Wat ik wil is een Voltmeter met nixie welke in buizen versterker past
Mijn idee is een gelijkspanning op een helft van de stereo potmeter te zetten en de volt meter aan gnd en loper
Dan heb je een aanduiding uitlezing wat de stand van de volume regelaar is 0-99
Ik heb zelfs erg veel geld geboden
Zelfs als ze de rechten mochten houden trok ze niet over de streep
Niemand van het Forum hoor
Maar ik vermoed dat ze ook alleen maar de printen en software kopiëren en het kastje mooi maken
Ik heb het wel eens met Barry over gesproken, die vond het dacht ik ook wel leuk
Maar niet om het te ontwikkelen , het is natuurlijk gewoon hobby voor een ander Dus ik snap dat wel
Dan is het meer Werken in plaats van Hobby en als je ontspanning minder wordt als nodig is
Dus ik kan daar heel goed inkomen als je al een hoop werkdruk hebt,
Nu de Corona zn invloed op mn leven en het overlijden van mn vrouw minder wordt kreeg ik daar weer zin in dat project
En er met Sloeberke over gisteren die wilt helpen
ludo (sloeberke hier op forum) wil proberen met een arduinoUno een Volt meter te maken met 2 nixie buisjes voor mij
Ik heb al wat ics de 74141 en op zoek naar de 74LS595N
En ik zet het op het Forum dat ook andere er iets mee kunnen net als met de autobias
Misschien ook weer printjes in thailand laten maken.
Lijkt mij heel leuk om zo de nixie te gebruiken in een buizen versterker vooral met monoblokken
Dat je de stand van de volume regelaar ziet van beide versterkers
Misschien met een schakelaar er tussen ook ingangs selectie uit lezen
Er zijn misschien nog wel meer mogelijk heden
terug naar de vraag Zit er een verschil tussen de 74LS595N en de 74LS595
Nu heb ik van
https://www.instructables.com/Arduino-N ... Beginners/
Een en ander gevonden wat de buisjes aan stuurt een van de IC,s een 74LS595N ik kan alleen hier in NL de 74LS595 kopen
Zit daar een verschil in werking in
Mag ik het schema hier plaatsen ? Of is dat verboden met rechten en zo ?
En nog een vraag dat schema kan ik dat gewoon gebruiken om die nixie,s aan te sturen
