Daudio C1kit "net even anders"

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door SSassen »

holco schreef: za 20 nov 2021, 13:07
... moeten passen met zijn 145mm diameter, alleen blijkt die coil in het eggie 150mm te zijn :think:
Iets teveel wax gebruikt dus? :?
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1707
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door holco »

Of ik heb 13,8 awg gehad inplaats van 14 awg :mrgreen:
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door jeroen_d »

Opgave volgens Jantzen is 149mm dus dat klopt aardig toch? Die 145mm heb je gewoon zelf verzonnen. :lol:
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1707
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door holco »

Ik zie het nu ook, zit met die maat van de 16AWG in mijn kop :rofl:

Maar komt goed, heb al een ideetje :wink:
Gebruikersavatar
Speakerdog
Berichten: 10
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 20:11
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door Speakerdog »

Hoi Open Baffle liefhebbers, me eerst even voorstellen.
Ik woon in Belgie en zelfbouwer in hart en nieren, en was tot nu toe altijd in de basreflex en gesloten kasten blijven hangen. :D
Maar door de Hifi shows in Veldhoven van 2019 en jongstleden 2021 ben ik zeer verast geweest door Daudio.
Vandaar dat ik dit topic nu een aantal weken volg.
De open baffle sound was als een openbaring voor mij. :goeie:
Mag zeggen dat de afwerking van de C1 er zeer fraai uit ziet Holco.
Morgen ga ik de Daudio gaan beluisteren bij Jeroen en ben zeer benieuwd of mijn indruk van de show bevestigt word?

Ik hou jullie op de hoogte of er na de luistersessie een project uit groeit.

In de bijlage zie je dat ik een mooie afwerking belangrijk vind
20210116_104128.jpg
Muzikale groet.
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1707
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door holco »

Speakerdog, daar ga je geen spijt van krijgen, wat mij betreft is Daudio het mooiste wat ik ooit ervaren heb en bij Jeroen klinkt het zelfs nog beter als op Veldhoven.

Die speakers van jou zien er zeker goed uit, mag je trots op zijn :goedzo:
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1707
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door holco »

2e baffle met de RVS strips licht te drogen dus maar verder met de grill's 8)

Bouw-41.jpg
Bouw-38.jpg
Bouw-39.jpg
Bouw-40.jpg
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door SSassen »

Ai, ik had je even moeten uitleggen hoe je superstrakke grill’s maakt zonder nietjes.
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1707
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door holco »

Soms moet je dingen gewoon zeggen zonder dat er naar gevraagd wordt ](*,)

Maar ondanks dat ik het prima vind zo, vertel?

SSassen schreef: za 20 nov 2021, 20:13
Ai, ik had je even moeten uitleggen hoe je superstrakke grill’s maakt zonder nietjes.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door SSassen »

Okay, uiteraard gaat het erom dat jij tevreden bent. Ik heb een methode met contactlijm en groeven zagen in de grill aan de achterkant.
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1707
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door holco »

Okay, waar je dan met een veer de stof vast slaat in de groeven?
SSassen schreef: za 20 nov 2021, 20:24
Okay, uiteraard gaat het erom dat jij tevreden bent. Ik heb een methode met contactlijm en groeven zagen in de grill aan de achterkant.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door SSassen »

Kan, maar meestal is in de groef drukken met een plamuurmes voldoende.
holco schreef: za 20 nov 2021, 20:27
Okay, waar je dan met een veer de stof vast slaat in de groeven?
SSassen schreef: za 20 nov 2021, 20:24
Okay, uiteraard gaat het erom dat jij tevreden bent. Ik heb een methode met contactlijm en groeven zagen in de grill aan de achterkant.
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1707
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door holco »

Is ook een manier, maar ik ben deze methode gewoon in de jachtbouw waar tijd geld is, en wat je niet ziet.......
SSassen schreef: za 20 nov 2021, 20:33
Kan, maar meestal is in de groef drukken met een plamuurmes voldoende.
holco schreef: za 20 nov 2021, 20:27
Okay, waar je dan met een veer de stof vast slaat in de groeven?
SSassen schreef: za 20 nov 2021, 20:24
Okay, uiteraard gaat het erom dat jij tevreden bent. Ik heb een methode met contactlijm en groeven zagen in de grill aan de achterkant.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door SSassen »

holco schreef: za 20 nov 2021, 20:38
… en wat je niet ziet...
Haha, daar kan ik dus niet tegen, achterkanten en binnenkanten etc. die normaal niet zichtbaar zijn moeten bij mij net zo netjes zijn afgewerkt als de voorkant, maar ik ben dan ook een ontzettende, pietluttige zeikerd met dat soort dingen.
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1707
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door holco »

Pietluttig is prima maar uiteindelijk moet er wel wat uit je handen komen :rofl:
SSassen schreef: za 20 nov 2021, 21:14
holco schreef: za 20 nov 2021, 20:38
… en wat je niet ziet...
Haha, daar kan ik dus niet tegen, achterkanten en binnenkanten etc. die normaal niet zichtbaar zijn moeten bij mij net zo netjes zijn afgewerkt als de voorkant, maar ik ben dan ook een ontzettende, pietluttige zeikerd met dat soort dingen.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door SSassen »

Ja, maar het gevaar is dat je dan zaken te vlot voor elkaar wilt hebben en je daar later dan toch aan gaat irriteren, in mijn ervaring (ik ken mijzelf) kan ik dat beter niet doen en er wat extra tijd instoppen, maar da’s geheel persoonlijk hoor, let dus niet op mij.
holco schreef: za 20 nov 2021, 21:20
Pietluttig is prima maar uiteindelijk moet er wel wat uit je handen komen :rofl:
SSassen schreef: za 20 nov 2021, 21:14
holco schreef: za 20 nov 2021, 20:38
… en wat je niet ziet...
Haha, daar kan ik dus niet tegen, achterkanten en binnenkanten etc. die normaal niet zichtbaar zijn moeten bij mij net zo netjes zijn afgewerkt als de voorkant, maar ik ben dan ook een ontzettende, pietluttige zeikerd met dat soort dingen.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door Henkjan »

SSassen schreef: za 20 nov 2021, 20:24
Okay, uiteraard gaat het erom dat jij tevreden bent. Ik heb een methode met contactlijm en groeven zagen in de grill aan de achterkant.
:foto:
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1707
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door holco »

Ja Sander, ben ook wel benieuwd naar je foto's.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door SSassen »

Foto’s heb ik helaas niet, sorry.
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1707
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door holco »

Vind dit ook wel een aardige methode, zou zelf dan wel eerst voor het spuiten van de contact spray een smet plaatje leggen op het gedeelte waar je geen lijm wil hebben.


[ Bekijk op youtube ]
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1707
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door holco »

Ik geloof dat ik jouw filmpje gevonden heb Sander, dacht wel dat je jonger was :rofl:


[ Bekijk op youtube ]
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door Lnsadnoh »

holco schreef: za 20 nov 2021, 20:07
2e baffle met de RVS strips licht te drogen dus maar verder met de grill's 8)


Bouw-41.jpg

Bouw-38.jpg

Bouw-39.jpg

Bouw-40.jpg
Mooi strak gemaakt die grille en staat ook super netjes bij het geborstelde RVS.
Ik had hem ook gewoon geniet maar die techniek met die zaagsnedes is ook wel een hele mooie manier.
Had ik nog niet eerder gezien.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door Lnsadnoh »

Speakerdog schreef: za 20 nov 2021, 15:50
Hoi Open Baffle liefhebbers, me eerst even voorstellen.
Ik woon in Belgie en zelfbouwer in hart en nieren, en was tot nu toe altijd in de basreflex en gesloten kasten blijven hangen. :D
Maar door de Hifi shows in Veldhoven van 2019 en jongstleden 2021 ben ik zeer verast geweest door Daudio.
Vandaar dat ik dit topic nu een aantal weken volg.
De open baffle sound was als een openbaring voor mij. :goeie:
Mag zeggen dat de afwerking van de C1 er zeer fraai uit ziet Holco.
Morgen ga ik de Daudio gaan beluisteren bij Jeroen en ben zeer benieuwd of mijn indruk van de show bevestigt word?

Ik hou jullie op de hoogte of er na de luistersessie een project uit groeit.

In de bijlage zie je dat ik een mooie afwerking belangrijk vind
20210116_104128.jpg
Muzikale groet.
Mooie speaker Speakerdog!
Heb je er meer info over?
Misschien leuk voor in de Showcase een foto / bouw verslagje?
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door Douwe84 »

holco schreef: za 20 nov 2021, 20:07
2e baffle met de RVS strips licht te drogen dus maar verder met de grill's 8)

Bouw-39.jpg
Dat ziet er goed uit!
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door Thomox »

Heel erg netjes met het doek ervoor :)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”