Sonus faber look-a-like
Moderator: Beheerdersteam
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Hola, alles goed met het fineren en de bouw?teacher schreef:hee plaatsgenoot.
Ziet er puik uit!
Nee, slaapkamer gebruik ik de wekkerradio...deepspace schreef:Erg netjes geworden idd...
Maareh, in de verkoop? Ik dacht dat ze voor de slaapkamer waren ofzo?
Zal denk ik wel een koper voor te vinden zijn.
- pieter pan
- Berichten: 176
- Lid geworden op: zo 20 feb 2005, 13:54
- Locatie: schilde (België)
Ik vind de boxen heeeel mooi geslaagd. Zou zelf wel voor een groter contrast tussen lichte en donkere stroken kiezen, maar da's smaak en dit is natuurlijk ook een test voor de gebruikte techniek geweest. (een zeer geslaagde test dus
)
De voet vind ik in z'n geheel wat te robuust voor de box. vooral de balk is iets te grof naar mijn idee.
Ik zou ook een speakerdoek maken, want het zwart van de speakers is wat te mat en te donker tov dat mooie donkere hout waar ze in zitten.
dit is dus bedoeld als stichtende commentaar hoor, want écht: ik vind het een prachtig geslaagd project!!! Ik ben dus enkel maar wat aan't "mierenneuken".

De voet vind ik in z'n geheel wat te robuust voor de box. vooral de balk is iets te grof naar mijn idee.
Ik zou ook een speakerdoek maken, want het zwart van de speakers is wat te mat en te donker tov dat mooie donkere hout waar ze in zitten.
dit is dus bedoeld als stichtende commentaar hoor, want écht: ik vind het een prachtig geslaagd project!!! Ik ben dus enkel maar wat aan't "mierenneuken".
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Commentaar is alleen maar fijn om te horen. Leer ik ook weer van.
Bij deze testkast heb ik een hoop opgestoken voor de volgende "grotere broer".
Die streepjes wil ik in de volgende kast inderdaad wat meer op lasten vallen. Nu weet ik nog niet hoe, want de rode kleur komt over alles heen, dus ook over het hardhout. Om deze met een penceeltje zwart te gaan maken en de andere vlakken rood/oranje is nog een puntje van aandacht.
Het front en de achterkant is geen probleem. Ik kreeg ergens in dit draadje van iemand de tip van zakjes kleurstof, mengen met water en dat met een doek aanbrengen. Da's echt zwart en geen heeeel donkerbruin zoals ze nu zijn.
De paal is speciaal zo dik gemaakt vanwege de stevigheid en de voet voor het filter wat erin komt. Op de foto lijkt de voet trouwens iets groter dan in het echie, maar als je naar de volgende DDIY beurs komt zullen ze daar waarschijnlijk wel staan.
Bij z'n grotere broer heb ik dat probleem niet. Da's gewoon een vloerstaander dus dat komt wel goed.
Het speakerdoek heb ik aan zitten te denken maar heb daar nog geen oplossing voor. Ik heb wat getest met de vertikale zwarte elastiekjes die SF ook gebruikt maar ben daar nog niet zo zeker van. Dit met het oog op de kleine kinderen die dat als een erg leuk speeltje vinden.
Als iemand nog ideeen heeft over een front....graag...
Nu eerst de metingen afwachten en kijken vat die Dayton woofer doet. Ik heb hem vanavond even (zonder filter) aangesloten en wat me als eerst opviel was z'n detailrijk, fris geluid wat in mijn ogen erg goed klonk als je kijkt hoe klein en goedkoop dat ding eigelijk is.
Wordt vervolgt, nu eerst een nieuw bed voor m'n dochter maken....
Bij deze testkast heb ik een hoop opgestoken voor de volgende "grotere broer".
Die streepjes wil ik in de volgende kast inderdaad wat meer op lasten vallen. Nu weet ik nog niet hoe, want de rode kleur komt over alles heen, dus ook over het hardhout. Om deze met een penceeltje zwart te gaan maken en de andere vlakken rood/oranje is nog een puntje van aandacht.
Het front en de achterkant is geen probleem. Ik kreeg ergens in dit draadje van iemand de tip van zakjes kleurstof, mengen met water en dat met een doek aanbrengen. Da's echt zwart en geen heeeel donkerbruin zoals ze nu zijn.
De paal is speciaal zo dik gemaakt vanwege de stevigheid en de voet voor het filter wat erin komt. Op de foto lijkt de voet trouwens iets groter dan in het echie, maar als je naar de volgende DDIY beurs komt zullen ze daar waarschijnlijk wel staan.
Bij z'n grotere broer heb ik dat probleem niet. Da's gewoon een vloerstaander dus dat komt wel goed.
Het speakerdoek heb ik aan zitten te denken maar heb daar nog geen oplossing voor. Ik heb wat getest met de vertikale zwarte elastiekjes die SF ook gebruikt maar ben daar nog niet zo zeker van. Dit met het oog op de kleine kinderen die dat als een erg leuk speeltje vinden.
Als iemand nog ideeen heeft over een front....graag...
Nu eerst de metingen afwachten en kijken vat die Dayton woofer doet. Ik heb hem vanavond even (zonder filter) aangesloten en wat me als eerst opviel was z'n detailrijk, fris geluid wat in mijn ogen erg goed klonk als je kijkt hoe klein en goedkoop dat ding eigelijk is.
Wordt vervolgt, nu eerst een nieuw bed voor m'n dochter maken....
- pieter pan
- Berichten: 176
- Lid geworden op: zo 20 feb 2005, 13:54
- Locatie: schilde (België)
dat dacht ik dus ook!Commentaar is alleen maar fijn om te horen. Leer ik ook weer van.
die straapjes kan je misschien ook wel realiseren door af te plakken. dan kan je het misschien zelfs wel met maar één soort fineer. Gewoon eerst alles rood en dan strookjes donkerbruin/zwart erover. Wel veel werk, maar deze methode met stroken fineer toch ook geloof ik.
Een vloerstaandermodel gaat alles volgens mij idd beter tot z'n recht laten komen. Want die streepjes zijn denk ik mooier op een lange slanke box. Nu maken ze er een schattig dikkerdje van.
Nu hopen dat de dayton units goed zijn, en dat het filteren geen problemen geeft en dan hup naar de grotere broer!
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Zal zo nog even de maten erbij zoeken. Een echte tekening heb ik niet (zat in m'n hoofd) en op een kladje de maten bepaald voor de inhoud.Wijx schreef:erg mooi gemaakt, maar toch zal ik hem niet verwarren met een echte sonus faber. Denk dat je de dimensies iets anders zou moeten maken. Beetje de gulden snede aanhouden
Nu hij klaar is zou k inderdaad de kast liever wat smaller en wat hoger gehad willen hebben...maar ach..
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Rest nog het filter eigenlijk. En aangezien we bij "kastenbouw" zitten ga ik even verder in het hoofdstuk "filters"....
( http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=1225 )
( http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=1225 )




