Had in de data sheet gezien dat er maar 850 Volt op mag
Met de AC spanning 70 Watt over 4K is iets van 1400 volt PP
Misschien dat Anne dat kan verduidelijken , hij tobt met zijn gezondheid
Dan heb je meestal andere interesses , Beter worden
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150
Hoi Bert, om een vermogen ven 70W te krijgen in 4Kohm is een spanning nodig van 529V eff.
De piekspanning is dan 740V.
Dan blijf je dus onder de 850V.
Douwe
De piekspanning is dan 740V.
Dan blijf je dus onder de 850V.
Douwe
Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150
Dat staat toch boven op de DC van 720 Volt Douwedouwebakker schreef: ↑di 07 dec 2021, 14:54Hoi Bert, om een vermogen ven 70W te krijgen in 4Kohm is een spanning nodig van 529V eff.
De piekspanning is dan 740V.
Dan blijf je dus onder de 850V.
Douwe
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150
Ja, dat is ook waar natuurlijk. Maar de gemiddelde spanning blijft natuurlijk 720V.
Denk je dat er overslag in de buis ontstaat? Dat zou ik ook niet weten.
Maar als Menno dat zo heeft voorgesteld zal het wel kunnen.
Hij heeft er meer kijk op dan jij en ik samen denk ik.
Denk je dat er overslag in de buis ontstaat? Dat zou ik ook niet weten.
Maar als Menno dat zo heeft voorgesteld zal het wel kunnen.
Hij heeft er meer kijk op dan jij en ik samen denk ik.
