In de toekomst is het de bedoeling om een wat grotere Sonus Faber look-a-like kast te gaan maken.
Doelstelling zal zijn "anders dan anders", dus geen 6 planken, "profi"-look en betaalbaar.
'T is alleen niet de makkelijkste kast, vandar dit "oefen"-project met kleinere units en dus ook een kleinere kast.
De kast zal er ongeveer uit gaan zien als onderstaande foto.

De te gebruiken units zijn voor de helft bekend, een Dayton 5" woofertje in een ~4 liter kast. De tweeter ben ik nog niet uit maar zit te denken aan een Seas. Dus als er iemand suggesties heeft....ik hoor het graag....
De kast zal dus wat ronde vormen krijgen en bestaan uit...tjsa, dat wordt dus nog brainstormen hoe dit aan te gaan pakken.
Het front en het wat puntige achterstuk zal waarschijnlijk uit massief hardhout worden met een donkere kleur. Beetje Wenge-achtig, dus bijna zwart, maar wel met houtnerf. (ietswat afwijking van het orgineel dus).
Misschien dat er in de toekomst nog een soortgelijke sub bijkomt, maar da's voor veel later. Eerst maar hierop gaan storten.
Zoals ik al schreef is dit het echte begin van het project dus veel is er nog niet te zien, geen tekening of foto's....wel wat kladjes, maar om die nu te laten zien is ook zo wat.
Wel de gebruikte woofer dan als eerste foto even:

En voor wat gegevens van de woofer zijn hier te vinden.