Paaskuiken

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Paaskuiken

Bericht door Kappa7 »

hannesie schreef:
:rofl: :rofl: :rofl:

Wat is dat met die lap over de TV? :shock:
Hebben ze bij jou afgekeken :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Paaskuiken

Bericht door pappaleo »

hannesie schreef:
:rofl: :rofl: :rofl:

Wat is dat met die lap over de TV? :shock:
Anders zijn er weer lui die spokenkatten zien in het scherm. Ik heb die tip eens gekregen van een of andere gozer uit Dordrecht.
Laatst gewijzigd door pappaleo op vr 14 mei 2021, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20401
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Paaskuiken

Bericht door Shadow »

hannesie schreef:
:rofl: :rofl: :rofl:

Wat is dat met die lap over de TV? :shock:
Probeer maar eens :wink:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Paaskuiken

Bericht door Henkjan »

pappaleo schreef:
...
Hoe klonk dat? Wel, dat viel niet tegen.
uiteraard de kuikens ook beluisterd, en hoe klonk dat? dat viel niet tegen :bakkie:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Paaskuiken

Bericht door pappaleo »

Wegens overdonderend succes.....
Henkjan schreef:
en hoe klonk dat? dat viel niet tegen :bakkie:
.....heb ik besloten een aangepaste versie met courante units te maken onder de werknaam Calimero.

De huidige exemplaren blijven intact en zullen nog worden afgewerkt. Omdat ik ze komende week nog nodig heb zal dat niet eerder dan de week daarna zijn.
Laatst gewijzigd door pappaleo op ma 10 mei 2021, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Paaskuiken

Bericht door Pjotr »

Als ie maar niet steeds gaat klagen dat ie zo klein is :lol: Heb je al speakertjes op het oog?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Paaskuiken

Bericht door pappaleo »

Pjotr schreef:
Als ie maar niet steeds gaat klagen dat ie zo klein is :lol: Heb je al speakertjes op het oog?
jazeker
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Paaskuiken

Bericht door Pjotr »

Ja, die had ik voorbij zien komen. Spannend \:D/ Die combi zou nog wel eens met een simpel seriefiltertje af kunnen ook.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Paaskuiken

Bericht door pappaleo »

Ik heb iets tegen seriefilters. Als ik er iets mee probeerde dan was het klankbeeld goed als je op de grond lag. Of als je de luidspreker ondersteboven zette en ging staan. Recht ervoor klonk nooit lekker. Nooit goed gekregen.
Gebruikersavatar
tonvandeacker
Berichten: 867
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Paaskuiken

Bericht door tonvandeacker »

pappaleo schreef:
Wegens overdonderend succes.....
Henkjan schreef:
en hoe klonk dat? dat viel niet tegen :bakkie:
.....heb ik besloten een aangepaste versie met courante units te maken onder de werknaam Calimero.

De huidige exemplaren blijven intact en zullen nog worden afgewerkt. Omdat ik ze komende week nog nodig heb zal dat niet eerder dan de week daarna zijn.
Hulp nodig :rofl:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Paaskuiken

Bericht door pappaleo »

tonvandeacker schreef:
pappaleo schreef:
Wegens overdonderend succes.....
Henkjan schreef:
en hoe klonk dat? dat viel niet tegen :bakkie:
.....heb ik besloten een aangepaste versie met courante units te maken onder de werknaam Calimero.

De huidige exemplaren blijven intact en zullen nog worden afgewerkt. Omdat ik ze komende week nog nodig heb zal dat niet eerder dan de week daarna zijn.
Hulp nodig :rofl:
Ja, zal ik je de bouwtekeningen sturen? Zijn ze woensdag klaar?
Laatst gewijzigd door pappaleo op vr 14 mei 2021, 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Paaskuiken

Bericht door Pjotr »

pappaleo schreef:
Ik heb iets tegen seriefilters. Als ik er iets mee probeerde dan was het klankbeeld goed als je op de grond lag. Of als je de luidspreker ondersteboven zette en ging staan. Recht ervoor klonk nooit lekker. Nooit goed gekregen.
Zou kunnen :think: :lol: Ging mij ook meer om de eenvoud :D
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Paaskuiken

Bericht door pappaleo »

Zo complex was het filter niet. 8 bij 10cm:
Afbeelding

En de nieuwe wordt mogelijk simpeler.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Paaskuiken

Bericht door Pjotr »

:goedzo:
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Paaskuiken

Bericht door jeroen_d »

Vandaag heb ik het paaskuiken mogen beluisteren in mijn eigen luisterruimte.
Potverdorie wat zet dat een mooi beeld neer zeg! Het is duidelijk dat Leo qua filterafstemming bijzonder dicht in de buurt zit bij het klankideaal dat ik nastreef. En zolang je binnen de begrenzingen blijft van wat deze speaker aankan is de kwaliteit van het laag subliem. Er zit totaal geen kastklank in deze speaker. Het enige is, dat als je de onderkant van het laag wat wil opduwen (doe ik met Roon dsp dan) dan merk je dat dit wel meer kwantiteit maar geen kwaliteit extra geeft. Dus deze speaker is helemaal af zoals ie is.

Ik hoop dat Leo met de Calimero tot iets gelijkwaardigs komt. Dit is echt ideaal voor iedereen die zijn TV geluid flink wil opwaarderen maar niet in de gelegenheid is om er grote speakers naast te zetten.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Paaskuiken

Bericht door pappaleo »

Jeroen, wederom bedankt voor de hartelijke ontvangst en de mooie review. :dank:

Ik ga mijn best doen.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Paaskuiken

Bericht door ray5150 »

Zozo, da´s een mooi positief verhaal. :goedzo:
Hopelijk word de Calimero net zo´n voltreffer.
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Paaskuiken

Bericht door Douwe84 »

Leuk om te lezen! Als calimero net zo gaat zijn is dat wellicht iets voor bij mn schoonmoeder. Die zoekt iets compacts waar ze lekker muziek mee kan luisteren en tv kan kijken
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Paaskuiken

Bericht door OWC »

Douwe84 schreef:
Leuk om te lezen! Als calimero net zo gaat zijn is dat wellicht iets voor bij mn schoonmoeder. Die zoekt iets compacts waar ze lekker muziek mee kan luisteren en tv kan kijken
Goed breedbandertje met een mini subje werkt ook goed in zulke situaties :)
Kan die ook nog mooi in de hoek "uit het zicht".
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Paaskuiken

Bericht door jeroen_d »

Ik ken geen breedbander die dit neer kan zetten. Het is namelijk helemaal af wat midhoog betreft, ruimte, lucht, zuiver en detailrijk, zonder ook maar enige scherpte of 'randje'. Ook qua plaatsing, afbeelding gaat een breedbander dit niet verbeteren.
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Paaskuiken

Bericht door Douwe84 »

One World Concepts schreef:
Douwe84 schreef:
Leuk om te lezen! Als calimero net zo gaat zijn is dat wellicht iets voor bij mn schoonmoeder. Die zoekt iets compacts waar ze lekker muziek mee kan luisteren en tv kan kijken
Goed breedbandertje met een mini subje werkt ook goed in zulke situaties :)
Kan die ook nog mooi in de hoek "uit het zicht".
is ook een optie idd maar so far wil ze subloos. ik hoor t wel als ze er echt uit is :P
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Paaskuiken

Bericht door OWC »

jeroen_d schreef:
Ik ken geen breedbander die dit neer kan zetten. Het is namelijk helemaal af wat midhoog betreft, ruimte, lucht, zuiver en detailrijk, zonder ook maar enige scherpte of 'randje'. Ook qua plaatsing, afbeelding gaat een breedbander dit niet verbeteren.
Ik vergelijk het ook niet met een breedbander, zeker ook niet om het te verbeteren.
Enkel een suggestie wat de meeste schoonmoeders prima vinden.

maar goed, eerlijk is eerlijk, misschien is het ook wel een audiofiele schoonmoeder :lol:

Overigens, de ene breedbander is de anders ook niet, dus om die en alle breedbander systemen ook allemaal over een kam te scheren?
Maar goed, nogmaals, ik snap de reactie helemaal niet, want het ging er totaal niet over wat er "beter" zou moeten zijn
(wat dat uberhaubt mag betekenen)
Laatst gewijzigd door OWC op vr 14 mei 2021, 17:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Paaskuiken

Bericht door OWC »

Douwe84 schreef:
One World Concepts schreef:
Douwe84 schreef:
Leuk om te lezen! Als calimero net zo gaat zijn is dat wellicht iets voor bij mn schoonmoeder. Die zoekt iets compacts waar ze lekker muziek mee kan luisteren en tv kan kijken
Goed breedbandertje met een mini subje werkt ook goed in zulke situaties :)
Kan die ook nog mooi in de hoek "uit het zicht".
is ook een optie idd maar so far wil ze subloos. ik hoor t wel als ze er echt uit is :P
Gewoon zeggen dat het iets anders is en dat al de magie uit de kleine doosjes komt :lol:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Paaskuiken

Bericht door Pjotr »

jeroen_d schreef:
Ik ken geen breedbander die dit neer kan zetten. Het is namelijk helemaal af wat midhoog betreft, ruimte, lucht, zuiver en detailrijk, zonder ook maar enige scherpte of 'randje'. Ook qua plaatsing, afbeelding gaat een breedbander dit niet verbeteren.
Klopt. Heb deze dan niet gehoord maar wel de Bébé's met sub. Die hadden Dayton AMT tweeters er in. Dat ga je nooit evenaren met breedbanders. Echt een zeer volwassen geluid.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Paaskuiken

Bericht door Kappa7 »

Vandaag was Leo bij mij om de Kefjes door te meten en wat ik eigenlijk al stiekem hoopte, hij had de Paaskuikens mee genomen.
We hebben eerst even naar de Kefjes geluisterd maar dat was met een omgepoolde Audax en een T33 in de ander dus nog niet echt geweldig.
Daarna de Kuikens op de meegebrachte statiefjes gezet en met verbazing heb ik zitten luisteren.
Ik begon met een stukje van you and your friend en als eerste was de het de ruimte die opviel.
Vervolgens nog van plaat wat mighty sam mcclain en ook dat laag is ongekend wat die weten neer te zetten.
Dis is gewoon erg lekker luisteren.
Goed het diepste laag gaan ze niet redden maar mis je eigenlijk niet.
Het is gewoon ontspannen luisteren.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”