Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Bericht door Walt »

Mooi stukje huisvlijt!
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Bericht door Barry2001 »

Lijkt me reuze handig dit te hebben in de werkplaats, wordt inderdaad veel rotzooi in verkocht.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Bericht door OpaBert »

Kappa7 schreef: za 27 nov 2021, 23:31
Netjes, maar begrijp ik dat je de hefboom nu naar beneden drukt in tegenstelleng tot een normale zet bank waar je meestal van onder naar boven gaat.
Slim bedacht, je hebt zo niet het probleem dat je de werkbank dan om hoog zou trekken.
Nee George net als bij alle andere gewoon omhoog en het gaat niet echt zwaar
Waarschijnlijk omdat ik dat T ijzer kan verstellen waardoor de dikte van het materiaal er tussen past
Ik heb er een rood cirkeltje bij gezet daar zie je hoever dat Tijzer naar achter is verschoven
en 1 pijl waar de stelschroef zit recht er tegenover zit ook een stelschroef deze zorgen dat het goed in te stellen is
Immers als je het omhoog drukt komt de dikte van je aluminium tussen hoekijzer en het T ijzer te zitten
Daar moet dus in dit geval 2 mm Aluminium tussen passen en krijg je ook een strakke binnenkant zonder dat er iets aan je zetbankje verbogen moet worden en in de midden je binnen bocht groter is en je het laplazerus aan het wringen bent om dat aluminium dunner probeert te krijgen Dat lukt nooit en verbuig je dus dat hoekijzer en dat T ijzer naar achter
Wel goede spierballen trainingen
Dat is het enige dat ik nergens anders gezien hebt

En dank voor de komplimenten :goeie: :goeie:
Bijlagen
Op deze foto kun je net zien dat het aluminium ruimte heeft
Op deze foto kun je net zien dat het aluminium ruimte heeft
Pijl Stelbout Cirkel is voor dikte aluminium
Pijl Stelbout Cirkel is voor dikte aluminium
Sleufgat M10 bout om cirkelt pijl bij stelbout
Sleufgat M10 bout om cirkelt pijl bij stelbout
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Bericht door peterl »

Dat dacht ik al, dus alles tussen o,1 en 2mm past er tussen.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Bericht door OpaBert »

peterl schreef: zo 28 nov 2021, 17:05
Dat dacht ik al, dus alles tussen o,1 en 2mm past er tussen.
Ja en draai ik die stelschroef aan de voorzijde vast en aan de de achterkant losser kan ik zo 3 mm omzetten
Zet ik dat niet terug op 2 mm als ik 2 mm wil omzetten dan is mn bocht niet meer zo strak Peter
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Bericht door OpaBert »

Alle kopse kanten voorzien van plaatjes
Morgen m3 boren tappen voor mij is het weer avond :relax:
Bijlagen
FD45D742-CAC7-4881-B2BF-A2745D4895A3.jpeg
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Bericht door peterl »

Plaatjes passen er heel mooi strak in Bert, ziet er weer gelikt uit.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Bericht door OpaBert »

Ja Dankjewel Peter

Had vanmorgen graag een begin gemaakt om er de m3 boutjes in te zetten boren tappen boren
Maar DHL zou komen tussen 10 en 15 uur om 13:20 kreeg ik een update 1-2 dagen vertraging
Nu heb ik niet stil gezeten Zaterdag mn tafel bekleed met rubber 6 mm maar dat stonk dus opgerold en in de schuur gezet en Wit tafelzeil van 0.8 mm besteld dat kwam gistermiddag aan
Nu heb ik vanmorgen dat rubber rondom in gepakt met Vinyl Stank is weg
Verder huishoudelijke klusjes
Bijlagen
Rubber tussen Vinyl
Rubber tussen Vinyl
A6886D17-BE92-4C53-A805-70E7F3E294FC.jpeg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Bericht door OpaBert »

Een doos bijna klaar
Moet van alles verzinnen om het op te spannen paste niet in mijn machine klem
Dus zo op zn plaats gehouden
Bijlagen
0B33FCB9-4116-4C8C-8AEF-33E4482A14DC.jpeg
133E869D-94C5-4437-A12B-67105DC0126A.jpeg
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Bericht door Ah!buis »

OpaBert schreef: wo 01 dec 2021, 16:03
Een doos bijna klaar
Moet van alles verzinnen om het op te spannen paste niet in mijn machine klem
Dus zo op zn plaats gehouden
't Ja, als je ook steeds groter en groter bouwt loop je vroeg of laat vast :shock: :lol:
Maar het gaat hier goed voooruit zo te zien :goedzo:
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef: wo 01 dec 2021, 21:52
OpaBert schreef: wo 01 dec 2021, 16:03
Een doos bijna klaar
Moet van alles verzinnen om het op te spannen paste niet in mijn machine klem
Dus zo op zn plaats gehouden
't Ja, als je ook steeds groter en groter bouwt loop je vroeg of laat vast :shock: :lol:
Maar het gaat hier goed voooruit zo te zien :goedzo:
Anne
Ja dat klopt wel Anne,
ik heb zelf ook de lat hoger gelegd door het plaatwerk te zetten inplaats losse plaatjes erop te schroeven
Het is wel wat mooier
En je moet je zelf ook wel een beetje uitdagen Toch :?: :wink:
anders wordt alles steeds meer massa productie
Heel fijn je dat je er weer bent Echt :!: dat kun je je niet voorstellen Anne O:) O:)
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Bericht door OpaBert »

Plaatwerk trafo gebouw :wink: is klaar
Bijlagen
39B732CA-A18F-4F90-8BCF-70C5479F63FF.jpeg
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Bericht door Barry2001 »

Strak Bert! :goedzo:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Bericht door OpaBert »

Barry2001 schreef: do 02 dec 2021, 16:56
Strak Bert! :goedzo:
Dank u :dank:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Bericht door hardbats »

Mooi werk!
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Bericht door OpaBert »

hardbats schreef: do 02 dec 2021, 17:21
Mooi werk!
Dankjewel Bas het is goed gelukt
:dank:
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Bericht door douwebakker »

Bert, je bent een vakman.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Bericht door democles »

Mooi werk Bert :goedzo:
Ik weet hoe moeilijk het is,al dat buig en tapwerk!
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Bericht door peterl »

Bert, was het de bedoeling dat de bovenkant van de kap er straks weer af kan, of is van binnenuit evt. losmaken voldoende?
Anders had je ook popnagels kunnen gebruiken die bijna vlak liggen op de kast.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Bericht door OpaBert »

peterl schreef: do 02 dec 2021, 21:30
Bert, was het de bedoeling dat de bovenkant van de kap er straks weer af kan, of is van binnenuit evt. losmaken voldoende?
Anders had je ook popnagels kunnen gebruiken die bijna vlak liggen op de kast.
Ik heb geen popnagels bovendien vind ik dat erg goedkoop eruit zien
De Kap kan er met wat wringen er wel zonder moeren Maar je beschadig mogelijk de verf
Aan de onderkant kan ik 2 schroeven losdraaien aan iedere zijkant
Dan kan ik de kap er in zijn geheel afnemen
Dat is wel handig Maar ik heb het te mooi willen maken met dat omzetten
Anders had ik de zijkant niet hoeven losmaken , maar goed dat is achteraf maar het is wel mooi zo
Gebruikersavatar
PimDriessen
Berichten: 1452
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41

Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Bericht door PimDriessen »

Dag Bert,

Dat zier er goed uit, mijn complimenten. :goeie:

Groet,
Pim
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Bericht door OpaBert »

PimDriessen schreef: di 07 dec 2021, 13:46
Dag Bert,

Dat zier er goed uit, mijn complimenten. :goeie:

Groet,
Pim
Dankjewel Pim , heb er mn best op gedaan
En het is leuk als dat ook zichtbaar is O:)
Ik heb ook maar 4 klasjes lts gehad en nooit gewerkt met metaal , en het mezelf allemaal aangeleerd , Maar er gaat ook wel eens wat mis , dat plaats ik ook gewoon
Misschien dat er een ander er iets van kan leren , en je ook nog eens een bruikbare tip krijgt
Ik zag bij Menno van de Veen een dergelijke versterker met 720 Volt DC er op
Had in de data sheet gezien dat er maar 850 Volt op mag
Met de AC spanning 70 Watt over 4K is iets van 1400 volt PP
Misschien dat Anne dat kan verduidelijken , hij tobt met zijn gezondheid
Dan heb je meestal andere interesses , Beter worden
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Bericht door douwebakker »

Hoi Bert, om een vermogen ven 70W te krijgen in 4Kohm is een spanning nodig van 529V eff.
De piekspanning is dan 740V.
Dan blijf je dus onder de 850V.
Douwe
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Bericht door OpaBert »

douwebakker schreef: di 07 dec 2021, 14:54
Hoi Bert, om een vermogen ven 70W te krijgen in 4Kohm is een spanning nodig van 529V eff.
De piekspanning is dan 740V.
Dan blijf je dus onder de 850V.
Douwe
Dat staat toch boven op de DC van 720 Volt Douwe
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: Bouw 70-100 Watt PP versterker met KT150

Bericht door douwebakker »

Ja, dat is ook waar natuurlijk. Maar de gemiddelde spanning blijft natuurlijk 720V.
Denk je dat er overslag in de buis ontstaat? Dat zou ik ook niet weten.
Maar als Menno dat zo heeft voorgesteld zal het wel kunnen.
Hij heeft er meer kijk op dan jij en ik samen denk ik.
Plaats reactie