Smoorspoel 7633 Philips

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Smoorspoel 7633 Philips

Bericht door OpaBert »

PimDriessen schreef:
Dag Bert,

Het lijkt me ook niet echt belangrijk welke waarde hij heeft, ga er vanuit dat die 6 Henry wel gehaald wordt.

We moeten maar even met de E-mail verder over de overdracht van de Amroh trafo`s en de smoorspoelen.

Groet,
Pim
Nee Daar gaat het niet om [-X
Gaat om de meting :!: :boos:
Wat Amroh erop geprint heeft zal wel kloppen
Dat zal me Worst zijn :D
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Smoorspoel 7633 Philips

Bericht door OpaBert »

Anne misschien is dit belangrijk
Als beveiliging een 1K weerstand in serie met mijn generator opgenomen
Als ik mijn generator op 0.0001mV zet bij 1 hz de Test schakeling aansluit via een 1K weerstand
dan krijg ik onmiddellijk een waarschuwing en de beveiliging van mn generator onderbreekt de output :!: :!:
Dan zet ik de output van mn generator op 2,5 Volt RMS
Dan krijg ik geen waarschuwing!
Dan haal ik de serie weerstand van 1K er tussen uit en mijn Multimeter op MA er in plaats die 1K
En er loop 88 mA en de beveiliging komt niet in Maar ik wel :shock:
Het lijkt mij dat die 88 mA door mijn generator wordt geleverd Zou dat kunnen :?: :?:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Smoorspoel 7633 Philips

Bericht door Pjotr »

Ja grutjes, je zet extern DC op je generator. Finnienieleuk. Zet in serie met de weerstand een C van 10uF o.z.i. Mag een elco zijn. Gewoon dat schema van Anne aanhouden Bert en de resonantiemethode gebruiken met je toonfiets. Stel dat je smoorspoel 10H is, dan kom je met een resonantie-C'tje van 100nF op 159Hz uit. Wel die 2 zeners over de spoel solderen!
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Smoorspoel 7633 Philips

Bericht door Ah!buis »

OpaBert schreef:
De Grijze en Gele draden gaan naar de Generator
En zitten, zo te zien, ook aan de smoorspoel.
Daar zou de meter (of scoop) moeten zitten, de generator komt binnen via de 10k.
Zwart en Rood naar 12 volt.De Blauwe draden zitten aan de Smoorspoel.
Zit wel goed.
De schakeling trekt zonder generator 0.04 Amp Stuur ik 7 volt PP uit de generator in de schakeling dan varieert de stroom van 0.04 tot 0.1Amp
De R In de schakeling is 12ohm weerstand is R=1,24/0.1=12,4 of is mn berekening fout
Zoals ik al eerder opmerkte, met 12Ω levert de stroombron 100mA.Is te veel, met 33Ω krijg je een kleine 40mA.
Vergeet niet de veiligheids zeners, of onderbreek de smoorspoel niet als er stroom door loopt maar schakel de 12V voeding uit zodat de spanning langzaam wegzakt.

Zou dit draadje niet beter in Overige elektronica passen ? Hier is het eigenlijk om dingen te vinden, niet voor oplossingen van vraagstukken.
Daarom had ik ook eerst niet gemerkt dat er hier wat gaande was.
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Smoorspoel 7633 Philips

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef:
OpaBert schreef:
De Grijze en Gele draden gaan naar de Generator
En zitten, zo te zien, ook aan de smoorspoel.
Daar zou de meter (of scoop) moeten zitten, de generator komt binnen via de 10k.
Zwart en Rood naar 12 volt.De Blauwe draden zitten aan de Smoorspoel.
Zit wel goed.
De schakeling trekt zonder generator 0.04 Amp Stuur ik 7 volt PP uit de generator in de schakeling dan varieert de stroom van 0.04 tot 0.1Amp
De R In de schakeling is 12ohm weerstand is R=1,24/0.1=12,4 of is mn berekening fout
Zoals ik al eerder opmerkte, met 12Ω levert de stroombron 100mA.Is te veel, met 33Ω krijg je een kleine 40mA.
Vergeet niet de veiligheids zeners, of onderbreek de smoorspoel niet als er stroom door loopt maar schakel de 12V voeding uit zodat de spanning langzaam wegzakt.

Zou dit draadje niet beter in Overige elektronica passen ? Hier is het eigenlijk om dingen te vinden, niet voor oplossingen van vraagstukken.
Daarom had ik ook eerst niet gemerkt dat er hier wat gaande was.
Anne
Ik meen dat jij draadjes kan verplaatsen :D
Ik vind het wel terug
Het is hier eerst geplaatst omdat ik een datasheet zocht van die Smoorspoel
En nu is het zelf maken van een datasheet :lol:
Ik verander morgen de weerstand naar 33Ω :goeie:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Smoorspoel 7633 Philips

Bericht door OpaBert »

Weerstand veranderd in 33ohm en er loopt 0.03A
2 zeners geplaatst maar twijfel of ze goede richting zitten Anne
Bijlagen
C6F3D80C-7594-4E41-AB06-E2F750776678.png
C6F3D80C-7594-4E41-AB06-E2F750776678.png (4.25 KiB) 165 keer bekeken
D8CF1E31-BE52-476F-A8F4-EF1AD1D65A2F.jpeg
Gebruikersavatar
PimDriessen
Berichten: 1452
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41

Re: Smoorspoel 7633 Philips

Bericht door PimDriessen »

Dag Bert,
Ik zie aan de kant van de smoorspoel op elke zener een aanduiding dan klopt het met het schema.

Groet,
Pim
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Smoorspoel 7633 Philips

Bericht door OpaBert »

Dachtvhetbook maar ik heb allemaal stukje geen kompleet schema
Begon zonder Die stonden niet in het schema Dus het is altijd goed als er meerde naar kijken
Alleen vandaag kan ik niks meer
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”