BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Moderator: Beheerdersteam
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Die met tape op de buitenkant had ik nog nooit eerder gezien, slim!
Ivm schuren zou ik altijd eerst de achterkant, en daarna de voorkant en zijkanten hebben gedaan - en als laatste boven en onder. Nu kun je in theorie bij het schuren van de bovenzijde je zijwanden 'chippen' en zit de bovenzijde als het ware ingepakt. Maar voor het zijaanzicht, en vooraanzicht, is dit wellicht nog mooier.
Bedankt voor de leuke foto's weer!
Ivm schuren zou ik altijd eerst de achterkant, en daarna de voorkant en zijkanten hebben gedaan - en als laatste boven en onder. Nu kun je in theorie bij het schuren van de bovenzijde je zijwanden 'chippen' en zit de bovenzijde als het ware ingepakt. Maar voor het zijaanzicht, en vooraanzicht, is dit wellicht nog mooier.
Bedankt voor de leuke foto's weer!
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Ja, maar dat met de tape was een truc die ik nog nooit eerder had uitgehaald en ook niet zeker van was of dat zou lukken. Dus ik ben maar met het lastigste/meest risicovolle begonnen.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Vanmiddag de rest even gefineerd:
Aflakken en dan een subje in elkaar draaien.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Vandaag de filtertjes in elkaar gefrot:
Tussendoor nog twee laklaagjes aangebracht. Die moeten nog wat uitharden.
Morgen probeer ik ze af te monteren.
Morgen probeer ik ze af te monteren.
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Leo, je werkt ze netjes af! En het plezier straalt ook ervan af. Dank voor de bouwverslagen hier.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Dank je Mark. Wat aardig gezegd.
Lol heb ik er wel van in ieder geval en de toekomstige eigenaresse volgt het geheel met grote belangstelling. Ik word permanent op de vingers gekeken bij het frezen, het fineren, het aflakken en het solderen en dat is prima. Dan ziet ze ook wat er nog bij komt kijken om zoiets in elkaar te draaien.
Vandaag de filtertjes gemonteerd. Best nog een priegelwerk, want mijn hand past niet door het woofergat, het moet allemaal met puntbektangetjes. 5 gram twaron er in en de units gemonteerd.
Op de stands gezet en aangesloten.
Ouch, dat herinner ik me toch anders......
En totaal geen laag, maar ja er hoort een subje bij.
Nu komen de units vers uit de verpakking en hadden nog geen speeltijd achter de rug. Ik heb ze even laten draaien en al spoedig werd het aangenamer.
De sub moet nog gebouwd worden, maar ik heb nog zo'n nobsound 2.1 versterkertje liggen. Even wat draadjes omgeplugd en op de sub aansluiting een woofer van de TMWW aangesloten.
Kijk, dat scheelt. Even wat pielen met de instelling en het wordt al genietbaar. Zo hebben ze een paar uurtjes gespeeld en dan word je weer helemaal blij.
Nog even een paar plaatjes van de compleet afgewerkte exemplaren;
Gauw aan het subje beginnen. Wegens plaatsgebrek moet die bovenop de kast. Dat wordt dus een ander modelletje.
Lol heb ik er wel van in ieder geval en de toekomstige eigenaresse volgt het geheel met grote belangstelling. Ik word permanent op de vingers gekeken bij het frezen, het fineren, het aflakken en het solderen en dat is prima. Dan ziet ze ook wat er nog bij komt kijken om zoiets in elkaar te draaien.
Vandaag de filtertjes gemonteerd. Best nog een priegelwerk, want mijn hand past niet door het woofergat, het moet allemaal met puntbektangetjes. 5 gram twaron er in en de units gemonteerd.
Op de stands gezet en aangesloten.
En totaal geen laag, maar ja er hoort een subje bij.
Nu komen de units vers uit de verpakking en hadden nog geen speeltijd achter de rug. Ik heb ze even laten draaien en al spoedig werd het aangenamer.
De sub moet nog gebouwd worden, maar ik heb nog zo'n nobsound 2.1 versterkertje liggen. Even wat draadjes omgeplugd en op de sub aansluiting een woofer van de TMWW aangesloten.
Kijk, dat scheelt. Even wat pielen met de instelling en het wordt al genietbaar. Zo hebben ze een paar uurtjes gespeeld en dan word je weer helemaal blij.
Nog even een paar plaatjes van de compleet afgewerkte exemplaren;
Gauw aan het subje beginnen. Wegens plaatsgebrek moet die bovenop de kast. Dat wordt dus een ander modelletje.
Laatst gewijzigd door pappaleo op zo 29 aug 2021, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Merknaampje erop en er zijn bedrijven die dit voor 3 ruggen verkopen.
Mooi werk!
Mooi werk!
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Goed gedaan Leo, ik wist wel dat je het in je had...
groet,
Aat
groet,
Aat
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Filtertje monteren: pijp of dopsleuteltjes!pappaleo schreef:Dank je Mark. Wat aardig gezegd.
Lol heb ik er wel van in ieder geval en de toekomstige eigenaresse volgt het geheel met grote belangstelling. Ik word permanent op de vingers gekeken bij het frezen, het fineren, het aflakken en het solderen en dat is prima. Dan ziet ze ook wat er nog bij komt kijken om zoiets in elkaar te draaien.
Vandaag de filtertjes gemonteerd. Best nog een priegelwerk, want mijn hand past niet door het woofergat, het moet allemaal met puntbektangetjes.
Erg mooi geworden Leo!
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Pijpsleuteltje heb ik wel gebruikt om de moertjes vast te draaien, maar je moet ook het printje plaatsen. De soldeerlippen van de aansluitingen zitten al op de print gemonteerd en die blijven natuurlijk hangen aan het schroefdraad van de aansluitingen. Dat moet je dan met een klein tangetje doen. De print vasthouden met je vingers is er ook niet bij.
Ik heb in de slaapkamers laminaat liggen met kersenhoutmotief. Dat is weliswaar kunststof, maar het heeft echt wel deze kleur. Ook een kersen kast die bij kennissen staat komt hiermee overeen.
Iedereen bedankt voor de complimenten
Ik heb in de slaapkamers laminaat liggen met kersenhoutmotief. Dat is weliswaar kunststof, maar het heeft echt wel deze kleur. Ook een kersen kast die bij kennissen staat komt hiermee overeen.
Iedereen bedankt voor de complimenten
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Op die fiets. Ik gebruik het koper aan de achterkant als contact met een kartel ring
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Dat ziet er prima uit Leo!
Zo klein heb ik ze nog niet gebouwd in ieder geval!
Zo klein heb ik ze nog niet gebouwd in ieder geval!
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
nee, de gemiddelde condensator die jij in de filters stopt is al groter dan deze hele speakerdre schreef:Dat ziet er prima uit Leo!![]()
Zo klein heb ik ze nog niet gebouwd in ieder geval!
