Dag Coen,
Sander en ik hebben niet afgesproken, daar was het (nog niet van gekomen.
Ik ben aan de slag gegaan met de Liionidas W15/F8 maar dat verliep alles behalve motiverend.
Een verkoper die de boel in mijn ogen belazerde, dus met een aanlopende W15 gestart. Om van te leren, en vervolgens geneuzel over dat hier en daar een paar cm verschil het ontwerp zo tekort deed dat het niet meer kon functioneren met het bedachte filter.
Lang verhaal kort, het klonk zo slecht dat ik eerst met een setje Fusion amps wil kijken hoe het kan klinken als het filter werkt zoals het bedoeld is.
Maar de Fusion amps kwamen ook niet zonder problemen, 1 ruist en valt steeds uit
Dus, ben weer even een tijdje gestopt met DIY home audio, was er helemaal klaar mee.
Na de C1 en de Liionidas heb ik wellicht een beter idee wat ik wil/zoek/verwacht maar ik wil vooral iets ontwerpen dat voldoet aan het concept: breed inzetbaar, zowel nabij de wand als half in de kamer. En dat zal vast binnen een jaar of 5 wel als prototype gaan verschijnen

Wat me tegenviel is dat ik geen concrete handvatten heb kunnen vaststellen die voor mij helder maken waarop ik woofers zou kunnen selecteren.
Zo leek me de Beyma 12BR70 heel leuk, maar als dat niet klopt kan ik er ook niets mee: 4 units die echt niet fatsoenlijk in een box gaan functioneren, afval. Een SLS-12 heb je zo weer verkocht en kost inkoop nog minder. Ik wilde alleen niet doen wat iedereen al deed, dus zocht verder. Te gek lijkt me een JL audio woofer, een vlakke, maar als ik dat wil is een Dayton Audio LS12-44 wellicht verstandiger. Dit leek me ook mooi:
https://audioxpress.com/article/prescie ... thindriver
Maar geen idee of ik juist een hoge Vas moet hebben - de W-15 schijnt goede specs te hebben maar ik kreeg een erg hoog caraudio gevoel bij hier in huis. Dus... nog niets opgeschoten, niets gekocht en derhalve ook niet vergeleken.