Wat vinden we van 't forum?

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door ds23man »

Marp schreef: vr 26 nov 2021, 15:06
Het bevalt jullie browser niet om dat plaatje vanaf milfspotters te moeten ophalen. Daar kan het forum niets aan doen.

Mogelijkheden:
  • je stelt de veiligheidsinstellingen van je browser minder streng in om Janna te zien dansen.
  • Jan haalt de hotlink naar milfspotters weg en upload het plaatje naar zijn profiel.
:think: :think: :think: :think:
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door Marp »

Leeuwarden schreef: vr 26 nov 2021, 15:08
Ik zal dit weekend even kijken of dat lukt…
Tis al aangepast Jan. Ze liet alleen niet al haar siliconen uploaden. ;)
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door Marp »

ds23man schreef: vr 26 nov 2021, 15:11

:think: :think: :think: :think:
Jij bent in elk geval wakker. :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door ds23man »

Volgens mij heb je een autocorrect met een zelflerende functie. :rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door Pjotr »

Ja, dat had natuurlijk "milkspotters" moeten zijn... :D
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door ds23man »

Hebben ze daar ook al een forum voor? Daar wisselen ze zeker de aanbiedingen uit:

https://www.google.nl/search?q=kolfappa ... 8&dpr=1.36
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door Marp »

Pjotr schreef: za 13 nov 2021, 20:28
Klopt, maar als de metadata correct in de foto staat doet i.i.g. FF dat voor je. De thumb in de posting is een verkleinde kopie en het lijkt er op daar die metadata niet meer klopt. I.i.g. kan daar de foto bij het processen door de forum software wel geroteerd worden. Tenminste als die mogelijkheid aanwezig is. Beste is natuurlijk zelf de foto in de goede stand zetten voordat je hem post zoals je zegt Barry!
Het zit 'm in die "mogelijkheid", die is helaas niet aanwezig.

Op veel webservers is PHP voorzien van GD-library, een grafische uitbreiding om gif, jpg en png te kunnen creëren. Uitermate geschikt voor het aanmaken van grafische opmaakelementen en grafieken. Aangemaakte (of bestaande) plaatjes kunnen ook nog wel worden aangepast, maar online fotobewerking is een andere tak van sport is. Het pakket leest dan ook geen metadata uit foto's, en weet niet in welke stand de camera werd vastgehouden. De oriëntatie van foto's wordt daarom ongemoeid gelaten.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door ds23man »

Sander had blijkbaar een vooruitziende blik:
uier.PNG
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door Pjotr »

ds23man schreef: vr 26 nov 2021, 17:42
Sander had blijkbaar een vooruitziende blik:

uier.PNG
Ah, nou snap ik ook waarom hij PNP's gebruikt heeft op de plaats van NPN's: Staat i.i.g. het pijltje de goede kant op :yeah:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door Leeuwarden »

Marp schreef: vr 26 nov 2021, 15:13
Leeuwarden schreef: vr 26 nov 2021, 15:08
Ik zal dit weekend even kijken of dat lukt…
Tis al aangepast Jan. Ze liet alleen niet al haar siliconen uploaden. ;)
Thanks Mario!
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door Pjotr »

Marp schreef: vr 26 nov 2021, 17:30
Op veel webservers is PHP voorzien van GD-library, een grafische uitbreiding om gif, jpg en png te kunnen creëren. Uitermate geschikt voor het aanmaken van grafische opmaakelementen en grafieken. Aangemaakte (of bestaande) plaatjes kunnen ook nog wel worden aangepast, maar online fotobewerking is een andere tak van sport is. Het pakket leest dan ook geen metadata uit foto's, en weet niet in welke stand de camera werd vastgehouden. De oriëntatie van foto's wordt daarom ongemoeid gelaten.
Ach geeft niet, we zijn er inmiddels al lang aan gewend Mario :) Probleem zit hem er mede in dat die kopieën ook een regelrechte (al dan niet verkleinde) kopie zijn van hoe de file zelf is opgemaakt en uitgelezen wordt. Dat is een probleem bij telefoons: de foto is opgeslagen zoals hoe de camerachip uitgelezen wordt en dat is altijd op dezelfde manier ongeacht hoe je de telefoon vast gehouden hebt. In die foto van Sander dus gewoon ondersteboven :lol:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door Kappa7 »

Leeuwarden schreef: vr 26 nov 2021, 21:23
Marp schreef: vr 26 nov 2021, 15:13
Leeuwarden schreef: vr 26 nov 2021, 15:08
Ik zal dit weekend even kijken of dat lukt…
Tis al aangepast Jan. Ze liet alleen niet al haar siliconen uploaden. ;)
Thanks Mario!
Mooi dat het gevonden is.
DeeDub
Berichten: 53
Lid geworden op: di 29 mar 2022, 16:33

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door DeeDub »

Ik walg van dit forum~! Er zijn mensen die de draak steken met mijn inzet voor iemand die uit de oorlog komt. Als ik het over een LAB heb weet iedereen heel goed waar ik het over heb. Om dan grapjes te gaan maken vind ik heel ongepast. Iedereen weet dat ik het heb over een werkplaats van een man uit Ukraine waar ik me voor inzet. Ik gebruik de woorden LAB en werkplaats.

Het zal je maar gebeuren dat je op 74-jarige leeftijd ineens moet verkassen. Dan zijn er mensen in Nederland die grapjes over je maken en de draak met je steken. Dat terwijl je hoofd bij de oorlog zit waar er veel familie nog in Oekraine zit.

Ik hoop dat dit forum paal en perk stelt bij dit soort grapjes. Het is niet grappig. Je kwetst er mensen intens mee.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door pappaleo »

Daarom zijn politieke en/of religieuze statements en handelingen "not done" op dit forum. Iedereen heeft er een andere mening over. Dit is een forum voor technici en dat willen we zo houden.

Jouw actie is ongetwijfeld goedbedoeld, maar door de onduidelijke beschrijving komt het soms wat lachwekkend over. We zijn allemaal begaan met het lot van de Oekraïeners, maar we kunnen ze niet allemaal helpen. Althans, dit is niet de juiste plek daarvoor.
DeeDub
Berichten: 53
Lid geworden op: di 29 mar 2022, 16:33

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door DeeDub »

Ok fair Pappaleo. Wat ik wil zeggen is dat je toch niet hoe dan ook kan lachen over oorlog? De man waar ik het over heb komt uit oorlog. Hoe ik ook overkom, je gaat toch niet de draak steken met deze man van 74 uit Ukraine? Dan ga je met mij de draak steken als je wil. Maar wat er hier genoemd is vind ik echt ongepast.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door pappaleo »

Er wordt nergens de draak gestoken met de man uit Oekraïne. Allen met de onduidelijke beeldvorming.
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door OWC »

Sorry, maar ik kies hier de kant van DeeDub.

Ik vind het ook totaal respectloos en ongepast, dat vind ik overigens al vele jaren van sommige mensen.

Dat het verhaal misschien (heel) onduidelijk is, kan.
Vraag dan om duidelijkheid of laat het gewoon links liggen.

Maar de reacties die ik ook heb gelezen en waarvan je het onderwerp weet, sorry maar dan zul je toch echt beter moeten weten.
Ook dat het onderwerp gevoeliger en emotioneel ligt.
Dat heeft helemaal niets te maken met een forum met technici, maar met het feit dat sommige mensen niet alles eruit moeten flappen.
Of te wel, een beetje respect en fatsoen, al helemaal naar nieuwe mensen toe.

In de forumregels staat zeer duidelijk dat je niet hoeft te reageren en dat je elkaar met respect moet behandelen.

Ben je niet gediend van het onderwerp of bericht, is er een heel simpel knopje met een uitroepteken rechts van elk bericht (dat zit er al vele jaren overigens)
Daarmee kun je de moderators erop attenderen en dan kunnen zij het verder afhandelen.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 18:09
Locatie: den haag

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door Jerommel »

DeeDub schreef: ma 18 apr 2022, 20:45
Ok fair Pappaleo. Wat ik wil zeggen is dat je toch niet hoe dan ook kan lachen over oorlog? De man waar ik het over heb komt uit oorlog. Hoe ik ook overkom, je gaat toch niet de draak steken met deze man van 74 uit Ukraine? Dan ga je met mij de draak steken als je wil. Maar wat er hier genoemd is vind ik echt ongepast.
Misschien heb ik iets gemist, maar lachen over oorlog heb ik niet gezien.
Maar daarnaast is nu eenmaal niet iedereen zo begaan met Oekraine(rs) als de mainstream media en de globalisten in de politiek ons voorschrijven.
Er rijden inmiddels ook weer Flixbussen (budget busvervoer) naar die regio, dus je mag je ook wel afvragen hoe gevaarlijk het er nu echt is.
Ja, volgens het hypNOSe journaal en hun selectie aan bronmateriaal is het allemaal vreselijk en Putin is nu de nieuwe Hitler.
Ik wil maar zeggen, er zijn uiteenlopende meningen en uiteenlopende maten van kennis over de verschillende kanten van het verhaal en de voorgeschiedenis die er toe leidde.
Naar mijn mening is een enigzins neutrale houding de enige juiste in deze, omdat je geen nieuwsbron zomaar kunt vertrouwen.
Het geeft echter wel te denken dat er bijna maar 1 narratief geoorloofd is, en wat daar van af wijkt wordt verfoeid, ongeacht de onderbouwing.
Velen van de vluchtende Oekrainers vluchten overigens uit voorzorg, dus niet vanuit een slagveld.
Laten we het verder maar niet over oorlogsslachtoffers en -gedupeerden hebben van andere conflicten in de wereld die bijna niemand interesseren die dikwijls veel ernstiger zijn.
Sowieso is de gewone burger altijd de lul van de machtsspelletjes van hen die zich de goden der aarde wanen, en dat is heel akelig en naar.
Maar vergeet in dit geval de Russen in het Oosten van Oekraine ook niet, die het al jaren zwaar te verduren hebben van nationalistische Oekrainers.

Sorry, ik was deze 'rant' helemaal niet van plan...
Maar vooral de afgelopen 5 jaar wordt ons in toenemende mate voorgeschreven hoe we ergens over moeten denken.
En zij die daar vol in mee gaan meten zich dikwijls een moreel superieure houding aan tegenover wie er anders over denkt en / of zich daar tegentoons over uit laat.


Het is terecht dat politiek en religie op de meeste forums niet gewenst of niet toegestaan is.
Het brengt nu eenmaal conflicten.
Jouw goede bedoelingen met de situatie van die oudere Oekrainer sieren je.
Maar het grenst tegelijk aan een politiek standpunt.
Je kan dus niet eisen dat anderen daar in mee gaan.
Zeker niet als vluchtelingen voorrang krijgen op 's Neerlands eigen bevolking t.a.v. huisvesting en financiering.
En verder, zoals gezegd, ben je soms wat onduidelijk voor anderen, wat bepaalde reakties kan ontlokken.
De één is daar wat botter in dan de ander, voor zover er überhaupt al op wordt gereageerd.
Ik heb mijn deel aan minder prettige reakties hier in het verleden ook moeten incasseren, en ik ben daar ook weleens boos om geworden.
Maarja, ik kwam hier meer dan 10 jaar geleden aanwaaien met nog verse en diepe burn out schade en ik was het zelf die moeilijk was.
En ik ben nog steeds niet de gemakkelijkste.
Zie deze tekstuitbarsting maar weer..
En dan klik ik nog op "verstuur" ook..
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door dre »

Dat heeft helemaal niets te maken met een forum met technici, maar met het feit dat sommige mensen niet alles eruit moeten flappen.
Of te wel, een beetje respect en fatsoen, al helemaal naar nieuwe mensen toe.
Dat is al jaren ver te zoeken inderdaad.......
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door Shadow »

pappaleo schreef: ma 18 apr 2022, 21:00
Er wordt nergens de draak gestoken met de man uit Oekraïne. Alleen met de onduidelijke beeldvorming.
Precies :relax:
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door daniel »

Volgens mij is het probleem dat aangekaard wordt niet of er al dan niet over Oekraine gegrapt wordt.

Het gaat er om dat er iemand kennelijk het idee krijgt niet serieus genomen te worden als ie hier een serieuze vraag stelt. Dat komt - zoals Bart het hierboven ook al stelt - niet respectvol en zeker niet gastvrij over.

Als je de boodschap ergens van niet begrijpt dan kun je verschillende dingen doen. Door met een grapje de boodschapper weg te zetten is er een, een normale vraag stellen om duidelijkheid een hele andere...
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door dre »

Mmmm,er zijn er zelfs 2 wakker! 8)
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door pappaleo »

Ach, wat heet wakker. De vraag is gesteld wat er onder een werkplaats verstaan werd en daar wordt verbolgen op gereageerd.

Het is nog immer niet duidelijk of er behoefte is aan bijvoorbeeld een bureaustoel, een defecte cd-speler om te repareren, een cirkelzaag of een pakje Bic pennen om maar wat te noemen.

Het kan toch niet zo moeilijk zijn om dat even aan te geven. Ik heb overigens alle 4 in de aanbieding.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door Kappa7 »

Ik heb de laatste tijd dat de ongelezen berichten niet goed werkt op de PC.
Klik je de meest linker button aan in het ongelezen bericht overzicht dan ga je wel naar het begin van de laatste pagina maar niet naar het laatste bericht.
Daarvoor moet je dan nog een keer op Eerste Ongelezen Bericht klikken om bij het laatste bericht te komen.
Het gekke is dat die niet elke keer het geval is. soms ga ik wel gelijk naar het laatst ongelezen bericht maar een andere keer weer naar het begin van de laatste pagina.
Ben ik de enige die dat ervaart?

Edit;
Ook nog iets geks van de laatste tijd, als ik een reactie heb gepost krijg je niet je reactie te zien maar ga je ook weer naar het begin van de pagina waar je bericht is geplaatst.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door Henkjan »

wat voor systeem en welke browser?
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”