Buisvoet GZ34
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- PimDriessen
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41
Buisvoet GZ34
Beste Forum Leden,
Het is vreemd dat ik op internet niet de naam van de buisvoet kan vinden voor de EZ34 buis.
Ik dacht dat dit hem was, maar de pennetjes hebben niet de juiste diameter, Socket Loctal Chassis 8 pin, zo wordt deze buisvoet genoemd.
Groet,
Pim
Hier een foto van de voet die door mij besteld was.
Hier staat het wel bij Electro dump.
Het is vreemd dat ik op internet niet de naam van de buisvoet kan vinden voor de EZ34 buis.
Ik dacht dat dit hem was, maar de pennetjes hebben niet de juiste diameter, Socket Loctal Chassis 8 pin, zo wordt deze buisvoet genoemd.
Groet,
Pim
Hier een foto van de voet die door mij besteld was.
Hier staat het wel bij Electro dump.
Laatst gewijzigd door PimDriessen op di 22 jun 2021, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Rob Dingen
- Berichten: 618
- Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
- Locatie: Gerwen
- Contacteer:
Re: Buisvoet GZ34
Octal buisvoet voor een EL34 past.
Jij hebt een Loctal gekocht voor een ander buis type.
Rob
Jij hebt een Loctal gekocht voor een ander buis type.
Rob
- PimDriessen
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41
Re: Buisvoet GZ34
Dag Rob,
Bedankt voor je reactie.
Dat was me bekend dat dit het type is, Octal buisvoet, maar als je buisvoetjes besteld staat er niet bij geschikt voor dit type buis.
Wel op een Amerikaanse website, maar ook geen type omschrijving. Groet,
Pim
Bedankt voor je reactie.
Dat was me bekend dat dit het type is, Octal buisvoet, maar als je buisvoetjes besteld staat er niet bij geschikt voor dit type buis.
Wel op een Amerikaanse website, maar ook geen type omschrijving. Groet,
Pim
Re: Buisvoet GZ34
Idd de EL34 en GZ34 octal voet.
https://www.jukebox-revival.eu/catalogs ... olig+octal
Met een loctal voet bestaan er ook mooie buizen.
Europees zijn het de 20 nrs zoals EBL21 of ECH21, Amerikaanse beginnen met een 7 en ook 14.
Anne
https://www.jukebox-revival.eu/catalogs ... olig+octal
Met een loctal voet bestaan er ook mooie buizen.
Europees zijn het de 20 nrs zoals EBL21 of ECH21, Amerikaanse beginnen met een 7 en ook 14.
Anne
- PimDriessen
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41
Re: Buisvoet GZ34
Dag Anne,
Daar heb ik de buisvoetjes besteld, die 8 pens waren, er staat bij artikel nummer TF-41485, maar op de site van Tonefactory kan je het type nummer niet terug vinden, lekker goed geregeld bij Tonefactory.
Want als ik jou link volg kom dan staan er buisvoeten 8 pens Octal maar niet waar ze voor bedoeld zijn.
Dus besteld 8 pens Octal, maar de pennetjes hebben niet de juiste diameter voor GZ34. Groet,
Pim
Daar heb ik de buisvoetjes besteld, die 8 pens waren, er staat bij artikel nummer TF-41485, maar op de site van Tonefactory kan je het type nummer niet terug vinden, lekker goed geregeld bij Tonefactory.
Want als ik jou link volg kom dan staan er buisvoeten 8 pens Octal maar niet waar ze voor bedoeld zijn.
Dus besteld 8 pens Octal, maar de pennetjes hebben niet de juiste diameter voor GZ34. Groet,
Pim
Re: Buisvoet GZ34
Bij jukebox vind ik deze, dat zou 'm moeten zijn.
Anne
Anne
- Bijlagen
-
- BVoctal.png (36.27 KiB) 516 keer bekeken
- PimDriessen
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41
Re: Buisvoet GZ34
Deze is beter dan die jij hebt gekozenAh!buis schreef:Bij jukebox vind ik deze, dat zou 'm moeten zijn.
Anne
Heb er slechte ervaringen mee Pim
- PimDriessen
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41
Re: Buisvoet GZ34
Dag Bert,
Waar heb jij slechte ervaringen mee?, met buisvoeten in het algemeen?.
Groet,
Pim
Waar heb jij slechte ervaringen mee?, met buisvoeten in het algemeen?.
Groet,
Pim
Re: Buisvoet GZ34
Bert heeft, meen ik, slechte ervaring met die ceramische voet.Ziet liever de Belton.PimDriessen schreef:Dag Bert,
Waar heb jij slechte ervaringen mee?, met buisvoeten in het algemeen?.
Groet,
Pim
Anne
- PimDriessen
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41
Re: Buisvoet GZ34
Dag Anne,
De 2 buisvoeten die nog in backorder bij Tonefactory staan, zijn inderdaad bestemd voor o.a. GZ34, goed gezien.
kreeg een bericht van Tonefactory.
Groet,
Pim
De 2 buisvoeten die nog in backorder bij Tonefactory staan, zijn inderdaad bestemd voor o.a. GZ34, goed gezien.
kreeg een bericht van Tonefactory.
Groet,
Pim
- Robert Gribnau
- Berichten: 294
- Lid geworden op: vr 24 jun 2016, 12:03
- Locatie: Konongo, Ghana
- Contacteer:
Re: Buisvoet GZ34
Dag Pim,
Ik krijg de indruk dat toen je bestelde (bij Jukebox Revival of ToneFactory?) je nog niet wist dat er verschillende typen buisvoeten zijn voor buizen met 8 pinnen.
Je hebt blijkbaar de middenafscherming/-aansluiting van de Loctal buisvoet op de foto die je plaatste verwijderd (waarschijnlijk omdat je dacht dat de GZ34 er dan misschien wel in zou passen).
Ik krijg daarom de indruk dat jij vindt dat internetwinkels bij alle buisvoeten moeten aangeven voor welke buistypes ze geschikt zijn. Dat is met het grote aantal verschillende type buizen (duizenden) natuurlijk erg onpraktisch. En het hoeft ook helemaal niet want elke type buisvoet heeft zijn eigen code en soms dus ook een naam als "Octal" en "Loctal". Zie (en dat zijn ze volgens mij nog niet eens allemaal; met name die voor grotere zendbuizen zullen er niet allemaal bij staan): https://en.wikipedia.org/wiki/Tube_socket. Voorts staat in (vrijwel?) elke datasheet van een bepaald type buis welke type buisvoet daarbij hoort. Toch vermeldt ToneFactory soms een aantal buistypen waarvoor de buisvoet geschikt is (in de vorm van: "Productbeschrijving: voor 6l6, 6v6, el34, KT88 etc.", waarbij "etc." er natuurlijk op wijst dat de buisvoet voor nog meer buistypen geschikt is).
Groet,
Robert
Ja, dat vind ik ook vreemd omdat ik elke datasheet voor de GZ34 die ik ken, staat dat de buisvoet "Octal" is.PimDriessen schreef:Het is vreemd dat ik op internet niet de naam van de buisvoet kan vinden voor de EZ34 buis.
Ik krijg de indruk dat toen je bestelde (bij Jukebox Revival of ToneFactory?) je nog niet wist dat er verschillende typen buisvoeten zijn voor buizen met 8 pinnen.
Je hebt blijkbaar de middenafscherming/-aansluiting van de Loctal buisvoet op de foto die je plaatste verwijderd (waarschijnlijk omdat je dacht dat de GZ34 er dan misschien wel in zou passen).
Jouw kritiek op ToneFactory begrijp ik niet. Als ik op de site zoek op "TF-41485" kom ik bij een buisvoet uit waar bij staat dat hij Octal is: https://www.tonefactory.nl/octal-socket ... ting-platePimDriessen schreef:Daar heb ik de buisvoetjes besteld, die 8 pens waren, er staat bij artikel nummer TF-41485, maar op de site van Tonefactory kan je het type nummer niet terug vinden, lekker goed geregeld bij Tonefactory.![]()
Ik krijg daarom de indruk dat jij vindt dat internetwinkels bij alle buisvoeten moeten aangeven voor welke buistypes ze geschikt zijn. Dat is met het grote aantal verschillende type buizen (duizenden) natuurlijk erg onpraktisch. En het hoeft ook helemaal niet want elke type buisvoet heeft zijn eigen code en soms dus ook een naam als "Octal" en "Loctal". Zie (en dat zijn ze volgens mij nog niet eens allemaal; met name die voor grotere zendbuizen zullen er niet allemaal bij staan): https://en.wikipedia.org/wiki/Tube_socket. Voorts staat in (vrijwel?) elke datasheet van een bepaald type buis welke type buisvoet daarbij hoort. Toch vermeldt ToneFactory soms een aantal buistypen waarvoor de buisvoet geschikt is (in de vorm van: "Productbeschrijving: voor 6l6, 6v6, el34, KT88 etc.", waarbij "etc." er natuurlijk op wijst dat de buisvoet voor nog meer buistypen geschikt is).
Groet,
Robert
Re: Buisvoet GZ34
Nee hoor toevallig met het het type dat Jij liet zien en een type waar een losse ring voor de bevestiging bij zitPimDriessen schreef:Dag Bert,
Waar heb jij slechte ervaringen mee?, met buisvoeten in het algemeen?.
Groet,
Pim
Kwaad straft zich zelf ik heb de goedkoopste buisvoeten gebruikt en had in mn versterker opeens een rood staande buis gekraak
Een flinke hoeveelheid contact spray hielp gelukkig maar uiteindelijk toch maar de Buisvoeten vervangen en de leverancier op de hoogte gebracht van mijn ervaring , die dat op prijs stelde , hij had iets dergelijks ook al eerder gehoord erover.
Je moet met al dat goedkope spul een beetje geluk hebben denk ik , dat heb ik meestal wel
En koop of belton voeten of de CMC
En geen onzin als je de buis erin stopt merk je gewoon Dit zit vast.
- PimDriessen
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41
Re: Buisvoet GZ34
Dag Robert,Robert Gribnau schreef:Dag Pim,
Ja, dat vind ik ook vreemd omdat ik elke datasheet voor de GZ34 die ik ken, staat dat de buisvoet "Octal" is.PimDriessen schreef:Het is vreemd dat ik op internet niet de naam van de buisvoet kan vinden voor de EZ34 buis.
Ik krijg de indruk dat toen je bestelde (bij Jukebox Revival of ToneFactory?) je nog niet wist dat er verschillende typen buisvoeten zijn voor buizen met 8 pinnen.
Je hebt blijkbaar de middenafscherming/-aansluiting van de Loctal buisvoet op de foto die je plaatste verwijderd (waarschijnlijk omdat je dacht dat de GZ34 er dan misschien wel in zou passen).
JDag Robert,
Dat klopt, je moet wat.
Groet,
Pim
PimDriessen schreef:Daar heb ik de buisvoetjes besteld, die 8 pens waren, er staat bij artikel nummer TF-41485, maar op de site van Tonefactory kan je het type nummer niet terug vinden, lekker goed geregeld bij Tonefactory.![]()
Jouw kritiek op ToneFactory begrijp ik niet. Als ik op de site zoek op "TF-41485" kom ik bij een buisvoet uit waar bij staat dat hij Octal is: https://www.tonefactory.nl/octal-socket ... ting-plate
Dag Robert,
Daar heb ik mij klaarblijkelijk in vergist, wnt nu kom ik wel bij de juiste buisvoeten uit.
Groet,
Pim
Ik krijg daarom de indruk dat jij vindt dat internetwinkels bij alle buisvoeten moeten aangeven voor welke buistypes ze geschikt zijn. Dat is met het grote aantal verschillende type buizen (duizenden) natuurlijk erg onpraktisch. En het hoeft ook helemaal niet want elke type buisvoet heeft zijn eigen code en soms dus ook een naam als "Octal" en "Loctal". Zie (en dat zijn ze volgens mij nog niet eens allemaal; met name die voor grotere zendbuizen zullen er niet allemaal bij staan): https://en.wikipedia.org/wiki/Tube_socket. Voorts staat in (vrijwel?) elke datasheet van een bepaald type buis welke type buisvoet daarbij hoort. Toch vermeldt ToneFactory soms een aantal buistypen waarvoor de buisvoet geschikt is (in de vorm van: "Productbeschrijving: voor 6l6, 6v6, el34, KT88 etc.", waarbij "etc." er natuurlijk op wijst dat de buisvoet voor nog meer buistypen geschikt is).
Groet,
Robert
Het lijkt me zelf wel handig als de leverancier daar iets over vermeld, als ik M5 bouten bestel dan kan er gekozen worden uit het materialen van de bout en nog een aantal zaken, maar M5 staat vast, dit als voorbeeld.
Groet,
Pim
- Robert Gribnau
- Berichten: 294
- Lid geworden op: vr 24 jun 2016, 12:03
- Locatie: Konongo, Ghana
- Contacteer:
Re: Buisvoet GZ34
Dag Pim,
Ik ben het met je eens dat het beste zou zijn als ToneFactory bij elke buisvoet zou aangeven wat de code en/of bijnaam van de buisvoet is. Maar als er bij sommige buisvoeten alleen staat "voor 6L6, 6V6, EL34, KT88 etc.", is de juiste buisvoet met een extra stap (= raadplegen van een datasheet van één van de genoemde buistypen) wel te achterhalen.
Groet,
Robert
Ik ben het met je eens dat het beste zou zijn als ToneFactory bij elke buisvoet zou aangeven wat de code en/of bijnaam van de buisvoet is. Maar als er bij sommige buisvoeten alleen staat "voor 6L6, 6V6, EL34, KT88 etc.", is de juiste buisvoet met een extra stap (= raadplegen van een datasheet van één van de genoemde buistypen) wel te achterhalen.
Groet,
Robert
