Cambridge Audio CXN V2

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Cambridge Audio CXN V2

Bericht door pappaleo »

Ik speel al een tijdje met een Yamaha WXC50. Best aardig, maar ik heb begrepen dat ik ernstig punten laat liggen op de kwaliteit van de interne DAC van dat apparaat.

Ik heb vanuit 2 verschillende bronnen een aanbeveling gekregen voor de Auralic Altair G1. Het probleem met dat ding is de prijs. Een factor 10 duurder dan de Yamaha.

Nu kwam mij laatst een Cambridge CXN v2 onder ogen. De prijs daarvan is redelijk, maar is het apparaat ook de moeite waard ten opzichte van de Yamaha? Heeft iemand hier ervaring mee of kan er iets zinnigs over zeggen?
Laatst gewijzigd door pappaleo op za 31 jul 2021, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Camebridge Audio CXN V2

Bericht door Kappa7 »

Niet direct over de beide apparaten maar het is misschien een idee om met een losse DAC te gaan spelen.
Dan kan je de player gebruiken waarvan je de bediening het prettigst vind.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door pappaleo »

Dan wordt de bediening sowieso onprettiger, omdat je dan naast je app voor (in mijn geval Qobuz) de muziekkeuze een aparte bediening hebt voor het volume. En ik heb dan even niet helder hoe je dan andere bronnen (CD speler, TV) aansluit.

Het kan niet zo zijn dat als ik eens niet thuis ben dat er geen TV gekeken kan worden omdat de bediening te complex is.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door Pjotr »

Je bent toe aan een ouderwetse vv met ingangskeuze :D
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door pappaleo »

Die zit op de Yamaha. En op de Cambridge. De ingangskeuze dus.

Een aparte voorversterker betekent weer een afstandsbediening erbij. Tenzij het echt een ouderwetse is.

We hebben nu een afstandsbediening voor de TV zelf, dan een voor de KPN TV receiver, een voor de Yamaha (kan ook met musiccast) en een voor de CD speler. Het moet niet gekker worden.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door John P »

De nieuwe Bluesound node kan ook TV hdmi weergeven. Ik heb geen idee van de kwaliteit, het is nogal een tijdje geleden dat ik in een hifi zaak ben geweest.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door Pjotr »

Kun je de KPN remote niet ingestellen om het volume van de Yamaha/Cambridge etc. te regelen?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door Leeuwarden »

Ik heb zo'n Cambridge CXN V2. Hangt aan een Yamaha A-S1100.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door pappaleo »

Er zit (net als bij de yamaha) een app bij waar je alles mee kan regelen.

Het gaat er mij dus om: Is die DAC goed genoeg, ga ik er wezenlijk op vooruit? Ik kan die cambridge zo op de eindversterker aansluiten en de TV en de CD speler op de cambridge.

Daarom wil ik dus niet allemaal aparte apparatuur.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door pappaleo »

Leeuwarden schreef:
Ik heb zo'n Cambridge CXN V2. Hangt aan een Yamaha A-S1100.
Ah, mooi. Hoe is die DAC? Of gebruik jij ook ren aparte DAC?

Is het volume een beetje prettig te regelen met die Cambridge?

Jij doet dat met je versterker, veronderstel ik.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door dre »

De Auralic heeft ook een zeer behoorlijke voorversterker in zich die gebalanceerd naar de N-core kan.
Maar wel alleen digitale ingangen.
En een behoorlijk prijskaartje.
Maar ik ben er dik tevreden over.
Eterne HD,interne HD,netwerk,usb audioinvoer en dan nog enkele digitale ingangen.
En een zeer fraaie dac.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door Leeuwarden »

Als ik me niet vergis zitten er twee Wolfsen WM 8740 in die worden ook nog ge-upsampled. Ikzelf vind het een heel prettig ding om naar te luisteren. Ik ken jouw Yamaha niet, dus geen vergelijk. Je kan de Cambridge als voorversterker gebruik, wel even checken of de volumeregeling ook daadwerkelijk aan staat.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door Leeuwarden »

Ik kreeg die Cambridge overigens gewoon even mee naar huis om te proberen. Heb na een uurtje al gebeld dat ze een factuur konden sturen…
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door dre »

De Cambridge ziet er niet verkeerd uit trouwens.

Hoe doet hij het in verhouding met jouw Auralic?

Ze hebben trouwens ook een Auralic Leo..... :lol:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door Leeuwarden »

De Cambridge is wat warmer van klank op een prettige manier, gewoon een heel fijn ding. Ik zou eigenlijk de Cambridge eens op mijn Holton eindtrap moeten aansluiten. Ik schat in dat als ik dat zou doen ik iets inlever op details. De combi Yamaha met Cambridge is in ieder geval erg fijn.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door pappaleo »

dre schreef:
Ze hebben trouwens ook een Auralic Leo..... :lol:
Dat is een clock.
Betekent dus dat ik best nog wel bij de tijd ben :yeah:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door dre »

Een goede volumeregeling die weinig tot niets weghaalt is toch redelijk zeldzaam.

Misschien dat Jan hem eens aan de Holton wil zetten.
Dan weet je al wat.
Anders een demo aanvragen.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door dre »

https://headfonics.com/cambridge-audio-cxn-v2-review/

Heel positief kan ik deze review niet noemen.... 8-[
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door pappaleo »

Nou, negatief vind ik hem ook niet.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door Leeuwarden »

Zeker niet negatief… vraag is hoe het ding zich laat vergelijken met Leo zijn Yamaha…
Tijd om een thuisluistersessie te regelen, Leo!
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door pappaleo »

Zekers. Ik ben geen "high-ender", die iets niet zal aanschaffen omdat er een fractie betere is -of op komst is- (goed, hij is 20 keer zo duur, dus even doorsparen), maar gewoon iemand die redelijke waar voor zijn geld wil.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door Leeuwarden »

Leuk! Ik heb indertijd ook die Yamaha overwogen maar ben, voor de huiskamer set, begonnen met een heel goed geteste maar vooral ook goedkope Nuprime. Die heeft twee weekjes gedraaid en daarna heb ik Audiotempel gebeld of ze het ding alsjeblieft terug wilden nemen. Dat kon. Dus ik op een zaterdag naar Heerenveen waar op dat moment een demo aan de gang was (Corona, dus eigenlijk mocht ik de winkel niet een in), op mijn vraag wat dan een betere keuze was, werd de Cambridge uit het schap gehaald met de mededeling om die maar eens te proberen. Wetende wat die Nuprime deed en wetende wat mijn Aries/Brooklyn combi doet, was dit voor het geld een no-brainer. Van jouw Yamaha werd mij verteld dat die wel beter was dan de Nuprime, maar niet significant.
Vrolijke noot
Berichten: 189
Lid geworden op: ma 04 mei 2020, 23:35
Locatie: Noordwijkerhout

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door Vrolijke noot »

Hier nog een Cambridge CXN v2 gebruiker
Ik heb echter geen vergelijkings materiaal dus wat er beter is kan ik je niet zeggen
Qua bedieningsgemak ben ik zeer tevreden met de Cambridge de app is simpel en de afstandsbediening logisch met programmeerbare presets

De reden dat ik voor deze gekozen hebt is vanwege de specs en de mogelijkheid van een voorversterker
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door dre »

pappaleo schreef:
Nou, negatief vind ik hem ook niet.
Nee,zeker niet.
Maar toch wat aanmerkingen in voor mij belangrijke gebieden.
Maar het blijft maar een review.
Ten alle tijden hak je zelf de knoop door.

Hij heeft alles in zich zonder dat de prijs gelijk door het plafond gaat in ieder geval.
En een demo is zo geregeld toch!

Waarschijnlijk leg ik de lat weer te hoog zoals altijd. :lol:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Cambridge Audio CXN V2

Bericht door Henkjan »

is de TV digitaal uit?
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”