MonoBill 3 met CFB
Moderator: Beheerdersteam
Re: MonoBill 3 met CFB
Henkjan schreef:
Kreeg opeens visite Was ik stik vergeten
Alleen werd wat laat om de beloofde plaatjes te maken
Maar de visite nam mn usb stick mee
Dus de scoop maar weer gefotografeerd
En toch nog een paar plaatjes gemaakt
Blokgolf 1Kz geel is uit de generator op ingang van de versterker
Blokgolf Blauw is op de Luidspreker uitgang 8 ohm
Vind dit erg knap van de versterker
Bij 1 watt is de standaard om te meten maar ik wilde het niet te makkelijk maken
Bij 30 khz zijn er weer een paar minder 30 khz ruim boven de gehoor grens en doet meer kwaad dan goed
Dan naar beneden de lage tonen
20 Hz 14,2 VRMS =25 Watt prachtige sinus nog bij 25 Watt
Hij kan nog lager met 23 Watt
Re: MonoBill 3 met CFB
Ja Dat is verdorie nog waar ookdemocles schreef:![]()
![]()
Op naar nr2,is altijd moeilijker
Re: MonoBill 3 met CFB
Heel fraai Bert
Nu nog even "copy & paste" en voor je het weet staat zijn broertje ook te draaien
groet, Bob
Nu nog even "copy & paste" en voor je het weet staat zijn broertje ook te draaien
groet, Bob
Re: MonoBill 3 met CFB
Spoc schreef:Heel fraai Bert![]()
Nu nog even "copy & paste" en voor je het weet staat zijn broertje ook te draaien![]()
groet, Bob
Bij deze alles nog ff op knappe die gerookte Schermrooster weerstand vervangen
Draadjes vast zetten enzo Het moet er netjes uit zien
Re: MonoBill 3 met CFB
Nu nog föhnen en watergolven, kan ie zo met een schoonheidswedstrijd meedoen
Het ziet er goed uit, blijkbaar een fraaie UGT
Anne
Het ziet er goed uit, blijkbaar een fraaie UGT
Anne
Re: MonoBill 3 met CFB
Ja en krullen zetten AnneAh!buis schreef:Nu nog föhnen en watergolven, kan ie zo met een schoonheidswedstrijd meedoen![]()
Het ziet er goed uit, blijkbaar een fraaie UGT![]()
Anne
Ben er ook wel blij Anne , je moet als je de eerste bent altijd maar afwachten wat je krijgt
Er staan niks geen specificaties op
Ga er denk eens een muziekje op zetten
Maar daar kan je niks van laten zien
Maar ik heb het al knap warm gekregen van boven die lampen hangen en op mn kruin een ronde TL loupe lamp zoiets
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15174
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: MonoBill 3 met CFB
Gefeliciteerd met het resultaat Bert! Hoe ziet íe er nou uit, heb je een picje?
Re: MonoBill 3 met CFB
Bij deze BarryBarry2001 schreef:Gefeliciteerd met het resultaat Bert! Hoe ziet íe er nou uit, heb je een picje?
Zit alleen een andere volume knop op
Deze
En alle boutjes zitten er nog niet in Zal straks de boel ff opruimen en op tafel zetten met voetjes etc
Re: MonoBill 3 met CFB
Klinkt ook goed , ook al zijn de metingen ook goedDouwe84 schreef:Dat ziet er goed uit zeg!
Heb hem al een paar uur in laten spelen
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: MonoBill 3 met CFB
Gefeliciteerd Bert.
Het ziet er inderdaad prachtig uit. En mooi dat het ook nog goed klinkt.
Het grafeerwerk had je wat mij betreft beter achterwege kunnen laten.
maar ja, dat doet natuurlijk niets af van de rest. Het is een persoonlijke smaak.
Douwe
Het ziet er inderdaad prachtig uit. En mooi dat het ook nog goed klinkt.
Het grafeerwerk had je wat mij betreft beter achterwege kunnen laten.
maar ja, dat doet natuurlijk niets af van de rest. Het is een persoonlijke smaak.
Douwe
Re: MonoBill 3 met CFB
Nou Douwe over dat graveerwerk kunnen we dan van mening verschillen
Ik vind het mooi
Die buisjes er ook bij met de tekst mooie sierletters
Bas HardBats nog bedankt voor jou ontwerp
En Anne jouw ook ere wie ere toekomt
het klinkt goed op een Kef Chorale boven op de kast
Geen brom of andere bij geluiden
Hoor niet hetzelfde als op de Q11 Die staan niet op de kast
Maar ik hoor laag niet overdreven ook het hoog hoor ik nog
Ben er mee tevreden
En een nabouwer heeft hoop ik wat aan dit Topic als hij om het ge OH van mij kan lezen
Het is bij mij weten de eerste met AE Trafo,s gebouwde SuperTriode
Foto van het ene monoblok is het is eigenlijk alweer te donker
Ik vind het mooi
Die buisjes er ook bij met de tekst mooie sierletters
Bas HardBats nog bedankt voor jou ontwerp
En Anne jouw ook ere wie ere toekomt
het klinkt goed op een Kef Chorale boven op de kast
Geen brom of andere bij geluiden
Hoor niet hetzelfde als op de Q11 Die staan niet op de kast
Maar ik hoor laag niet overdreven ook het hoog hoor ik nog
Ben er mee tevreden
En een nabouwer heeft hoop ik wat aan dit Topic als hij om het ge OH van mij kan lezen
Het is bij mij weten de eerste met AE Trafo,s gebouwde SuperTriode
Foto van het ene monoblok is het is eigenlijk alweer te donker
Re: MonoBill 3 met CFB
Is erg mooi geworden Bert
Kan je heel tevreden mee zijn zo. Nu de volgende?
Kan je heel tevreden mee zijn zo. Nu de volgende?
Re: MonoBill 3 met CFB
Mono is het nieuwe stereo
Hier thuis luisteren de kids immers alleen muziek op hun telefoon of via een draagbaar bluetooth speakertje.
Voordeel is dat we het benodigde budget voor onze hobby kunnen halveren op deze manier.
Hier thuis luisteren de kids immers alleen muziek op hun telefoon of via een draagbaar bluetooth speakertje.
Voordeel is dat we het benodigde budget voor onze hobby kunnen halveren op deze manier.
Re: MonoBill 3 met CFB
Ja als je er niet bij op je krent gaat zitten maakt het niks uitSpoc schreef:Mono is het nieuwe stereo![]()
Hier thuis luisteren de kids immers alleen muziek op hun telefoon of via een draagbaar bluetooth speakertje.
Voordeel is dat we het benodigde budget voor onze hobby kunnen halveren op deze manier.
Pas als je er voor gaat zitten klinkt stereo toch wel wat lekkerder
Re: MonoBill 3 met CFB
Heb bijna alles weer op het chassis geschroefd en de UGT bedraad en ik dacht laat ik een uitmeten hoe dat zit met die fase van de diverse wikkelingen weerszijde van de CT
Die zijn verschillend wat ook was op de kant welke al klaar is
De Tegenkoppel windingen Groen en Geel Anode wikkeling Oranje CT zit een rode draad
Op de 0 (Zwart) en 8 Ω (Bruin) 1 volt wisselspanning op gezet.
Dat geeft tussen Centertap CT en G2 3 Volt en tussen G2 en Anode 8.9 Volt
Op de Tegenkoppel winding staat ook 1 volt ( gelijk aantal windingen als 0-8 LS )
Verbind ik linker helft van de trafo Groen van de Tegenkoppel winding met Oranje = Anode
Dan staat er tussen Geel Tegenkoppel winding en de CT 11 Volt dus de Tegenkoppel winding is Juist aangesloten
Echter aan de rechterhelft is het juist andersom daar moet Geel aan Oranje = Anode en er staat tussen Groen en CT de 11Volt
Hoop dat het tekeningetje duidelijk is , dat is duidelijk te zien niet mijn vak
Ik heb om onder het verschil te kunnen zien tussen de beide trafohelften ze voor zien van een Geel stuk krimpkous Links en Rechts Groen stuk krimpkous
Die zijn verschillend wat ook was op de kant welke al klaar is
De Tegenkoppel windingen Groen en Geel Anode wikkeling Oranje CT zit een rode draad
Op de 0 (Zwart) en 8 Ω (Bruin) 1 volt wisselspanning op gezet.
Dat geeft tussen Centertap CT en G2 3 Volt en tussen G2 en Anode 8.9 Volt
Op de Tegenkoppel winding staat ook 1 volt ( gelijk aantal windingen als 0-8 LS )
Verbind ik linker helft van de trafo Groen van de Tegenkoppel winding met Oranje = Anode
Dan staat er tussen Geel Tegenkoppel winding en de CT 11 Volt dus de Tegenkoppel winding is Juist aangesloten
Echter aan de rechterhelft is het juist andersom daar moet Geel aan Oranje = Anode en er staat tussen Groen en CT de 11Volt
Hoop dat het tekeningetje duidelijk is , dat is duidelijk te zien niet mijn vak
Ik heb om onder het verschil te kunnen zien tussen de beide trafohelften ze voor zien van een Geel stuk krimpkous Links en Rechts Groen stuk krimpkous
Re: MonoBill 3 met CFB
Wel beetje slordig, twee kanten verschillend.
Dus links de gele aan de kathode en rechts de groene.
Anne
Dus links de gele aan de kathode en rechts de groene.
Anne
Re: MonoBill 3 met CFB
Ja inderdaad AnneAh!buis schreef:Wel beetje slordig, twee kanten verschillend.
Dus links de gele aan de kathode en rechts de groene.
Anne
Was bij de ander ook zo Misschien weet hij gewoon niet dat het van belang is
Kan Wil Blauw van AE er over inlichten
Zal dat maar doen , ik het idee dat deze trafo nog niet veel verkocht is.
Re: MonoBill 3 met CFB
Dag Bert,
Ik zit net naar de tekening van de aansluitingen op de uitgangstrafo te kijken en eigenlijk begrijp ik niet waarom de kathode direct is doorgelust aan de CFB in de tekening. Het is gebruikelijk om de CFB zo aan te sluiten zoals in het plaatje hieronder staat (ja, het is een plaatje van een triode, maar dat doet niets af aan het principe) Dat je de CFB aan één kant andersom aan moet sluiten lijkt ook niet logisch. Je koppelt dan mee ipv tegen.
Het kan ook zo zijn dat ik wat gemist heb, maar ik ben erg benieuwd naar de reden van of het idee achter deze aansluitwijze.
Ik zit net naar de tekening van de aansluitingen op de uitgangstrafo te kijken en eigenlijk begrijp ik niet waarom de kathode direct is doorgelust aan de CFB in de tekening. Het is gebruikelijk om de CFB zo aan te sluiten zoals in het plaatje hieronder staat (ja, het is een plaatje van een triode, maar dat doet niets af aan het principe) Dat je de CFB aan één kant andersom aan moet sluiten lijkt ook niet logisch. Je koppelt dan mee ipv tegen.
Het kan ook zo zijn dat ik wat gemist heb, maar ik ben erg benieuwd naar de reden van of het idee achter deze aansluitwijze.
Re: MonoBill 3 met CFB
Vraag 2 begin ik mee 211
Een kant klopt over CT (waar +500 volt op komt als de trafo in de versterker zit )en Anode
Dat ik de ene kant omdraait is omdat ik het zo uit meet dat de wikkeling zo in tegen gestelde spanning geeft
Waarom de trafobouwer dit zo gedaan heeft weet ik niet doe ik het niet omkeren wordt de spanning erbij opgeteld
Dus meet ik geen 11 volt maar 13 volt
12volt valt er over de Aansluiting CT en Anode en 1 volt over Tegenkoppel winding
En het ziet er inderdaad vreemd uit
Maar is alleen maar zo getekend / aangesloten om de wikkel richting te bepalen , met een spanning op de LS winding van 1 volt 211
Ik hoop dat het nu duidelijk is
Grt
Bert
Een kant klopt over CT (waar +500 volt op komt als de trafo in de versterker zit )en Anode
Dat ik de ene kant omdraait is omdat ik het zo uit meet dat de wikkeling zo in tegen gestelde spanning geeft
Waarom de trafobouwer dit zo gedaan heeft weet ik niet doe ik het niet omkeren wordt de spanning erbij opgeteld
Dus meet ik geen 11 volt maar 13 volt
12volt valt er over de Aansluiting CT en Anode en 1 volt over Tegenkoppel winding
En het ziet er inderdaad vreemd uit
Maar is alleen maar zo getekend / aangesloten om de wikkel richting te bepalen , met een spanning op de LS winding van 1 volt 211
Ik hoop dat het nu duidelijk is
Grt
Bert
Re: MonoBill 3 met CFB
Sorry Bert, zeg maar Peter.
Ik snap wat je schijft. Maar is het echt fout? De 'onderste buis' opereert in het negatieve deel van het signaal en de tegenkoppeling zou hem minder negatief moeten maken, zoals hij hem bij de bovenste buis minder positief maakt.
Ik snap wat je schijft. Maar is het echt fout? De 'onderste buis' opereert in het negatieve deel van het signaal en de tegenkoppeling zou hem minder negatief moeten maken, zoals hij hem bij de bovenste buis minder positief maakt.
