Mooi, dat het gaat passen, dat is altijd het probleem met een kant en klare kast, maar let op dat de voeding er onder past(ringkern) meestal 6 cm en de UGT wel tot 15 cm breed zijn afhankelijk van he type en merk. maar dacht dat de kast al 20cm breed is? Hoogte is meer dan genoeg.Spoc schreef:Hi Peet,
Het wordt wel even strak passen. Maar als alle maten kloppen dan gaat het net lukken.
chassis ST88A.jpg
Alle printjes zijn af, als de chassis-tjes binnen zijn kan het puzzelen beginnen.
ST88A Super Triode versterker door Ah!buis
Moderator: Beheerdersteam
Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis
Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis
Mijn trafokapjes zijn 14 x 8,5 x 16 cm (lxbxh) wellicht optisch wat hoog, maar inkorten of ze iets door het chassis monteren is ook een mogelijkheid. Recht zagen blijf ik uitdagend vinden dus liever niet inkorten. De Toroidy trafo's passen daar wel in.
Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis
Met mijn KT77 waren ze ook hoger, ik vond dat geen enkel probleem toen. neem aan dat de voeding er onder komt, of ga je die er voor plaatsen?Spoc schreef:Mijn trafokapjes zijn 14 x 8,5 x 16 cm (lxbxh) wellicht optisch wat hoog, maar inkorten of ze iets door het chassis monteren is ook een mogelijkheid. Recht zagen blijf ik uitdagend vinden dus liever niet inkorten. De Toroidy trafo's passen daar wel in.
Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis
Voeding en UGT komen beiden bovenop. Ben nog niet helemaal uit de uiteindelijke indeling. Moeilijk visualiseren zonder het daadwerkelijke chassis voor je neus.
Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis
Inmiddels 644 uur later. Doet ze het al? Ben reuze benieuwd, vind het ontwerp van Anne interessant, misschien ook iets voor mij. 
Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis
Ik maakte eerder een kartonnen voorbeeld om me dat te kunnen visualiseren, voor mij werkte dat goed.Spoc schreef:Voeding en UGT komen beiden bovenop. Ben nog niet helemaal uit de uiteindelijke indeling. Moeilijk visualiseren zonder het daadwerkelijke chassis voor je neus.
Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis
Nog geen verdere voortgang. De beide chassis zijn inmiddels in huis. Nu even puzzelen hoe ik een sub frame hierin kan maken om de printjes netjes te monteren.IkBenIk schreef:Inmiddels 644 uur later. Doet ze het al? Ben reuze benieuwd, vind het ontwerp van Anne interessant, misschien ook iets voor mij.
En nog bij de bouwmarkt een paar hoekprofielen voor de trafo's. Denk dat er nog wel 644 uur voorbij gaan voor ze af zijn.
Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis
Schaschlik methode, rijgen op M3 tapeindjes? En dat frontje, ga je dat nu overtrekken met epoxy geïmpregneerd carbonweefsel, of maak je alleen de gaten dicht met epoxy? Ik volg het met veel belangstelling.
Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis
Je kan de subframes aan de achterzijde bevestigen onder de ringkerntrafo's en aan de voorzijde even kijken of daar nog iets op de kast zit.
Ligt ook aan het model kast, bij dat China model had ik de mogelijkheid de ophanging aan de zijkant te maken op het binnen profiel en onder de UGT's.
Ligt ook aan het model kast, bij dat China model had ik de mogelijkheid de ophanging aan de zijkant te maken op het binnen profiel en onder de UGT's.
Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis
Die sate / shaslick methodiek klinkt interessant, heb je een schetsje of plaatje hiervan?
Anders zou ik om schroefgaten te vermijden de metalen afstandshouders met metaallijm vast kunnen zetten op de bovenplaat.
Voor de frontjes had ik het idee om een vierkant van 1,5mm in te laten frezen. Dan een randje van een 3mm breed overhouden in dat vierkant en de rest van de binnenkant uitzagen. Dan een frontje laten maken bij Tube Town en dit inlijmen. Wordt dan wel kostbaar. Of ik gebruik inderdaad een mat carbonweefsel. Lamineren en klaar, heb ik hier nog liggen voor het gebruik bij mijn andere hobby.
Anders zou ik om schroefgaten te vermijden de metalen afstandshouders met metaallijm vast kunnen zetten op de bovenplaat.
Voor de frontjes had ik het idee om een vierkant van 1,5mm in te laten frezen. Dan een randje van een 3mm breed overhouden in dat vierkant en de rest van de binnenkant uitzagen. Dan een frontje laten maken bij Tube Town en dit inlijmen. Wordt dan wel kostbaar. Of ik gebruik inderdaad een mat carbonweefsel. Lamineren en klaar, heb ik hier nog liggen voor het gebruik bij mijn andere hobby.
Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis
In mijn ogen een beetje ver gezocht.shaslick methodiek
Subframe,plaatje alu,vastzetten met de boutjes van de buisvoeten klaar!
Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis
Dan heb je nog steeds schroefjes van de buisvoetjes en dat wil hij niet(ik ook niet).democles schreef:In mijn ogen een beetje ver gezocht.shaslick methodiek![]()
Subframe,plaatje alu,vastzetten met de boutjes van de buisvoeten klaar!
Als je bij mijn versterker kijkt zie je dat ik de L prfieltjes heb gebruikt langs de zijkant om het subframe te bevestigen, en ook de ringkerntrafo's.
Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis
Ik vond deze, een deel van een 10 kanaalsversterker die ik ooit bouwde. Links 5 X crescendo op M3 geregen. De printen rechts, filters, beveiliging, softstart, netfilter etc staan op hoeklijntjes. In de industrie wordt stapelen vaak toegepast, ook veel met connectors; IBM-PC, Philips K12 chassis, etc etc. Meervoudige draaidekschakelaars zijn soms ook geregen op tapeindjes. In de elektrocardiogramapparatuur die ik lang geleden als soldeerslaaf inelkaar frutte zat echt alles gestapeld.Spoc schreef:Die sate / shaslick methodiek klinkt interessant, heb je een schetsje of plaatje hiervan?
Andere hobby met met epoxy en carbonweefsel .. Klinkt als een zeilboot.Spoc schreef:Voor de frontjes had ik het idee om een vierkant van 1,5mm in te laten frezen. Dan een randje van een 3mm breed overhouden in dat vierkant en de rest van de binnenkant uitzagen. Dan een frontje laten maken bij Tube Town en dit inlijmen. Wordt dan wel kostbaar. Of ik gebruik inderdaad een mat carbonweefsel. Lamineren en klaar, heb ik hier nog liggen voor het gebruik bij mijn andere hobby.
Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis
Spoc kijk eens bij Hammond daar hebben ze best een net chassis in het Zwart van metaal 1 mm dik iets dunner denk
Voor een 25-30€ ofzo en denk eraan dat je er een bodemplaat bij besteld Die zijn los en niet inclusief
Voor een 25-30€ ofzo en denk eraan dat je er een bodemplaat bij besteld Die zijn los en niet inclusief
Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis
Deze zijn het geworden. 2 Stuks uiteraard. De ringkerntrafo's komen in op hun kant on-top in een alu smalle behuizing.
Nog even vogelen wat ik met die front plaat ga doen. Eerst maar de boel inbouwen en horen of er geluid uit komt. Het verfraaien komt dan later.
Groet, Bob
Nog even vogelen wat ik met die front plaat ga doen. Eerst maar de boel inbouwen en horen of er geluid uit komt. Het verfraaien komt dan later.
Groet, Bob
Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis
Ik zie niks Spoc
https://www.jukebox-revival.eu/nl/produ ... rt-21111-p
Deze bedoelde ik van Hammond
Edit te vroeg geroepen
Mooi kassie Spoc
https://www.jukebox-revival.eu/nl/produ ... rt-21111-p
Deze bedoelde ik van Hammond
Edit te vroeg geroepen
Mooi kassie Spoc
Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis
Ik zie daar koelsleuven aan de bovenkant Het lijkt erg smal
Kunnen daar die 2 KT88 op met een beetje afstand van elkaar?
Kunnen daar die 2 KT88 op met een beetje afstand van elkaar?
