Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Alle tools voor werken aan elektro en elektronica

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door OpaBert »

Bij deze :mrgreen:
Komen bij de 190€ nog eens 29€ bij komende kosten bij
Dus op 150€ eigenlijk nog veel minder omdat je zo veel verzendkosten moet betalen
Betaal je dus 2 x de aanschafprijs van een buizenbak als er niet meer dan 1000 volt op staat
Bijlagen
04256FD1-B605-4AA1-81B6-BE2F722B02A5.jpeg
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door John P »

Ik deed net een testje met deze calculator en bij het Verenigd koninkrijk zei deze dat het een EU land is. De laatste calculator versie staat 06-11-2013, dus ik zou dit even met de het nodige wantrouwen bekijken.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door Pjotr »

Het staat je natuurlijk vrij een linkje naar een andere/recentere versie te geven. Deze stond nog in mijn bookmarks.

Bert, dat je zoveel aan verzendkosten betalen moet af en toe is Chinese marketing. Heeft niets van doen met de recente verandering van EU regels. Daarvoor moet je bij de Chinezen gaan klagen. Ik geef je weinig kans :twisted:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door OpaBert »

Pjotr schreef:
Het staat je natuurlijk vrij een linkje naar een andere/recentere versie te geven. Deze stond nog in mijn bookmarks.

Bert, dat je zoveel aan verzendkosten betalen moet af en toe is Chinese marketing. Heeft niets van doen met de recente verandering van EU regels. Daarvoor moet je bij de Chinezen gaan klagen. Ik geef je weinig kans :twisted:
Zo heb ik het niet bedoeld Peter
Ik weet dat ook wel :D het geeft een scheef beeld
En natuurlijk kost het wat , als je iets van weet ik hoe ver laat komen en op je stoep afgeleverd wilt krijgen .
er zijn al heel wat handjes en robots mee bezig geweest zijn
Maar het is om het even :wink:
Vaak zie je het zelfde ding bij een ander winkeltje in AliExpress met gratis verzending
Alleen zit dan de verzendkosten in de prijs van het artikel en bij elkaar opgeteld zit je op een gelijk bedrag
Daar wordt steeds mee gerommeld
Krijg je een boodschap dat iets 5% goedkoper is , En met verzendkosten erbij is het gelijk gebleven :!:
Het is allemaal een schijnvertoning
Maar
De kosten die er het laatst bij opgeteld werden 29,62% Waar zijn die opeens van :?: :?: :D
Of is dat de prijsverhoging :idea:
Bijlagen
AB09E724-964B-46D3-99FE-E04426BD159A.jpeg
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door Barry2001 »

Barry2001 schreef:
Nu dus de 22 euris grens er niet meer is wordt het nog interessanter om samen te bestellen, en de overige kosten te delen. Daarover gesproken, ik ga nog bestellen bij JLCPCB, als er iemand mee wil doen laat maar horen. Moet dan wel uiterlijk morgen de Gerbers hier hebben.
Eenmaal andermaal, nog iemand meedoen?
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door Barry2001 »

En ik heb de 2e beschikking binnen, dit was op een bestelling (met verzendkosten) bij JLCPCB van E 22,48.
dhl.PNG
Kan het op geen enkele manier terug herleiden aan het bestelbedrag, maar goed. Het valt allemaal wel mee dus met extra kosten.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door Pjotr »

Zo te zien geen handling kosten :) Via DHL Express zitten die er nog wel op (kreeg de rekening voor BTW + handling achteraf per post).
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door Barry2001 »

Wat was het aankoop bedrag? Bij de specificatie bij mij staat BTW, voor die €2.09. Heb betaald, en krijg prompt een mail dat er vandaag afgeleverd wordt.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door Pjotr »

Was iets van €82. Maar dat moet voor de BTW en handling niet uitmaken. Dat was wel via DHL Express verzonden. Hoe heb jij het laten verzenden? Dat maakt ook nogal uit.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door Barry2001 »

Staat in de afbeelding, DHL Express. Daar staat dat de €2.09 voor BTW en invoerrechten is, ik lees niets over handling.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door Pjotr »

Dat lijkt op een verandering te goede :yeah: Ik heb laatstelijk printen bij JLPCB via Europarcel laten komen en de BTW van te voren afgerekend. Is inmiddels 3 weken geleden, moet nog komen.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door Henkjan »

zou mooi zijn idd. voor kleine zendingen waren die handling kosten vaak meer dan BTW of tax
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door Pjotr »

Vanmiddag zojuist, 2 pakjes Ali tegelijk bezorgd door postnl, van 2 verschillende bestellingen. Beide geheel zonder verdere kosten :yeah: Lijkt er op dat er aan het "steekproefbeleid" van de douane niets is veranderd want volgens de T&T lagen ze al meer dan een week in Nederland bij "Customs" en zijn ze niet geopend geweest.
bart Luyckx
Berichten: 722
Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 14:04

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door bart Luyckx »

Ik had eind vorige maand nog iets besteld bij aliexpress. Levering was vanuit china, maar op de verzendingsetikette staat dat het vanuit luxemburg komt. Er werd geen tax en handling aangerekend :yeah:
Harrr
Berichten: 60
Lid geworden op: do 11 mar 2010, 15:45
Locatie: Middelstum

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door Harrr »

Ik meen gelezen te hebben dat indien BTW onder €1,- uit komt , deze niet geïnd gaat worden? Dat zou betekenen dat bestellingen met een waarde grofweg onder de €5,- onveranderd zijn gebleven?
Groet,
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door peterl »

IK had net voor juli wat besteld en dat hadden ze heel snel verstuurd(binnen een week), moet straks nog een kast bestelllen maar dat zal wel geld gaan kosten, vorige keer moest ik ook 35 euro afrekenen aan de deur.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door Pjotr »

Volgens mij is het gebruikelijk om iets af te rekenen als je iets koopt toch? B.t.w. e.d. horen daarbij. Je hebt mazzel als dat er bij in schiet, niet iets om te miauwen als dat niet zo is.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door ray5150 »

Vandaag iets binnengekregen dat ik op 8 Mei op Ebay (China) besteld had.
Ik had eigenlijk de hoop al opgegeven. was maar een paar euro, maar toch...
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door peterl »

Vandaag een kast besteld en een print, maar vanaf 1 juli wordt er meteen de Ned BTW over berekend, neem aan dat je straks dan alleen invoerrechten hoeft te betalen. Maar de lol is er wel vanaf, het is minder interessant geworden, of de prijzen moeten daar nu naar beneden gaan :lol:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door Kappa7 »

De prijzen zijn nog steeds wel erg scherp hoor.
Zo ben ik nu weer met de verlichting bezig en als ik dan dezelfde led driver vergelijk met dezelfde hier dan moet ik hier ruim het dubbele betalen.
Ik heb een paar weken geleden wat besteld en inderdaad geen extra rekening voor gekregen. BTW was netjes afgedragen door Alie en met 2wk was het Met gratis verzenden in huis.
Nu lijkt het er op dat Alie al rekening houd met de BTW afdracht maar ben er nog niet uit of alle aangesloten winkels dat doen.
Wel even uit kijken dus waar je besteld.
koop je niet bij alie dan is het zeker goed controleren of er BTW afdracht plaats vind zo niet dan kan je rekening houden dat je dat als nog mag doen bij de levering van het pakket.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door Pjotr »

Vorige week maandag besteld bij Ali, vanmorgen bezorgd door Post.nl zonder extra kosten e.d. Lijkt er op dat het alleen maar sneller gaat O:) Afzender was een adres in Schiedam. Waarschijnlijk hebben ze het anders en beter geregeld nu met transport.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door John P »

Ze sturen nu de retourzendingen direct naar de volgende klant?
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door OWC »

Pjotr schreef:
Vorige week maandag besteld bij Ali, vanmorgen bezorgd door Post.nl zonder extra kosten e.d. Lijkt er op dat het alleen maar sneller gaat O:) Afzender was een adres in Schiedam. Waarschijnlijk hebben ze het anders en beter geregeld nu met transport.
Dat adres stond ook al op mijn oude pakketjes.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door Pjotr »

One World Concepts schreef:
Pjotr schreef:
Vorige week maandag besteld bij Ali, vanmorgen bezorgd door Post.nl zonder extra kosten e.d. Lijkt er op dat het alleen maar sneller gaat O:) Afzender was een adres in Schiedam. Waarschijnlijk hebben ze het anders en beter geregeld nu met transport.
Dat adres stond ook al op mijn oude pakketjes.
John P schreef:
Ze sturen nu de retourzendingen direct naar de volgende klant?
Ja, was een doos met 20 Purifi spiekers voor ene Bart. Had ik niet besteld maar kan ze wel gebruiken :lagge:
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Afgelopen met AliExpress voor onderdelen?

Bericht door peterl »

Heb ik ook eens gehad :lol: , kreeg ik 2 versterker kasten, 1 goede en 1 verkeerde. hoefde niet terug. :goedzo:
Plaats reactie

Terug naar “Elektronicagereedschap”