Volumio Tidal Integratie

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Volumio Tidal Integratie

Bericht door rikpost »

Heb een nieuwe RP4 van MP gescoord en een tijdje al Volumio spelertje met de hoofdtelefoon er op getest .
Doet alles perfect , ook met Tidal .
Misschien toch een defect in het andere bordje gezeten .
Vanavond het digione bordje er op gemonteerd.
Klinkt lekker :-)
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Volumio Tidal Integratie

Bericht door toetertje »

Kun jij in Volumio ook zien welke bitrate er afspeelt? Ik kom niet verder dan 16/44.
Of heeft Tidal alleen hogere bitrates in mqa verpakt?
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Volumio Tidal Integratie

Bericht door rikpost »

Ik zag wel een keer 24 staan dacht ik ,zal er morgen eens expliciet op Letten .
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Volumio Tidal Integratie

Bericht door rikpost »

Heb je wel de betaalversie anders kun je alleen via airplay ,klinkt dan ook beduidend minder
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Volumio Tidal Integratie

Bericht door Henkjan »

geen probleem hier
Screenshot_20211129-225315~2.png
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Volumio Tidal Integratie

Bericht door rikpost »

Dat trekt mijn Dac niet ;-)
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Volumio Tidal Integratie

Bericht door hannesie »

Dat ziet er goed uit, en Money is dan wel de kassa laten rinkelen. :rofl: :rofl:
mon.jpg
Als ik het goed heb zal de software je .dsf omzetten naar 176.4 kHz flac, als de max 192 kHz is.
Laatst gewijzigd door hannesie op ma 29 nov 2021, 23:13, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Volumio Tidal Integratie

Bericht door rikpost »

Goed klinkende munt Hans :-)
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Volumio Tidal Integratie

Bericht door hannesie »

Mijn DAC trekt dat ook niet, en dan maakt ROON er een DXD van met 352.8 kHz PCM, dat lukt hem wel.
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Volumio Tidal Integratie

Bericht door toetertje »

rikpost schreef: ma 29 nov 2021, 22:37
Heb je wel de betaalversie anders kun je alleen via airplay ,klinkt dan ook beduidend minder
Heb een Hifi plus abbo.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Volumio Tidal Integratie

Bericht door hannesie »

IK ook, en dan heb ik ook geen MQA, maar als je dat gebruikt is het voor mij geen probleem.
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Volumio Tidal Integratie

Bericht door toetertje »

Zover ik het nu snel even kan zien, zit het bij mij in Bubble upnp.
Deze is met tidal gelimiteerd tot 16/44, omdat hij geen mqa kan unfolden.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Volumio Tidal Integratie

Bericht door hannesie »

Misschien even in de instellingen kijken in de Tidal app.
Screenshot_20211130-002218-455.jpg
Het kan dat je dat even moet duiden.
Ik zie vaak ook 24 /96
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Volumio Tidal Integratie

Bericht door toetertje »

De Tidal app zelf gebruik ik niet om te streamen, omdat ik geen tidal connect apparaat heb.
Dus werd het bubble upnp, maar die blijkt dus tidal alleen in 16/44 te kunnen / willen weergeven.
Heb nu Mconnect op de telefoon gezet, en jippie we hebben al 24/48. \:D/
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Volumio Tidal Integratie

Bericht door toetertje »

Henkjan schreef: ma 29 nov 2021, 23:01
geen probleem hier

Screenshot_20211129-225315~ 2.png
Dat is geen tidal toch?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Volumio Tidal Integratie

Bericht door Henkjan »

toetertje schreef: di 30 nov 2021, 1:19
Henkjan schreef: ma 29 nov 2021, 23:01
geen probleem hier

Screenshot_20211129-225315~ 2.png
Dat is geen tidal toch?
nee, gewoon een locale file. was in reactie op de vraag of hogere bitrates zichtbaar zijn op t scherm
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Volumio Tidal Integratie

Bericht door rikpost »

toetertje schreef: di 30 nov 2021, 1:15
De Tidal app zelf gebruik ik niet om te streamen, omdat ik geen tidal connect apparaat heb.
Dus werd het bubble upnp, maar die blijkt dus tidal alleen in 16/44 te kunnen / willen weergeven.
Heb nu Mconnect op de telefoon gezet, en jippie we hebben al 24/48. \:D/
Dat zie ik ook soms staan maar meestal niet lijkt een beetje willekeur .
Het is in ieder geval geen volledige ontvouwing van MQA maar dat doet Volumio ook blijkbaar niet .

Maakt niet uit klinkt gewoon prima ,lekker losjes van de luidsprekers en zuiver .
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Volumio Tidal Integratie

Bericht door toetertje »

Het is weer gebeurd! Ik kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen, en heb een bluesound node n130
besteld in een black friday deal. Deze ga ik vergelijken met de diverse rpi projectjes die ik heb liggen.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Volumio Tidal Integratie

Bericht door rikpost »

Ah nou ben benieuwd !
Houd ons op de hoogte , kun je de pi en de Node tegelijk laten spelen en dan schakelen ?

Prijstechnisch gezien doet de Node overigens hetzelfde als mijn rpi opzetje
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Volumio Tidal Integratie

Bericht door toetertje »

Je laatste zin begrijp ik niet helemaal, de node is met 599 euro wel duurder
dan de meeste rpi/ hat opzetjes. Maar, de node kan dan ook meer. Heeft meer
ingangen, waaronder hdmi met arc. En kan met een toekomstige firmware update
ook een usb dac aansturen.

Ik kan met Jriver de node en de rpi tegelijk aansturen, dus ik kan eventueel snel switchen.
Ben zelf ook erg nieuwsgierig. Zeker of het de meerprijs kan verantwoorden. En anders gaat
hij natuurlijk gewoon weer weg.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Volumio Tidal Integratie

Bericht door rikpost »

Ik heb een aparte voeding en het digione signiture bordje .
Dan ben je het ook ongeveer kwijt .
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Volumio Tidal Integratie

Bericht door toetertje »

rikpost schreef: wo 01 dec 2021, 11:55
Ik heb een aparte voeding en het digione signiture bordje .
Dan ben je het ook ongeveer kwijt .
Inderdaad, als je daar nog een dac bij optelt, zit je ook op een aardig bedrag.
Als je het zo relativeert, valt de prijs van de node ook wel mee.
Zeker als je daar dan de afwerking, het gebruiksgemak, en extra functies bij optelt.

Zelf heb ik diverse rpi dac hats, met of zonder isolatie bordje. En als voeding
gebruik ik eigenlijk het meest de Ifi power 5 volt.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Volumio Tidal Integratie

Bericht door rikpost »

Hmmm ik ben tot de conclusie gekomen dan de digione geen 24/96 afspeelt ook niet via mijn eigen netwerk .
Volumio geeft wel aan dat hij het afspeelt maar er is geen geluid .
Het enige wat je hoort is af en toe een ; ghisst ! ; uit de luidsprekers
Na wat googelen blijkt dat vaker voor te komen van de week maar het bordje terugsturen naar Sossolutions ,zit nu nog in de garantie tijd .
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Volumio Tidal Integratie

Bericht door Henkjan »

kak zeg
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Volumio Tidal Integratie

Bericht door rikpost »

Vervelend inderdaad op zich vind ik 24/96 niet zo’n meerwaarde hebben maar ik gebruik hem voornamelijk voor Tidal .
En wanneer je dan een aanbevolen afspeellijst aanklikt en er zit een high RES tussen ,stop de muziek plots .
MQA is geen probleem die word geconverteerd naar 24/44 dat gaat gewoon goed
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”