Buisvoet GZ34

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
PimDriessen

Buisvoet GZ34

Bericht door PimDriessen »

Beste Forum Leden,

Het is vreemd dat ik op internet niet de naam van de buisvoet kan vinden voor de EZ34 buis.
Ik dacht dat dit hem was, maar de pennetjes hebben niet de juiste diameter, Socket Loctal Chassis 8 pin, zo wordt deze buisvoet genoemd.
Groet,
Pim
Hier een foto van de voet die door mij besteld was.
ScreenShot6015.bmp
ScreenShot6015.bmp (388.62 KiB) 538 keer bekeken
Hier staat het wel bij Electro dump.
ScreenShot6016.bmp
Laatst gewijzigd door PimDriessen op di 22 jun 2021, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob Dingen
Contacteer:

Re: Buisvoet GZ34

Bericht door Rob Dingen »

Octal buisvoet voor een EL34 past.
Jij hebt een Loctal gekocht voor een ander buis type.

Rob
PimDriessen

Dag Rob,
Bedankt voor je reactie.
Dat was me bekend dat dit het type is, Octal buisvoet, maar als je buisvoetjes besteld staat er niet bij geschikt voor dit type buis.
Wel op een Amerikaanse website, maar ook geen type omschrijving.
ScreenShot6014.bmp
Groet,
Pim
Ah!buis

Bericht door Ah!buis »

Idd de EL34 en GZ34 octal voet.
https://www.jukebox-revival.eu/catalogs ... olig+octal
Met een loctal voet bestaan er ook mooie buizen.
Europees zijn het de 20 nrs zoals EBL21 of ECH21, Amerikaanse beginnen met een 7 en ook 14.
Anne
PimDriessen

Dag Anne,
Daar heb ik de buisvoetjes besteld, die 8 pens waren, er staat bij artikel nummer TF-41485, maar op de site van Tonefactory kan je het type nummer niet terug vinden, lekker goed geregeld bij Tonefactory. :boos:

Want als ik jou link volg kom dan staan er buisvoeten 8 pens Octal maar niet waar ze voor bedoeld zijn. :think:

Dus besteld 8 pens Octal, maar de pennetjes hebben niet de juiste diameter voor GZ34.
ScreenShot6015.bmp
ScreenShot6015.bmp (388.62 KiB) 528 keer bekeken
Groet,
Pim
Ah!buis

Bericht door Ah!buis »

Bij jukebox vind ik deze, dat zou 'm moeten zijn.
Anne
Bijlagen
BVoctal.png
BVoctal.png (36.27 KiB) 523 keer bekeken
PimDriessen

Dag Anne,
Deze staan nog in backorder zouden die goed zijn?.
Groet,
Pim
ScreenShot6017.bmp
ScreenShot6019.bmp
ScreenShot6019.bmp (277.47 KiB) 521 keer bekeken
Ah!buis

Bericht door Ah!buis »

Denk 't wel, zien er goed uit.
Anne
OpaBert

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef:
Bij jukebox vind ik deze, dat zou 'm moeten zijn.
Anne
Deze is beter dan die jij hebt gekozen
Heb er slechte ervaringen mee Pim
PimDriessen

Dag Bert,
Waar heb jij slechte ervaringen mee?, met buisvoeten in het algemeen?.
Groet,
Pim
Ah!buis

Bericht door Ah!buis »

PimDriessen schreef:
Dag Bert,
Groet,
Pim
Bert heeft, meen ik, slechte ervaring met die ceramische voet.Ziet liever de Belton.
Anne
PimDriessen

Dag Anne,

De 2 buisvoeten die nog in backorder bij Tonefactory staan, zijn inderdaad bestemd voor o.a. GZ34, goed gezien.
kreeg een bericht van Tonefactory.
Groet,
Pim
Robert Gribnau
Contacteer:

Bericht door Robert Gribnau »

Dag Pim,
PimDriessen schreef:
Het is vreemd dat ik op internet niet de naam van de buisvoet kan vinden voor de EZ34 buis.
Ja, dat vind ik ook vreemd omdat ik elke datasheet voor de GZ34 die ik ken, staat dat de buisvoet "Octal" is.

Ik krijg de indruk dat toen je bestelde (bij Jukebox Revival of ToneFactory?) je nog niet wist dat er verschillende typen buisvoeten zijn voor buizen met 8 pinnen.

Je hebt blijkbaar de middenafscherming/-aansluiting van de Loctal buisvoet op de foto die je plaatste verwijderd (waarschijnlijk omdat je dacht dat de GZ34 er dan misschien wel in zou passen).
PimDriessen schreef:
Daar heb ik de buisvoetjes besteld, die 8 pens waren, er staat bij artikel nummer TF-41485, maar op de site van Tonefactory kan je het type nummer niet terug vinden, lekker goed geregeld bij Tonefactory. :boos:
Jouw kritiek op ToneFactory begrijp ik niet. Als ik op de site zoek op "TF-41485" kom ik bij een buisvoet uit waar bij staat dat hij Octal is: https://www.tonefactory.nl/octal-socket ... ting-plate

Ik krijg daarom de indruk dat jij vindt dat internetwinkels bij alle buisvoeten moeten aangeven voor welke buistypes ze geschikt zijn. Dat is met het grote aantal verschillende type buizen (duizenden) natuurlijk erg onpraktisch. En het hoeft ook helemaal niet want elke type buisvoet heeft zijn eigen code en soms dus ook een naam als "Octal" en "Loctal". Zie (en dat zijn ze volgens mij nog niet eens allemaal; met name die voor grotere zendbuizen zullen er niet allemaal bij staan): https://en.wikipedia.org/wiki/Tube_socket. Voorts staat in (vrijwel?) elke datasheet van een bepaald type buis welke type buisvoet daarbij hoort. Toch vermeldt ToneFactory soms een aantal buistypen waarvoor de buisvoet geschikt is (in de vorm van: "Productbeschrijving: voor 6l6, 6v6, el34, KT88 etc.", waarbij "etc." er natuurlijk op wijst dat de buisvoet voor nog meer buistypen geschikt is).

Groet,
Robert
OpaBert

Bericht door OpaBert »

PimDriessen schreef:
Dag Bert,
Groet,
Pim
Nee hoor toevallig met het het type dat Jij liet zien en een type waar een losse ring voor de bevestiging bij zit
Kwaad straft zich zelf ik heb de goedkoopste buisvoeten gebruikt en had in mn versterker opeens een rood staande buis gekraak
Een flinke hoeveelheid contact spray hielp gelukkig maar uiteindelijk toch maar de Buisvoeten vervangen en de leverancier op de hoogte gebracht van mijn ervaring , die dat op prijs stelde , hij had iets dergelijks ook al eerder gehoord erover.
Je moet met al dat goedkope spul een beetje geluk hebben denk ik , dat heb ik meestal wel :lol: deze keer niet
En koop of belton voeten of de CMC
En geen onzin als je de buis erin stopt merk je gewoon Dit zit vast.
PimDriessen

Robert Gribnau schreef:
Dag Pim,
PimDriessen schreef:
Ja, dat vind ik ook vreemd omdat ik elke datasheet voor de GZ34 die ik ken, staat dat de buisvoet "Octal" is.

Ik krijg de indruk dat toen je bestelde (bij Jukebox Revival of ToneFactory?) je nog niet wist dat er verschillende typen buisvoeten zijn voor buizen met 8 pinnen.

Je hebt blijkbaar de middenafscherming/-aansluiting van de Loctal buisvoet op de foto die je plaatste verwijderd (waarschijnlijk omdat je dacht dat de GZ34 er dan misschien wel in zou passen).
JDag Robert,
Dat klopt, je moet wat.
Groet,
Pim
PimDriessen schreef:

Jouw kritiek op ToneFactory begrijp ik niet. Als ik op de site zoek op "TF-41485" kom ik bij een buisvoet uit waar bij staat dat hij Octal is: https://www.tonefactory.nl/octal-socket ... ting-plate
Dag Robert,
Daar heb ik mij klaarblijkelijk in vergist, wnt nu kom ik wel bij de juiste buisvoeten uit.
Groet,
Pim

Ik krijg daarom de indruk dat jij vindt dat internetwinkels bij alle buisvoeten moeten aangeven voor welke buistypes ze geschikt zijn. Dat is met het grote aantal verschillende type buizen (duizenden) natuurlijk erg onpraktisch. En het hoeft ook helemaal niet want elke type buisvoet heeft zijn eigen code en soms dus ook een naam als "Octal" en "Loctal". Zie (en dat zijn ze volgens mij nog niet eens allemaal; met name die voor grotere zendbuizen zullen er niet allemaal bij staan): https://en.wikipedia.org/wiki/Tube_socket. Voorts staat in (vrijwel?) elke datasheet van een bepaald type buis welke type buisvoet daarbij hoort. Toch vermeldt ToneFactory soms een aantal buistypen waarvoor de buisvoet geschikt is (in de vorm van: "Productbeschrijving: voor 6l6, 6v6, el34, KT88 etc.", waarbij "etc." er natuurlijk op wijst dat de buisvoet voor nog meer buistypen geschikt is).

Groet,
Robert
Dag Robert,
Het lijkt me zelf wel handig als de leverancier daar iets over vermeld, als ik M5 bouten bestel dan kan er gekozen worden uit het materialen van de bout en nog een aantal zaken, maar M5 staat vast, dit als voorbeeld.
Groet,
Pim
Robert Gribnau
Contacteer:

Bericht door Robert Gribnau »

Dag Pim,

Ik ben het met je eens dat het beste zou zijn als ToneFactory bij elke buisvoet zou aangeven wat de code en/of bijnaam van de buisvoet is. Maar als er bij sommige buisvoeten alleen staat "voor 6L6, 6V6, EL34, KT88 etc.", is de juiste buisvoet met een extra stap (= raadplegen van een datasheet van één van de genoemde buistypen) wel te achterhalen.

Groet,
Robert
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”