Dat ding wat je er afhaalt en later bij de verkoop aanbied dat de luidsprekers als nieuw zijnpappaleo schreef:Een frontje ? Wat is dat ?
Ziet er goed uit hoor.
Moderator: Beheerdersteam
Dat ding wat je er afhaalt en later bij de verkoop aanbied dat de luidsprekers als nieuw zijnpappaleo schreef:Een frontje ? Wat is dat ?
Dat werkt bij andere dingen dan luidsprekers ook zegt m'n vrouwPjotr schreef:Kwestie van "In-kijken", oftewel wennen. Na een tijdje gaat ie er vanzelf beter uitzien
Dacht ik ook al aan hoor.ray5150 schreef:Leuk meet experiment, setje kastjes met de tweeters in het midden erbij bouwen.![]()
Ja, dat is wat ik wilde weten.pappaleo schreef:Ik denk dat hij alleen maar vraagt hoe de demping geregeld is ivm de demping van de slotpoort.
Ik heb 2 stukken BAF als een soort van koepel om de woofer gelegd tegen de wanden aan. Alleen boven de woofer zit het niet tegen de wand. Het bovenste stukje van de kast is leeg om de poort niet te verstoppen.
Dat is waar inderdaad, maar het verschil in impedantie vertekent wel de grafiek en kan soms heel erg bedrieglijk overkomen.Henkjan schreef:t/s maakt toch geen bal uit waar de kast afstemming op uit komt
Flamex is vooral in t midden erg goed, wil je iets dat in t laag goed dempt moet je eerder kijken naar dichte steenwol
Goedemorgen.One World Concepts schreef:Maar goed, dit is allemaal beetje achteraf. Verklaart waarschijnlijk wel de zwakkere bas.
Ik ben het even kwijt, maar heb je gesimuleerd met de gemeten T/S, of die van de datasheet?
Verschil van een paar Hz vind ik anders namelijk vrij goed.
Excuses, ik meende dat gelezen te hebben.pappaleo schreef:Goedemorgen.One World Concepts schreef:Maar goed, dit is allemaal beetje achteraf. Verklaart waarschijnlijk wel de zwakkere bas.
Ik ben het even kwijt, maar heb je gesimuleerd met de gemeten T/S, of die van de datasheet?
Verschil van een paar Hz vind ik anders namelijk vrij goed.
Ik laat alleen maar zien wat ik gemeten heb en heb me nog geen oordeel gevormd. Ik heb het dan ook nergens over een zwakkere bas, ik constateer alleen maar dat de eerste impedantiepiek (vlnr) lager is dan de tweede en dat dat substantieel afwijkt van de simulatie, terwijl ik daar toch vorm en oppervlakte van de poort heb opgegeven. Klankmatig lijkt het mij in orde, maar dat is natuurlijk nog maar een eerste indruk.
Ik heb gesimuleerd met de T/S van de datasheet.
Dat klopt, stukje fluid dynamics hier.Pjotr schreef:Die simulatie neemt de vorm niet in rekening, alleen oppervlak en lengte. Als je dat wilt moet je spelen met de Q van de poort, iets van 5 a 10 of zo of nog lager. Maar erg boeiend is het niet. Dit is toch meer hoe het het op het gehoor klinkt. Volgens mij is het niet meer dan een stukje Pritex of Technocell tegen de achterwand om de reflectie te dempen en verder vullen met BAF tot het naar je zin is. Maar dat hoef ik jou niet te vertellen