Iets teveel wax gebruikt dus?
Daudio C1kit "net even anders"
Moderator: Beheerdersteam
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Opgave volgens Jantzen is 149mm dus dat klopt aardig toch? Die 145mm heb je gewoon zelf verzonnen. 
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Ik zie het nu ook, zit met die maat van de 16AWG in mijn kop
Maar komt goed, heb al een ideetje
Maar komt goed, heb al een ideetje
- Speakerdog
- Berichten: 10
- Lid geworden op: di 20 aug 2019, 20:11
- Locatie: Oost Vlaanderen
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Hoi Open Baffle liefhebbers, me eerst even voorstellen.
Ik woon in Belgie en zelfbouwer in hart en nieren, en was tot nu toe altijd in de basreflex en gesloten kasten blijven hangen.
Maar door de Hifi shows in Veldhoven van 2019 en jongstleden 2021 ben ik zeer verast geweest door Daudio.
Vandaar dat ik dit topic nu een aantal weken volg.
De open baffle sound was als een openbaring voor mij.
Mag zeggen dat de afwerking van de C1 er zeer fraai uit ziet Holco.
Morgen ga ik de Daudio gaan beluisteren bij Jeroen en ben zeer benieuwd of mijn indruk van de show bevestigt word?
Ik hou jullie op de hoogte of er na de luistersessie een project uit groeit.
In de bijlage zie je dat ik een mooie afwerking belangrijk vind Muzikale groet.
Ik woon in Belgie en zelfbouwer in hart en nieren, en was tot nu toe altijd in de basreflex en gesloten kasten blijven hangen.
Maar door de Hifi shows in Veldhoven van 2019 en jongstleden 2021 ben ik zeer verast geweest door Daudio.
Vandaar dat ik dit topic nu een aantal weken volg.
De open baffle sound was als een openbaring voor mij.
Mag zeggen dat de afwerking van de C1 er zeer fraai uit ziet Holco.
Morgen ga ik de Daudio gaan beluisteren bij Jeroen en ben zeer benieuwd of mijn indruk van de show bevestigt word?
Ik hou jullie op de hoogte of er na de luistersessie een project uit groeit.
In de bijlage zie je dat ik een mooie afwerking belangrijk vind Muzikale groet.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Speakerdog, daar ga je geen spijt van krijgen, wat mij betreft is Daudio het mooiste wat ik ooit ervaren heb en bij Jeroen klinkt het zelfs nog beter als op Veldhoven.
Die speakers van jou zien er zeker goed uit, mag je trots op zijn
Die speakers van jou zien er zeker goed uit, mag je trots op zijn
Re: Daudio C1kit "net even anders"
2e baffle met de RVS strips licht te drogen dus maar verder met de grill's
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Ai, ik had je even moeten uitleggen hoe je superstrakke grill’s maakt zonder nietjes.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Okay, uiteraard gaat het erom dat jij tevreden bent. Ik heb een methode met contactlijm en groeven zagen in de grill aan de achterkant.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Kan, maar meestal is in de groef drukken met een plamuurmes voldoende.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Haha, daar kan ik dus niet tegen, achterkanten en binnenkanten etc. die normaal niet zichtbaar zijn moeten bij mij net zo netjes zijn afgewerkt als de voorkant, maar ik ben dan ook een ontzettende, pietluttige zeikerd met dat soort dingen.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Pietluttig is prima maar uiteindelijk moet er wel wat uit je handen komen
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Ja, maar het gevaar is dat je dan zaken te vlot voor elkaar wilt hebben en je daar later dan toch aan gaat irriteren, in mijn ervaring (ik ken mijzelf) kan ik dat beter niet doen en er wat extra tijd instoppen, maar da’s geheel persoonlijk hoor, let dus niet op mij.
holco schreef: ↑za 20 nov 2021, 21:20Pietluttig is prima maar uiteindelijk moet er wel wat uit je handen komen![]()
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Vind dit ook wel een aardige methode, zou zelf dan wel eerst voor het spuiten van de contact spray een smet plaatje leggen op het gedeelte waar je geen lijm wil hebben.
[ Bekijk op youtube ]
[ Bekijk op youtube ]
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Ik geloof dat ik jouw filmpje gevonden heb Sander, dacht wel dat je jonger was
[ Bekijk op youtube ]
[ Bekijk op youtube ]
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Mooi strak gemaakt die grille en staat ook super netjes bij het geborstelde RVS.
Ik had hem ook gewoon geniet maar die techniek met die zaagsnedes is ook wel een hele mooie manier.
Had ik nog niet eerder gezien.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Mooie speaker Speakerdog!Speakerdog schreef: ↑za 20 nov 2021, 15:50Hoi Open Baffle liefhebbers, me eerst even voorstellen.
Ik woon in Belgie en zelfbouwer in hart en nieren, en was tot nu toe altijd in de basreflex en gesloten kasten blijven hangen.![]()
Maar door de Hifi shows in Veldhoven van 2019 en jongstleden 2021 ben ik zeer verast geweest door Daudio.
Vandaar dat ik dit topic nu een aantal weken volg.
De open baffle sound was als een openbaring voor mij.![]()
Mag zeggen dat de afwerking van de C1 er zeer fraai uit ziet Holco.
Morgen ga ik de Daudio gaan beluisteren bij Jeroen en ben zeer benieuwd of mijn indruk van de show bevestigt word?
Ik hou jullie op de hoogte of er na de luistersessie een project uit groeit.
In de bijlage zie je dat ik een mooie afwerking belangrijk vind
20210116_104128.jpg
Muzikale groet.
Heb je er meer info over?
Misschien leuk voor in de Showcase een foto / bouw verslagje?
