Pjotr schreef:Maar geen speakers toch......?Douwe84 schreef:Toevallig wil m'n schoonmoeder ook iets hebben nog...
Brrrr
Moderator: Beheerdersteam
Pjotr schreef:Maar geen speakers toch......?Douwe84 schreef:Toevallig wil m'n schoonmoeder ook iets hebben nog...
Ik zat ook al te kijken of dat erin zit. In de datasheet wordt gehintOne World Concepts schreef:Ik bedoel, het KAN wel, maar voor een goede mid-woofer wil je toch echt wel het liefst een zo'n laag mogelijke inductie hebben met minimaal wel een demodulatie ringetje of twee.
en dat is minder expliciet dan bij de RSS***HO subwoofers (RSS265HO-44), want daar staat het erin als 'triple shorting rings'.Dayton Epique E180HE-44 datasheet schreef:Extensive inductance control extends high frequency response and helps lower distortion
De gegevens lijken reeds te zijn opgegeven met de spoelen in serie. 1,5 mH en 8 ohm.One World Concepts schreef:Het gaat hier om DVC toch?
Dan kun je ze ook in serie zetten.
Gaat die inductie alleen nog meer omhoog.
Op 7 minuten in het filmpje wordt BL(x) getoond.One World Concepts schreef:Eerst (Klippel) metingen zien, dan geloven.
Ik zou buiten de BL(x) ook willen weten hoe de rest performed.Chocomel schreef:Op 7 minuten in het filmpje wordt BL(x) getoond.
Wel gek dat ze (en fabrikanten in het algemeen) niet standaard alle beschikbare Klippeldata erbij leveren, ze hebben de data toch al.
Wat vind je matig aan het filmpje? Zit best veel informatie in. Ja, die man heeft een slecht gebit SARK, leidt inderdaad af.Douwe84 schreef:Haha, ik vind t filmpje maar matig zogezegd en zelf weet ik niet wat ik er van moet maken dus hoopte dat iemand dat voor mij kon doenhardbats schreef:Goed verhaal
Hoge inductie is voor ingebouwde bafflestep compensatie. Deze driver is echt bedoeld voor een 2-weg, niet voor een sub.One World Concepts schreef:Oh, je simuleert ze als mid-woofer?
Ja, als je richting BR gaat in een klein doosje = lange en grote poort.
Ik zou ze persoonlijk actief aansturen en dan gesloten houden.
Maar naar mijn idee zijn ze niet helemaal geschikt als mid-woofer.
Wel erg hoge inductie. Jammer dat ze niet gewoon een simpel koperen of aluminium kortsluit ringetje hebben toegepast.
De consument hoeft toch niks in te regelen?Kappa7 schreef:Tja als ik in de media markt kijk staan daar toch voornamelijk passief gefilterde speakers.
Niet zo gek ook voor veel consumenten is het inregelen van een DSP niet iets wat ze kunnen.
Dat je in de pro wereld voornamelijk DSP systemen tegen komt is zeker het geval, wij doen ook niet anders meer maar een mid hoog unit heeft meestal wel een passief filter er in.
Dat klopt wel maar dan voornamelijk voor de pro wereld en niet voor de consumenten markt.One World Concepts schreef:Ik probeerde vooral uit te leggen dat de trend naar actief is, niet naar passief.
Ik had het eigenlijk ook vooral over de trend voor consumenten.Kappa7 schreef:Dat klopt wel maar dan voornamelijk voor de pro wereld en niet voor de consumenten markt.One World Concepts schreef:Ik probeerde vooral uit te leggen dat de trend naar actief is, niet naar passief.
Daar kan dat alleen werken ale je een kant en klaar doosje verkoopt waar alles in zit maar zo lang er nog gewoon AVR's en losse versterkers gekocht worden zijn passief ge filterde speakers nag de standaard.
Meer de stijl dan de inhoud hoor, vind t wat goofy ofzo.jeroen_d schreef:Wat vind je matig aan het filmpje?Douwe84 schreef:Haha, ik vind t filmpje maar matig zogezegd en zelf weet ik niet wat ik er van moet maken dus hoopte dat iemand dat voor mij kon doenhardbats schreef:Goed verhaal
Dat lijkt in eerste instantie leuk maar met een Fs van 35 - 40 Hz ga je toch nooit echt laag spelen en blijft het een compromis. Voor een normale huiskamer opstelling heeft een 6 inch woofertje van Seas / ScanSpeak / SB ook wel genoeg laag in de 40 Hz regio en dan kan het ook al redelijk hard. Ik heb het idee dat je ze vooral wilt gebruiken als je hard wilt spelen met wat minder vervorming, maar dan niet ultra laag. Dan mag je trouwens wel een deftige versterker hebben. De ingebouwde voice coil inductie wordt verkocht als een feature maar is eigenlijk een bijproduct van de compromis dat ze gemaakt hebben.Dayton noemt ze juist leuk voor 2 weg en dus ook als midrange met de mogelijkheid lager weer te geven dan doorgaans in dit formaat.