Little/One MFB

Actieve filters, DSP, MFB / servo controlled.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Little/One MFB

Bericht door motoindo »

Geweldig spul dat Warnex.
little.one.mk2.warnex.black.jpg
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Little/One MFB

Bericht door Kappa7 »

Mooi plaatje zo, lijkt wel productie werk
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Little/One MFB

Bericht door Pjotr »

Nieuw concept: Floating MFB :rock:

Binnenkort ook maar eens een busje Warnex aanschaffen. Is dat een beetje goed te doen met de roller? Of moet je het echt spuiten.
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Little/One MFB

Bericht door OWC »

Je kunt Warnex prima rollen met een structuurroller.
Beste is om eerste laag te verdunnen.

Gebruik trouwens geen grondverf.
Ondanks dat ze zeggen dat het op waterbasis is, zit er duidelijk meer. Ik heb in het verleden heel project moeten weggooien ivm scheuren door een of andere chemische reactie.
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Little/One MFB

Bericht door motoindo »

Ik rol het met een schuimroller, wel goed uitrollen anders krijg je belletjes. Een inderdaad geen primer gebruiken, het dekt uit zichzelf al voldoende.
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Little/One MFB

Bericht door motoindo »

Wat gebruiken jullie voor interne bedrading ? dit is awg22....
10xlittle.one.mk2.warnex.black.jpg
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Little/One MFB

Bericht door Pjotr »

Voor die maat kastjes 0,75mm2. Maar AWG22 (0,4mm2) moet ook geen probleem zijn. Op die korte stukjes maakt het allemaal weinig uit.
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Little/One MFB

Bericht door motoindo »

Het was hoog tijd de Little/One product pagina bij te werken met Little/One MK2 info, vrijblijvend te beluisteren (met eventueel een zelf meegebrachte usb stick met muziek) in Diemen na afspraak via PB.
little.one.mk2.png
Laatst gewijzigd door motoindo op di 17 aug 2021, 16:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Little/One MFB

Bericht door OWC »

Ik zou even je nummer weghalen en mensen je PB laten sturen.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Little/One MFB

Bericht door ray5150 »

Inderdaad, je leest tegenwoordig vrij vaak over fraude met WhatsApp.
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Little/One MFB

Bericht door motoindo »

One World Concepts schreef:
Ik zou even je nummer weghalen en mensen je PB laten sturen.
Mijn 06 is zowiezo al publiek, beetje inherent aan het runnen van een zaak denk ik ...
ray5150 schreef:
Inderdaad, je leest tegenwoordig vrij vaak over fraude met WhatsApp.
Ja, klopt, maar net als 12.000.000 euro mails vereist dat wel een bepaalde klikgretigheid :?
Laatst gewijzigd door Henkjan op di 17 aug 2021, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: telefoonnummer verwijderd
Had niet gehoeven maar toch dank !
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Little/One MFB

Bericht door Shadow »

Mooi! =D>
Chris is er ook nog vordering in de insteek print voor de minidsp plate amps? Ik heb er nu zelf 2 liggen en ik zie weinig mogelijkheid voor een uitbreidingsbord?
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Little/One MFB

Bericht door motoindo »

Shadow schreef:
Mooi! =D>
Chris is er ook nog vordering in de insteek print voor de minidsp plate amps? Ik heb er nu zelf 2 liggen en ik zie weinig mogelijkheid voor een uitbreidingsbord?
Ik ben er nog niet aan toe gekomen, te druk met Little/One's en Grown/Up's en deze modulen omdat mijn wens om MFB in de auto toe te passen alsmaar groter wordt 8) :
BH2D.0.2019.0.png
Maar ik heb hier binnenkort een Pascal liggen met een vergelijkbare vraag en hoop dan iets universeels te kunnen fabrieken wat ook in de minidsp / icepower modulen toepasbaar is.
S-PRO2-perspective2.png
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Little/One MFB

Bericht door Henkjan »

wat t met de ICE-Power modules iets complexer maakt, is dat deze brugbaar zijn, en de pwr-ice plate amps dat via de software instellen.
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Little/One MFB

Bericht door OWC »

motoindo schreef:
Ik ben er nog niet aan toe gekomen, te druk met Little/One's en Grown/Up's en deze modulen omdat mijn wens om MFB in de auto toe te passen alsmaar groter wordt 8) :BH2D.0.2019.0.png
Is dat een eigen bouwsel?

Ik weet niet hoeveel vermogen en performance het moet hebben, maar dat zien niet de beste spoeltjes.
(voor een versterker dan)
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Little/One MFB

Bericht door motoindo »

Henkjan schreef:
wat t met de ICE-Power modules iets complexer maakt, is dat deze brugbaar zijn, en de pwr-ice plate amps dat via de software instellen.
Ik hoop dat er op de dsp pcb ergens een pootje zit wat ik kan gebruiken, anders een jumpertje.
One World Concepts schreef:
Is dat een eigen bouwsel?
Yup
One World Concepts schreef:
Ik weet niet hoeveel vermogen en performance het moet hebben, maar dat zien niet de beste spoeltjes.
(voor een versterker dan)
Niet veel, maximaal een watt of 30 met 8 ohm drivers. Spoeltjes zijn prima voor in mijn auto, ontwerp heeft ook keramische C's in het uitgangs filter dus allemaal geen haute cuisine maar voor het doel ruimschoots voldoende. En lekker klein zodat het hoedenplankje een plankje kan blijven. Eerste testjes in mijn Aygo waren zwaar bevredigend, de roommode in zo'n hokje (cabinmode ?) maken ook dat ik de F3 op 50hz heb moeten zetten anders overheerst het laag nogal.
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Little/One MFB

Bericht door OWC »

Oh, ok, dat valt dan wel mee inderdaad.
Ik zie heel veel 50-100W bordjes voorbij komen met de verkeerde spoelen (het merendeel eigenlijk)

Niks mis met ceramische Ctjes, zeker NP0 zijn net zo goed als een film.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Little/One MFB

Bericht door Henkjan »

motoindo schreef:
Henkjan schreef:
wat t met de ICE-Power modules iets complexer maakt, is dat deze brugbaar zijn, en de pwr-ice plate amps dat via de software instellen.
Ik hoop dat er op de dsp pcb ergens een pootje zit wat ik kan gebruiken, anders een jumpertje.
ik denk (moet t nog nameten) dat ze een pin op de ice power module laag trekken, die is daarvoor dat de timing exact gelijk wordt voor de 2 kanten. en dan de ingang geïnverteerd op t andere kanaal.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Little/One MFB

Bericht door Shadow »

Chris, de partslist van Mouser is nog actueel van de EVE 2020?
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Little/One MFB

Bericht door motoindo »

Shadow schreef:
Chris, de partslist van Mouser is nog actueel van de EVE 2020?
Yup, praktijk tips die hun weg naar de manual nog niet gevonden hebben:
  • let er op dat je voor C2 en C7 np0 types pakt, met de goedkopere x7r types krijg je last van microfonie.
  • zorg ervoor dat de limiter ledjes niet beschenen worden, geeft rare DC effecten aan de uitgang. Streepje zwart tape er overheen ofzo.
  • om de pxe bias range te vergroten kan deze pot naar 10 ~ 50K, meten is weten.
Ga er begin november zelf ook weer mee aan de slag, beetje druk met DAE voorbereidingen en MK2 bouw hier .... Henkjan, ben er om dezelfde reden nog niet aan toegekomen jou iets op te sturen :?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Little/One MFB

Bericht door Shadow »

Ja ik ben een projectlijst aan het maken bij Mouser zodat het wat makkelijker te bestellen is, er zijn wat onderdelen niet beschikbaar.
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Little/One MFB

Bericht door motoindo »

Even een update voor allen die met smart zitten te wachten op het MFB subwoofertje :wink: de printjes zijn binnen en er wordt druk gewerkt om er geluid uit te toveren.


[ Bekijk op youtube ]
Plaats reactie

Terug naar “Actieve Luidsprekerelektronica”