Daudio C1kit "net even anders"
Moderator: Beheerdersteam
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Soms is de oplossing heel simpel
De grote wax coil wordt vast gezet met tyraps op dat witte trespa plaatje wat weer op de bodem vast geschroefd kan worden.
De twee kleine spoeltjes op de hoeken van het mid/hoog filter moet ik dan nog wel staand dwars op de wax coil plaatsen, en wellicht die in het midden ook.
De grote wax coil wordt vast gezet met tyraps op dat witte trespa plaatje wat weer op de bodem vast geschroefd kan worden.
De twee kleine spoeltjes op de hoeken van het mid/hoog filter moet ik dan nog wel staand dwars op de wax coil plaatsen, en wellicht die in het midden ook.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Wat is er met het witte draadje gebeurd? Wat een knoeperd van een spoel 
- Bijlagen
-
- IMG_20211121_112550.png (215.19 KiB) 674 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Thomox op zo 21 nov 2021, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Prachtig die mega spoel!
Is het een optie om de linkse filterplaat 180 graden te draaien, de spoelen zitten dan direct ver genoeg van de waxcoil?
Is het een optie om de linkse filterplaat 180 graden te draaien, de spoelen zitten dan direct ver genoeg van de waxcoil?
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Kom daar later op terug jongens, eerst wat stereo foto's, ben echt mega happy
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Echt heel mooi geworden
(Je ziet echt helemaal niks van de nieten
)
(Je ziet echt helemaal niks van de nieten
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Oeps, dacht dat je 90 graden bedoelde
Maar zo als het nu ligt is qua routing wel netter/korter.
Maar zo als het nu ligt is qua routing wel netter/korter.
- Speakerdog
- Berichten: 10
- Lid geworden op: di 20 aug 2019, 20:11
- Locatie: Oost Vlaanderen
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Dit ziet er strak uit, de sound zal in dezelfde lijn liggen.
Na de luistersessie bij Jeroen van Daudio ben ik helemaal verkocht (zoals we dat in het vlaams zeggen)
Ik heb zelden speakers gehoord die zo mooi zijn in het laag en dat gecombineerd met openheid, transparantie en toch een mooie beeld plaatsing.
Een mens wil af en toe eens wat anders, en dat zal hoogstwaarschijnlijk een OB zijn
Ik ben mijn spaarvarken aan het openbreken
Wat niet wil zeggen dat ik mijn huidige speakers niet goed vind, maar de sound van een OB is gewoon een andere beleving.
En zo kom ik dus op de vraag van Hondasnl om eens wat meer te posten van mijn huidige speakers
Ik zal eens wat mooie foto's posten met een beschrijving van wat en hoe de speaker in elkaar zit.
Na de luistersessie bij Jeroen van Daudio ben ik helemaal verkocht (zoals we dat in het vlaams zeggen)
Ik heb zelden speakers gehoord die zo mooi zijn in het laag en dat gecombineerd met openheid, transparantie en toch een mooie beeld plaatsing.
Een mens wil af en toe eens wat anders, en dat zal hoogstwaarschijnlijk een OB zijn
Ik ben mijn spaarvarken aan het openbreken
Wat niet wil zeggen dat ik mijn huidige speakers niet goed vind, maar de sound van een OB is gewoon een andere beleving.
En zo kom ik dus op de vraag van Hondasnl om eens wat meer te posten van mijn huidige speakers
Ik zal eens wat mooie foto's posten met een beschrijving van wat en hoe de speaker in elkaar zit.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Dat is altijd leuk voor inspiratie in de ShowcaseSpeakerdog schreef: ↑ma 22 nov 2021, 20:35
En zo kom ik dus op de vraag van Hondasnl om eens wat meer te posten van mijn huidige speakers.
Ik zal eens wat mooie foto's posten met een beschrijving van wat en hoe de speaker in elkaar zit.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Ik zou ook idd de spoelen haaks op elkaar oriënteren.holco schreef: ↑zo 21 nov 2021, 10:59Soms is de oplossing heel simpel![]()
De grote wax coil wordt vast gezet met tyraps op dat witte trespa plaatje wat weer op de bodem vast geschroefd kan worden.
De twee kleine spoeltjes op de hoeken van het mid/hoog filter moet ik dan nog wel staand dwars op de wax coil plaatsen, en wellicht die in het midden ook.
filter.png
Kleine spoel haaks op de grote zowiezo.
Voldoe je ook weer aan die wet
Lekkere mega spoel zeg
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Plaatsing van een OB is wel een dingetje is mijn ervaring.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Dat ziet er gelikt uit Holco! Superieur!
Die center gaat toch zeker nog wel weg he
.
Die center gaat toch zeker nog wel weg he
