Hebben ze bij jou afgekekenhannesie schreef:![]()
![]()
![]()
Wat is dat met die lap over de TV?
Paaskuiken
Moderator: Beheerdersteam
Re: Paaskuiken
- pappaleo
- Berichten: 12411
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Paaskuiken
Anders zijn er weer lui diehannesie schreef:![]()
![]()
![]()
Wat is dat met die lap over de TV?
Laatst gewijzigd door pappaleo op vr 14 mei 2021, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33826
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Paaskuiken
uiteraard de kuikens ook beluisterd, en hoe klonk dat? dat viel niet tegenpappaleo schreef:...
Hoe klonk dat? Wel, dat viel niet tegen.
- pappaleo
- Berichten: 12411
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Paaskuiken
Wegens overdonderend succes.....
De huidige exemplaren blijven intact en zullen nog worden afgewerkt. Omdat ik ze komende week nog nodig heb zal dat niet eerder dan de week daarna zijn.
.....heb ik besloten een aangepaste versie met courante units te maken onder de werknaam Calimero.Henkjan schreef:en hoe klonk dat? dat viel niet tegen![]()
De huidige exemplaren blijven intact en zullen nog worden afgewerkt. Omdat ik ze komende week nog nodig heb zal dat niet eerder dan de week daarna zijn.
Laatst gewijzigd door pappaleo op ma 10 mei 2021, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Paaskuiken
Als ie maar niet steeds gaat klagen dat ie zo klein is
Heb je al speakertjes op het oog?
- pappaleo
- Berichten: 12411
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Paaskuiken
jazekerPjotr schreef:Als ie maar niet steeds gaat klagen dat ie zo klein isHeb je al speakertjes op het oog?
Re: Paaskuiken
Ja, die had ik voorbij zien komen. Spannend
Die combi zou nog wel eens met een simpel seriefiltertje af kunnen ook.
- pappaleo
- Berichten: 12411
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Paaskuiken
Ik heb iets tegen seriefilters. Als ik er iets mee probeerde dan was het klankbeeld goed als je op de grond lag. Of als je de luidspreker ondersteboven zette en ging staan. Recht ervoor klonk nooit lekker. Nooit goed gekregen.
- tonvandeacker
- Berichten: 867
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Paaskuiken
Hulp nodigpappaleo schreef:Wegens overdonderend succes..........heb ik besloten een aangepaste versie met courante units te maken onder de werknaam Calimero.Henkjan schreef:en hoe klonk dat? dat viel niet tegen![]()
De huidige exemplaren blijven intact en zullen nog worden afgewerkt. Omdat ik ze komende week nog nodig heb zal dat niet eerder dan de week daarna zijn.
- pappaleo
- Berichten: 12411
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Paaskuiken
Ja, zal ik je de bouwtekeningen sturen? Zijn ze woensdag klaar?tonvandeacker schreef:Hulp nodigpappaleo schreef:Wegens overdonderend succes..........heb ik besloten een aangepaste versie met courante units te maken onder de werknaam Calimero.Henkjan schreef:en hoe klonk dat? dat viel niet tegen![]()
De huidige exemplaren blijven intact en zullen nog worden afgewerkt. Omdat ik ze komende week nog nodig heb zal dat niet eerder dan de week daarna zijn.
Laatst gewijzigd door pappaleo op vr 14 mei 2021, 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Paaskuiken
Zou kunnenpappaleo schreef:Ik heb iets tegen seriefilters. Als ik er iets mee probeerde dan was het klankbeeld goed als je op de grond lag. Of als je de luidspreker ondersteboven zette en ging staan. Recht ervoor klonk nooit lekker. Nooit goed gekregen.
Re: Paaskuiken
Vandaag heb ik het paaskuiken mogen beluisteren in mijn eigen luisterruimte.
Potverdorie wat zet dat een mooi beeld neer zeg! Het is duidelijk dat Leo qua filterafstemming bijzonder dicht in de buurt zit bij het klankideaal dat ik nastreef. En zolang je binnen de begrenzingen blijft van wat deze speaker aankan is de kwaliteit van het laag subliem. Er zit totaal geen kastklank in deze speaker. Het enige is, dat als je de onderkant van het laag wat wil opduwen (doe ik met Roon dsp dan) dan merk je dat dit wel meer kwantiteit maar geen kwaliteit extra geeft. Dus deze speaker is helemaal af zoals ie is.
Ik hoop dat Leo met de Calimero tot iets gelijkwaardigs komt. Dit is echt ideaal voor iedereen die zijn TV geluid flink wil opwaarderen maar niet in de gelegenheid is om er grote speakers naast te zetten.
Potverdorie wat zet dat een mooi beeld neer zeg! Het is duidelijk dat Leo qua filterafstemming bijzonder dicht in de buurt zit bij het klankideaal dat ik nastreef. En zolang je binnen de begrenzingen blijft van wat deze speaker aankan is de kwaliteit van het laag subliem. Er zit totaal geen kastklank in deze speaker. Het enige is, dat als je de onderkant van het laag wat wil opduwen (doe ik met Roon dsp dan) dan merk je dat dit wel meer kwantiteit maar geen kwaliteit extra geeft. Dus deze speaker is helemaal af zoals ie is.
Ik hoop dat Leo met de Calimero tot iets gelijkwaardigs komt. Dit is echt ideaal voor iedereen die zijn TV geluid flink wil opwaarderen maar niet in de gelegenheid is om er grote speakers naast te zetten.
- pappaleo
- Berichten: 12411
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Paaskuiken
Jeroen, wederom bedankt voor de hartelijke ontvangst en de mooie review.
Ik ga mijn best doen.
Ik ga mijn best doen.
Re: Paaskuiken
Zozo, da´s een mooi positief verhaal.
Hopelijk word de Calimero net zo´n voltreffer.
Hopelijk word de Calimero net zo´n voltreffer.
Re: Paaskuiken
Leuk om te lezen! Als calimero net zo gaat zijn is dat wellicht iets voor bij mn schoonmoeder. Die zoekt iets compacts waar ze lekker muziek mee kan luisteren en tv kan kijken
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Paaskuiken
Goed breedbandertje met een mini subje werkt ook goed in zulke situatiesDouwe84 schreef:Leuk om te lezen! Als calimero net zo gaat zijn is dat wellicht iets voor bij mn schoonmoeder. Die zoekt iets compacts waar ze lekker muziek mee kan luisteren en tv kan kijken
Kan die ook nog mooi in de hoek "uit het zicht".
Re: Paaskuiken
Ik ken geen breedbander die dit neer kan zetten. Het is namelijk helemaal af wat midhoog betreft, ruimte, lucht, zuiver en detailrijk, zonder ook maar enige scherpte of 'randje'. Ook qua plaatsing, afbeelding gaat een breedbander dit niet verbeteren.
Re: Paaskuiken
is ook een optie idd maar so far wil ze subloos. ik hoor t wel als ze er echt uit isOne World Concepts schreef:Goed breedbandertje met een mini subje werkt ook goed in zulke situatiesDouwe84 schreef:Leuk om te lezen! Als calimero net zo gaat zijn is dat wellicht iets voor bij mn schoonmoeder. Die zoekt iets compacts waar ze lekker muziek mee kan luisteren en tv kan kijken
Kan die ook nog mooi in de hoek "uit het zicht".
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Paaskuiken
Ik vergelijk het ook niet met een breedbander, zeker ook niet om het te verbeteren.jeroen_d schreef:Ik ken geen breedbander die dit neer kan zetten. Het is namelijk helemaal af wat midhoog betreft, ruimte, lucht, zuiver en detailrijk, zonder ook maar enige scherpte of 'randje'. Ook qua plaatsing, afbeelding gaat een breedbander dit niet verbeteren.
Enkel een suggestie wat de meeste schoonmoeders prima vinden.
maar goed, eerlijk is eerlijk, misschien is het ook wel een audiofiele schoonmoeder
Overigens, de ene breedbander is de anders ook niet, dus om die en alle breedbander systemen ook allemaal over een kam te scheren?
Maar goed, nogmaals, ik snap de reactie helemaal niet, want het ging er totaal niet over wat er "beter" zou moeten zijn
(wat dat uberhaubt mag betekenen)
Laatst gewijzigd door OWC op vr 14 mei 2021, 17:45, 2 keer totaal gewijzigd.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Paaskuiken
Gewoon zeggen dat het iets anders is en dat al de magie uit de kleine doosjes komtDouwe84 schreef:is ook een optie idd maar so far wil ze subloos. ik hoor t wel als ze er echt uit isOne World Concepts schreef:Goed breedbandertje met een mini subje werkt ook goed in zulke situatiesDouwe84 schreef:Leuk om te lezen! Als calimero net zo gaat zijn is dat wellicht iets voor bij mn schoonmoeder. Die zoekt iets compacts waar ze lekker muziek mee kan luisteren en tv kan kijken
Kan die ook nog mooi in de hoek "uit het zicht".
Re: Paaskuiken
Klopt. Heb deze dan niet gehoord maar wel de Bébé's met sub. Die hadden Dayton AMT tweeters er in. Dat ga je nooit evenaren met breedbanders. Echt een zeer volwassen geluid.jeroen_d schreef:Ik ken geen breedbander die dit neer kan zetten. Het is namelijk helemaal af wat midhoog betreft, ruimte, lucht, zuiver en detailrijk, zonder ook maar enige scherpte of 'randje'. Ook qua plaatsing, afbeelding gaat een breedbander dit niet verbeteren.
Re: Paaskuiken
Vandaag was Leo bij mij om de Kefjes door te meten en wat ik eigenlijk al stiekem hoopte, hij had de Paaskuikens mee genomen.
We hebben eerst even naar de Kefjes geluisterd maar dat was met een omgepoolde Audax en een T33 in de ander dus nog niet echt geweldig.
Daarna de Kuikens op de meegebrachte statiefjes gezet en met verbazing heb ik zitten luisteren.
Ik begon met een stukje van you and your friend en als eerste was de het de ruimte die opviel.
Vervolgens nog van plaat wat mighty sam mcclain en ook dat laag is ongekend wat die weten neer te zetten.
Dis is gewoon erg lekker luisteren.
Goed het diepste laag gaan ze niet redden maar mis je eigenlijk niet.
Het is gewoon ontspannen luisteren.
We hebben eerst even naar de Kefjes geluisterd maar dat was met een omgepoolde Audax en een T33 in de ander dus nog niet echt geweldig.
Daarna de Kuikens op de meegebrachte statiefjes gezet en met verbazing heb ik zitten luisteren.
Ik begon met een stukje van you and your friend en als eerste was de het de ruimte die opviel.
Vervolgens nog van plaat wat mighty sam mcclain en ook dat laag is ongekend wat die weten neer te zetten.
Dis is gewoon erg lekker luisteren.
Goed het diepste laag gaan ze niet redden maar mis je eigenlijk niet.
Het is gewoon ontspannen luisteren.
