Raspberry Pi 2021

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: Raspberry Pi 2021

Bericht door architect »

het is even wat gedoe maar hij draait :)
rpi4 + digione + piCorePlayer + LMS + Spotify
geen storingen gemerkt in afgelopen 3 minuten :D
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Raspberry Pi 2021

Bericht door Henkjan »

:yeah:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Raspberry Pi 2021

Bericht door Shadow »

Waarom Spotify en geen Qobuz of Tidal met cd kwaliteit? Heb je zo'n mooie setup...
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Raspberry Pi 2021

Bericht door FR_Aad »

Uit nieuwsgierigheid. Wat heb jij zelf en waarom?
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: Raspberry Pi 2021

Bericht door architect »

De rpi4 is geregeld niet vindbaar - dit soort puzzels erbij maken een rpi wel minder toegankelijk voor de meesten van ons denk ik

Shadow : spotify is als gezinsabbonement begonnen en is ontzettend makkelijk in gebruik; bijvoorbeeld ook in de auto - klinken jou opties serieus beter ?
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: Raspberry Pi 2021

Bericht door architect »

De rpi4 is geregeld niet vindbaar - dit soort puzzels erbij maken een rpi wel minder toegankelijk voor de meesten van ons denk ik

Shadow : spotify is als gezinsabbonement begonnen en is ontzettend makkelijk in gebruik; bijvoorbeeld ook in de auto - klinken jou opties serieus beter ?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Raspberry Pi 2021

Bericht door Shadow »

Ik heb nu Spotify family en Qobuz naast elkaar lopen, ik hoor wel verschil en da's via de Yamaha WXC50 die niet herkend wordt door de Qobuz app, ik ga dan via de Yamaha Musiccast app naar Qobuz en dat gaat ook maar het is een draak van een interface en afspelen is niet gappless te krijgen, dus korte stiltes ook bij nummers die in elkaar door lopen.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Raspberry Pi 2021

Bericht door Shadow »

FR_Aad schreef: vr 29 okt 2021, 15:51
Uit nieuwsgierigheid. Wat heb jij zelf en waarom?
Ik, zie hierboven, Spotify integreerd enorm goed met de Yamaha Musiccast app, maar de beloofde upgrade in kwaliteit komt niet, daarom ben ik naar Qobuz aan het kijken, in combinatie met een andere DAC en/of streamer.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Raspberry Pi 2021

Bericht door Kappa7 »

Misschien deze app eens proberen die schijnt wel goed te werken met Qobuz en andere streaming diensten.
https://play.google.com/store/apps/deta ... l=nl&gl=US
Kan je gewoon de Yamaha blijven gebruiken.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Raspberry Pi 2021

Bericht door hsmeets »

Shadow schreef: vr 29 okt 2021, 21:54
FR_Aad schreef: vr 29 okt 2021, 15:51
Uit nieuwsgierigheid. Wat heb jij zelf en waarom?
Ik, zie hierboven, Spotify integreerd enorm goed met de Yamaha Musiccast app, maar de beloofde upgrade in kwaliteit komt niet, daarom ben ik naar Qobuz aan het kijken, in combinatie met een andere DAC en/of streamer.
RPI3, PiCorePlayer met geactiveerde LMS, Material user interface voor LMS, Qobuz plugin. Gapless en doet ook Hires.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Raspberry Pi 2021

Bericht door Shadow »

Kappa7 schreef: vr 29 okt 2021, 22:05
Misschien deze app eens proberen die schijnt wel goed te werken met Qobuz en andere streaming diensten.
https://play.google.com/store/apps/deta ... l=nl&gl=US
Kan je gewoon de Yamaha blijven gebruiken.
Werkt inderdaad iets minder vervelend als Qobuz maar geen gapless playback?

Edit, gevonden in de instellingen.
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: Raspberry Pi 2021

Bericht door architect »

architect schreef: vr 29 okt 2021, 20:08
De rpi4 is geregeld niet vindbaar - dit soort puzzels erbij maken een rpi wel minder toegankelijk voor de meesten van ons denk ik

Shadow : spotify is als gezinsabbonement begonnen en is ontzettend makkelijk in gebruik; bijvoorbeeld ook in de auto - klinken jou opties serieus beter ?
het lijkt erop dat de ethernetpoort defect is - mijn broer heeft hem ook getest en zelf heeft hij een rpi2 en 2 stuks rpi4 die het alledrie vanzelf goed doen via de ethernetpoort - deze van mij dus niet :( maar even zien te ruilen met SOS Solutions
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Raspberry Pi 2021

Bericht door Shadow »

Da’s vervelend idd.
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: Raspberry Pi 2021

Bericht door architect »

zeker als het allemaal nog wat nieuw voor je is -
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Raspberry Pi 2021

Bericht door Shadow »

architect schreef: ma 01 nov 2021, 6:47
zeker als het allemaal nog wat nieuw voor je is -
Ik ben er al vaker mee aan het stoeien geweest en het is vervelend als het allemaal zou moeten werken en het dat dus niet doet.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Raspberry Pi 2021

Bericht door rikpost »

Ik luister naar de rp3 met Allo Digione signiture en de Shanti voeding .
Bij mij stopt de muziek met enige regelmaat wanneer ik dan naar de Logitech Touch overschakel heb ik nog gewoon muziek ,
Schakel ik dan weer terug naar de Raspberry doet hij het ook weer .
Raar fenomeen wat er vanzelf ingeslopen is .
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Raspberry Pi 2021

Bericht door Shadow »

Dan vliegt het bij mij al snel het raam uit hoor...
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Raspberry Pi 2021

Bericht door FR_Aad »

Gek, ik heb jaren probleemloos met een RP2 en RP3 met PiCoreplayer gedraaid.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Raspberry Pi 2021

Bericht door rikpost »

Komt ook wel weer een keertje goed .
En zo erg is het ook niet speelt soms ook een avond probleemloos.
En als ik dan even moet schakelen ......ach ,dat is minder werk dan het raam uitgooien !
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Raspberry Pi 2021

Bericht door OpaBert »

Ik heb mijn raspberry met HifiDac erop weggegeven puur uit ergernis
Begon eerst dat ik verbaasd was dat het werkte de 2 de keer geen verbinding meer alle muziek werd als fout gezien
Een usb stik erin werkte wel
Een week erop ook de usb stik niet
Weer een anderkaartje formateren ? John heeft dat gedaan en was weer razend enthousiast :D
Hij mag hem houden
ik heb er niet meer het geduld voor
Die raspberrry is voor mensen die het leuk vinden om met dat spul te stoeien
Ik wil het alleen maar gebruiken :-s
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Raspberry Pi 2021

Bericht door toetertje »

De Rpi3 die ik het vaakst gebruik, draait al vanaf begin 2018, op Moode audio.
Deze werkt altijd, zonder enige storing, het verschil is misschien, dat hij sinds die tijd,
ook nog nooit uit geweest is. :P
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Raspberry Pi 2021

Bericht door democles »

Bij mij draaien ook een aantal RPI,s zonder problemen.
In het verleden had ik ook wel problemen met wegvallen en moeilijk vindbaar.
Maar sinds ik de RPI,s enkel als speler gebruik en een Odroid N2 als algehele muziek server(logitechmediaserver) geen problemen meer ondervonden.

Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: Raspberry Pi 2021

Bericht door architect »

wel apart dat ik de rpi + digione moet terugsturen en dat ik de verzendkosten betaal . . .
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Raspberry Pi 2021

Bericht door Barry2001 »

https://www.sossolutions.nl/hoe-werkt-h ... steem.html

Maw die zou je terug moeten krijgen.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Raspberry Pi 2021

Bericht door hsmeets »

Is dat zo? Er staat anders het volgende:

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening en...
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”