Ik heb nog even zitten nadenken en ga nu twijfelen of ik wel een plate-amplifier wil kopen, omdat dit heel erg gekoppeld aan de luidspreker is, dus niet goed uitwisselbaar i.t.t. een externe DSP met versterkers. Ik neig nu toch naar extern, in losse onderdelen, zoals nu het geval is in mijn opstelling.
Het genoemde probleem met de inschakel-plop zal naar mijn verwachting ook niet opgelost worden door een plate amplifier te kopen, omdat bij het inschakelen in verkeerde volgorde van voor - en eindversterkers de plop er nog steeds zal zijn.
Nu heb ik wel al langere tijd de wens meer kanalen op mijn DSP tot mijn beschikking te hebben: momenteel zijn dat er vier, waarmee ik bijvoorbeeld mijn nieuwe hybride elektrostaten niet in stereo met mijn Scanspeak Event luidsprekers kan vergelijken. Ik vind het leuk, om die vergelijkingen (luistertests) te doen. Omdat ik inmiddels meerdere setjes zelfbouwelektrostaten heb, denk ik dat dit de aanschaf van een DSP met meer kanalen rechtvaardigt.
Vandaar het idee om iets als een MiniDSP 4x10 HD aan te schaffen. Nu zie ik dat MiniDSP ook alternatieven aanbiedt zoals de SHD:
https://www.minidsp.com/products/stream ... series/shd
Deze zouden als ik het goed begrijp een betere audiokwaliteit leveren dan de 4x10 HD (en mijn huidige 2x4 HD MiniDSP), en uitgerust met Dirac. Echter vind ik het aantal analoge uitgangen (vier stuks) beperkt, dat is geen uitbreiding t.o.v. mijn huidige 2x4 HD. Volgens mij bestaat er niet zoals als de SHD met 10 uitgangskanalen. Vandaar momenteel de twijfel of en wat ik wil kopen.
Kunnen jullie misschien nog iets zeggen over verschil in audiokwaliteit tussen beide systemen? En zijn er nog meer opties voor een exerne DSP? Dirac lijkt mij grappig om eens mee te spelen, maar ik twijfel er ook aan, omdat het je afhankelijker maakt en omdat de werking misschien (?) beperkt is. (fysieke luisterlokatie)