Cambridge Audio CXN V2
Moderator: Beheerdersteam
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Cambridge Audio CXN V2
Ik speel al een tijdje met een Yamaha WXC50. Best aardig, maar ik heb begrepen dat ik ernstig punten laat liggen op de kwaliteit van de interne DAC van dat apparaat.
Ik heb vanuit 2 verschillende bronnen een aanbeveling gekregen voor de Auralic Altair G1. Het probleem met dat ding is de prijs. Een factor 10 duurder dan de Yamaha.
Nu kwam mij laatst een Cambridge CXN v2 onder ogen. De prijs daarvan is redelijk, maar is het apparaat ook de moeite waard ten opzichte van de Yamaha? Heeft iemand hier ervaring mee of kan er iets zinnigs over zeggen?
Ik heb vanuit 2 verschillende bronnen een aanbeveling gekregen voor de Auralic Altair G1. Het probleem met dat ding is de prijs. Een factor 10 duurder dan de Yamaha.
Nu kwam mij laatst een Cambridge CXN v2 onder ogen. De prijs daarvan is redelijk, maar is het apparaat ook de moeite waard ten opzichte van de Yamaha? Heeft iemand hier ervaring mee of kan er iets zinnigs over zeggen?
Laatst gewijzigd door pappaleo op za 31 jul 2021, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Camebridge Audio CXN V2
Niet direct over de beide apparaten maar het is misschien een idee om met een losse DAC te gaan spelen.
Dan kan je de player gebruiken waarvan je de bediening het prettigst vind.
Dan kan je de player gebruiken waarvan je de bediening het prettigst vind.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Cambridge Audio CXN V2
Dan wordt de bediening sowieso onprettiger, omdat je dan naast je app voor (in mijn geval Qobuz) de muziekkeuze een aparte bediening hebt voor het volume. En ik heb dan even niet helder hoe je dan andere bronnen (CD speler, TV) aansluit.
Het kan niet zo zijn dat als ik eens niet thuis ben dat er geen TV gekeken kan worden omdat de bediening te complex is.
Het kan niet zo zijn dat als ik eens niet thuis ben dat er geen TV gekeken kan worden omdat de bediening te complex is.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Cambridge Audio CXN V2
Die zit op de Yamaha. En op de Cambridge. De ingangskeuze dus.
Een aparte voorversterker betekent weer een afstandsbediening erbij. Tenzij het echt een ouderwetse is.
We hebben nu een afstandsbediening voor de TV zelf, dan een voor de KPN TV receiver, een voor de Yamaha (kan ook met musiccast) en een voor de CD speler. Het moet niet gekker worden.
Een aparte voorversterker betekent weer een afstandsbediening erbij. Tenzij het echt een ouderwetse is.
We hebben nu een afstandsbediening voor de TV zelf, dan een voor de KPN TV receiver, een voor de Yamaha (kan ook met musiccast) en een voor de CD speler. Het moet niet gekker worden.
Re: Cambridge Audio CXN V2
De nieuwe Bluesound node kan ook TV hdmi weergeven. Ik heb geen idee van de kwaliteit, het is nogal een tijdje geleden dat ik in een hifi zaak ben geweest.
Re: Cambridge Audio CXN V2
Kun je de KPN remote niet ingestellen om het volume van de Yamaha/Cambridge etc. te regelen?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Cambridge Audio CXN V2
Er zit (net als bij de yamaha) een app bij waar je alles mee kan regelen.
Het gaat er mij dus om: Is die DAC goed genoeg, ga ik er wezenlijk op vooruit? Ik kan die cambridge zo op de eindversterker aansluiten en de TV en de CD speler op de cambridge.
Daarom wil ik dus niet allemaal aparte apparatuur.
Het gaat er mij dus om: Is die DAC goed genoeg, ga ik er wezenlijk op vooruit? Ik kan die cambridge zo op de eindversterker aansluiten en de TV en de CD speler op de cambridge.
Daarom wil ik dus niet allemaal aparte apparatuur.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Cambridge Audio CXN V2
Ah, mooi. Hoe is die DAC? Of gebruik jij ook ren aparte DAC?Leeuwarden schreef:Ik heb zo'n Cambridge CXN V2. Hangt aan een Yamaha A-S1100.
Is het volume een beetje prettig te regelen met die Cambridge?
Jij doet dat met je versterker, veronderstel ik.
Re: Cambridge Audio CXN V2
De Auralic heeft ook een zeer behoorlijke voorversterker in zich die gebalanceerd naar de N-core kan.
Maar wel alleen digitale ingangen.
En een behoorlijk prijskaartje.
Maar ik ben er dik tevreden over.
Eterne HD,interne HD,netwerk,usb audioinvoer en dan nog enkele digitale ingangen.
En een zeer fraaie dac.
Maar wel alleen digitale ingangen.
En een behoorlijk prijskaartje.
Maar ik ben er dik tevreden over.
Eterne HD,interne HD,netwerk,usb audioinvoer en dan nog enkele digitale ingangen.
En een zeer fraaie dac.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Cambridge Audio CXN V2
Als ik me niet vergis zitten er twee Wolfsen WM 8740 in die worden ook nog ge-upsampled. Ikzelf vind het een heel prettig ding om naar te luisteren. Ik ken jouw Yamaha niet, dus geen vergelijk. Je kan de Cambridge als voorversterker gebruik, wel even checken of de volumeregeling ook daadwerkelijk aan staat.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Cambridge Audio CXN V2
Ik kreeg die Cambridge overigens gewoon even mee naar huis om te proberen. Heb na een uurtje al gebeld dat ze een factuur konden sturen…
Re: Cambridge Audio CXN V2
De Cambridge ziet er niet verkeerd uit trouwens.
Hoe doet hij het in verhouding met jouw Auralic?
Ze hebben trouwens ook een Auralic Leo.....
Hoe doet hij het in verhouding met jouw Auralic?
Ze hebben trouwens ook een Auralic Leo.....
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Cambridge Audio CXN V2
De Cambridge is wat warmer van klank op een prettige manier, gewoon een heel fijn ding. Ik zou eigenlijk de Cambridge eens op mijn Holton eindtrap moeten aansluiten. Ik schat in dat als ik dat zou doen ik iets inlever op details. De combi Yamaha met Cambridge is in ieder geval erg fijn.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Cambridge Audio CXN V2
Dat is een clock.dre schreef:Ze hebben trouwens ook een Auralic Leo.....![]()
Betekent dus dat ik best nog wel bij de tijd ben
Re: Cambridge Audio CXN V2
Een goede volumeregeling die weinig tot niets weghaalt is toch redelijk zeldzaam.
Misschien dat Jan hem eens aan de Holton wil zetten.
Dan weet je al wat.
Anders een demo aanvragen.
Misschien dat Jan hem eens aan de Holton wil zetten.
Dan weet je al wat.
Anders een demo aanvragen.
Re: Cambridge Audio CXN V2
https://headfonics.com/cambridge-audio-cxn-v2-review/
Heel positief kan ik deze review niet noemen....
Heel positief kan ik deze review niet noemen....
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Cambridge Audio CXN V2
Zeker niet negatief… vraag is hoe het ding zich laat vergelijken met Leo zijn Yamaha…
Tijd om een thuisluistersessie te regelen, Leo!
Tijd om een thuisluistersessie te regelen, Leo!
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Cambridge Audio CXN V2
Zekers. Ik ben geen "high-ender", die iets niet zal aanschaffen omdat er een fractie betere is -of op komst is- (goed, hij is 20 keer zo duur, dus even doorsparen), maar gewoon iemand die redelijke waar voor zijn geld wil.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Cambridge Audio CXN V2
Leuk! Ik heb indertijd ook die Yamaha overwogen maar ben, voor de huiskamer set, begonnen met een heel goed geteste maar vooral ook goedkope Nuprime. Die heeft twee weekjes gedraaid en daarna heb ik Audiotempel gebeld of ze het ding alsjeblieft terug wilden nemen. Dat kon. Dus ik op een zaterdag naar Heerenveen waar op dat moment een demo aan de gang was (Corona, dus eigenlijk mocht ik de winkel niet een in), op mijn vraag wat dan een betere keuze was, werd de Cambridge uit het schap gehaald met de mededeling om die maar eens te proberen. Wetende wat die Nuprime deed en wetende wat mijn Aries/Brooklyn combi doet, was dit voor het geld een no-brainer. Van jouw Yamaha werd mij verteld dat die wel beter was dan de Nuprime, maar niet significant.
-
Vrolijke noot
- Berichten: 189
- Lid geworden op: ma 04 mei 2020, 23:35
- Locatie: Noordwijkerhout
Re: Cambridge Audio CXN V2
Hier nog een Cambridge CXN v2 gebruiker
Ik heb echter geen vergelijkings materiaal dus wat er beter is kan ik je niet zeggen
Qua bedieningsgemak ben ik zeer tevreden met de Cambridge de app is simpel en de afstandsbediening logisch met programmeerbare presets
De reden dat ik voor deze gekozen hebt is vanwege de specs en de mogelijkheid van een voorversterker
Ik heb echter geen vergelijkings materiaal dus wat er beter is kan ik je niet zeggen
Qua bedieningsgemak ben ik zeer tevreden met de Cambridge de app is simpel en de afstandsbediening logisch met programmeerbare presets
De reden dat ik voor deze gekozen hebt is vanwege de specs en de mogelijkheid van een voorversterker
Re: Cambridge Audio CXN V2
Nee,zeker niet.pappaleo schreef:Nou, negatief vind ik hem ook niet.
Maar toch wat aanmerkingen in voor mij belangrijke gebieden.
Maar het blijft maar een review.
Ten alle tijden hak je zelf de knoop door.
Hij heeft alles in zich zonder dat de prijs gelijk door het plafond gaat in ieder geval.
En een demo is zo geregeld toch!
Waarschijnlijk leg ik de lat weer te hoog zoals altijd.
