Leeuwarden schreef: ↑za 06 nov 2021, 11:49Ik zou voor pianolak hoogglans gaan. Beetje in stijl blijven…
Daudio C1kit "net even anders"
Moderator: Beheerdersteam
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Dan worden de baffles net zo duur als alle units bij elkaar
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Bedankt voor je input Sander maar ik ga toch maar een potje Osmo halen.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Het zal best goed spul zijn maar ik ken geen beter spul wat zo goed en snel werkt op zuigende kopse MDF dikte kanten als Osmo zonder een witte waas achter te laten.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Ik heb hier TripTrap werkbladolie gebruikt (heet tegenwoordig Woca) voor het audiorack. Is vergelijkbaar met Osmo. Dat is geen vette bende, hard gewoon uit aan de lucht in een dag. Destijds 3 lagen opgebracht en is nu na 15 jaar gebruik nog in prima conditie.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Een goede raad van om kopse kanten van MDF dicht te maken . Gebruik 2K hout vernis , werkt perfect en daarna 2 lagen grondverf .
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Mooi gemaakt!
Ik heb bij de CA-80 baffels toen "Glitsa zijdeglans Meubellak Eiglans voor normaal gebruik" gebruikt.
3 dunne laagjes met de roller.
Werkte erg prettig.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Helemaal eens, drama als er eenmaal wax op zit. Eenmaal gedaan, doe ik nooit meer.
Skylt zetten wij ook op onze producten met massief eiken panelen. Erg mooi spul.
Step Parketlak 1K Ultra Mat #6640 is ook een mooi product, en handiger want geen twee componenten.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Heb op de Calpamosjes hier ook Glitsa gebruikt, op het fineer dus. Kende het niet, fijn spul, is mooi geworden. Is op waterbasis, even netjes opzetten zodat je niet ‘nat’ op ‘droog’ krijgt ivm strepen, geeft een mooi resultaat.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Je moet ook een keuze maken of je op water of terpentine basis wilt gaan afwerken.
Later veranderen na 1 laagje is niet aan te raden.
Vroeger moest ik niet veel van op waterbasis hebben.
Al een tijdje toch best prima spul.
En je kwast, rolletje en verfbakje blijven als nieuw.
Later veranderen na 1 laagje is niet aan te raden.
Vroeger moest ik niet veel van op waterbasis hebben.
Al een tijdje toch best prima spul.
En je kwast, rolletje en verfbakje blijven als nieuw.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Osmo geeft ook niet echt een bevredigend resultaat, niet omdat het niet werkt maar het is meer de uitkomst van blanke lak/olie op het zwarte mdf wat mij niet bevalt.
Mede omdat verven ook echt niet mijn ding is gaan ze toch maar naar een spuiter om ze in een mat glansende zwarte 2K lak te laten spuiten.
Mede omdat verven ook echt niet mijn ding is gaan ze toch maar naar een spuiter om ze in een mat glansende zwarte 2K lak te laten spuiten.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Iemand hier die ervaring heeft met het spuitwerk van Ritmeester in Alblasserdam?
http://www.ritmeesteralblasserdam.nl/categorie/65.html
http://www.ritmeesteralblasserdam.nl/categorie/65.html
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Goed opletten inderdaad, een speaker met scherpe hoeken en rare vormen blijkt voor veel spuiters een echte uitdaging, waardoor het resultaat helaas soms slecht is, aantal forumleden had eerder zo’n nare ervaring. Niet over 1 nacht ijs gaan, niet perse de laagste prijs willen hebben en verwachtingen vooraf goed duidelijk maken, ook over de staat en mate van afwerking waarin je de speakers bij de spuiter aflevert.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Nee dat is niet om de hoek hier
Gewoon verschillende afbellen. Prijzen kunnen erg uiteenlopen. Bij de uurtje-factuurtje (autoschade) bedrijven moet je meestal niet zijn. Maar eentje die naar jou luistert. Veel hangt ook van jouw voorwerk af. Een goede naar je zin vinden kost dan ook wel wat tijd.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Een auto spuiter is sowieso geen optie, bekendheid met MDF is wel een pre.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Vraag maar aan Thomox wat er met zijn C1's is gebeurd...spuitnevel op z'n amt 
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Hoeft niet. Je hebt ook generieke spuiters die Fokwa aangesloten zijn en ook autoschade doen. Hierachter zit een bedrijf dat alles doet: Fietsen, autoschade, vintage cars, elektromotoren, deuren enz. En voor particulieren redelijk is van prijs. En dat zijn er idd niet zoveel. Misschien weet Arno een goed adresje? Zit niet zo ver van jou vandaan. Zou hem even PB'en.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Dat kon door de opbouw bij hem niet anders dacht ik, verder was het ook om te huilen hoor...
