3 weg systeem bouwen(type Countach).
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Mooie DAC...
Tip 1: betere voeding.
Tip 2: ik gebruik twee van deze achter elkaar https://www.mpaudio.net/product-page/ms-hpuln-ps
Die had ik er laatst even tussenuit gehaald en de DAC+ weer gewoon met 230VAC aangesloten. Komt Mijn Bijzonder Charmante Echtgenote, kortweg MBCE, binnenlopen. Vraagt ze wat ik gedaan heb. Dus ik vertel dat ik die voeding er tussenuit heb gehaald en vraag of ze het verschil wil horen als die er weer tussen komt. Dat wilde ze. Dus ik AC stekker eruit, plugje van de externe voeding erin en muziek aan. Haar mening was zonder twijfel: externe voeding er nooit meer tussenuit halen. Heel veel beter!
Tip 1: betere voeding.
Tip 2: ik gebruik twee van deze achter elkaar https://www.mpaudio.net/product-page/ms-hpuln-ps
Die had ik er laatst even tussenuit gehaald en de DAC+ weer gewoon met 230VAC aangesloten. Komt Mijn Bijzonder Charmante Echtgenote, kortweg MBCE, binnenlopen. Vraagt ze wat ik gedaan heb. Dus ik vertel dat ik die voeding er tussenuit heb gehaald en vraag of ze het verschil wil horen als die er weer tussen komt. Dat wilde ze. Dus ik AC stekker eruit, plugje van de externe voeding erin en muziek aan. Haar mening was zonder twijfel: externe voeding er nooit meer tussenuit halen. Heel veel beter!
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Die heb ik mogen proberen en ik heb hem retour gedaan…
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Wat zijn echt mooie nummers om naar te luisteren en details goed te horen voor de speakers.
Welke gebruiken ze voor de luisterdag Hengelo, of zijn dat geen vaste nummers?
Welke gebruiken ze voor de luisterdag Hengelo, of zijn dat geen vaste nummers?
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Dat zijn geen vaste nummers maar er zijn wel nummers die je wat vaker langs hoort komen.
Voor mij is dat,
tin pan alley stevie ray vaughan
Stimela Hugh Masekela
Dance Macabre.
Keith don t go Nils Lofgren
Om er maar een paar te noemen.
Belangrijkste is eigenlijk dat het muziek is die je goed kent.
Een set beoordelen op muziek die je niet kent is erg lastig.
Voor mij is dat,
tin pan alley stevie ray vaughan
Stimela Hugh Masekela
Dance Macabre.
Keith don t go Nils Lofgren
Om er maar een paar te noemen.
Belangrijkste is eigenlijk dat het muziek is die je goed kent.
Een set beoordelen op muziek die je niet kent is erg lastig.
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Als je van industrial houdt: 24 Ghosts III - Nine Inch Nails. Dit zou fijn uit je speaker moeten knallen...
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Beetje in het idee van Yello, wel wat heftiger. Ik vind dat wel fijn te horen(niet alle nummers hoor), thuis wordt dat minder gedeeldtimpert schreef:Als je van industrial houdt: 24 Ghosts III - Nine Inch Nails. Dit zou fijn uit je speaker moeten knallen...
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
peterl schreef:Wat zijn echt mooie nummers om naar te luisteren en details goed te horen voor de speakers.
Welke gebruiken ze voor de luisterdag Hengelo, of zijn dat geen vaste nummers?
Alles van Diana Krallllll...
En de voorstellen van Kappa zijn ook prima!
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Mooi lijstje Hannesie, zal is kijken wat ik daarvan heb.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Bij de inzendingen voor de luidsprekerontwerp wedstrijd van 2020 zit ook wel eea dat een hoog demo gehalte heeft.
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Hou me aanbevolen, Hannesie.hannesie schreef:, Anders heb ik nog wel een zipje.
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Dat verhaal zocht ik Barry, maar kon het nergens meer vindenBarry2001 schreef:Bij de inzendingen voor de luidsprekerontwerp wedstrijd van 2020 zit ook wel eea dat een hoog demo gehalte heeft.
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Dat zipje is toch behoorlijk groot, heb bij de Roon optie dan mogelijkheden om een lijst te exporteren, en zie dan best een behoorlijk groot bestand.
Anders moet je maar een PM sturen met je mailadres. via Wetransfer gaat het makkelijker.
Het zijn dan losse nummers van een album.
Anders moet je maar een PM sturen met je mailadres. via Wetransfer gaat het makkelijker.
Het zijn dan losse nummers van een album.
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Zijn ze gehoormatig veel veranderd met inspelen? Ik heb sinds een goede week een setje 12SR3PL woofers van Sica, en die kwamen erg stug nieuw uit de doos (48 Hz resonantiefrequentie, 36 Hz spec). Pas na 24 uur drillen op volle uitslag kwam de resonantiefrequentie in de buurt van de 40 Hz, en na nog eens 48 uur op 38 Hz. Overigens lagen toen wel alle gemeten parameters binnen 10% van fabrieksopgaaf (en dat vind ik heel netjes), maar het geeft toch wel aan dat deze woofers een tijdje moeten knallen voordat ze een beetje los komen.
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Sorry dat ik dit niet heb gezien Timpert, maar idd, ze klonken in de eerste dagen naar niets en moesten echt loskomen.timpert schreef:Zijn ze gehoormatig veel veranderd met inspelen? Ik heb sinds een goede week een setje 12SR3PL woofers van Sica, en die kwamen erg stug nieuw uit de doos (48 Hz resonantiefrequentie, 36 Hz spec). Pas na 24 uur drillen op volle uitslag kwam de resonantiefrequentie in de buurt van de 40 Hz, en na nog eens 48 uur op 38 Hz. Overigens lagen toen wel alle gemeten parameters binnen 10% van fabrieksopgaaf (en dat vind ik heel netjes), maar het geeft toch wel aan dat deze woofers een tijdje moeten knallen voordat ze een beetje los komen.
Ik heb nu iets anders ondekt, als ik het nummer van The lonely Shepherd draai en bij 2.15 tot 2.40 min klinkt de diepe bas alsof deze begint ==te resoneren in de bas speaker, dit heb ik nog niet eerder gehad bij andere muziek waar kan dit aan liggen?
Hij doet het op alle op alle volumes, zit ook nog te denken aan de UGT, maar die kon zonder problemen tot 30Hz komen en stort pas lager in.
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Vermoedelijk kon je oude speaker deze frequentie niet echt aanspreken en je nieuwe speaker wel.
Zou wel eens de resonantie frequentie van je kamer kunnen zijn.
Schuiven met de speakers wil nog wel eens helpen.
Zou wel eens de resonantie frequentie van je kamer kunnen zijn.
Schuiven met de speakers wil nog wel eens helpen.
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Dat heb ik geprobeerd, maar ik merk nu dat bij een koude versterker het probleem zich veel minder voordoet, als de versterker al uren heeft gespeeld is het veel duidelijker aanwezig. Worden de spoelen en weerstanden in de speaker normaal ook erg warm naar verloop van tijd, waardoor dit invloed kan hebben?Kappa7 schreef:Vermoedelijk kon je oude speaker deze frequentie niet echt aanspreken en je nieuwe speaker wel.
Zou wel eens de resonantie frequentie van je kamer kunnen zijn.
Schuiven met de speakers wil nog wel eens helpen.
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Hoe is de interne demping in de nieuwe luidsprekers?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Dan lijkt het probleem zich in je versterker te zitten, wat gebruik je, buizen dacht ik?
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Volledig volgens specs van de ontwerper gemaakt met identieke onderdelen.hannesie schreef:Hoe is de interne demping in de nieuwe luidsprekers?
Klopt, KT150se maar de stroom is wat hoog voor de UGT, dus dat zou de oorzaak kunnen zijn.Barry2001 schreef:Dan lijkt het probleem zich in je versterker te zitten, wat gebruik je, buizen dacht ik?
Re: 3 weg systeem bouwen(type Countach).
Ik heb het stukje muziek even beluisterd op de koptelefoon (Sony wh1000xm3) maar het is ook wel een behoorlijke brei herrie, maar het is wel te beluisteren dat het een pittig stukje is om dit zonder vollopen te doen.
