Lekker stugge kabel er aan en dan bengelen je desktop driewegjes 10cm boven je bureau.Henkjan schreef:je schijnt mensen te hebben die die gebruiken voor een desktop speakertje met 8cm drivertjesShadow schreef:.... Speakon 8 bedoeld? Die zijn flink idd.
AB1 subwoofer voor Audio Dandy LS3/5a
Moderator: Beheerdersteam
- pappaleo
- Contacteer:
Re: AB1 subwoofer voor Audio Dandy LS3/5a
Henkjan schreef:je schijnt mensen te hebben die die gebruiken voor een desktop speakertje met 8cm drivertjesShadow schreef:.... Speakon 8 bedoeld? Die zijn flink idd.
- AudioDandy
Ik begrijp je punt, en je hebt gelijk, maar ik zie het zelf niet zo definitief, het voordeel van externe XO aansluitingen is dat het uitnodigd voor experimenteren, als ik zonder Hypex plate amplifier wil luisteren, sluit ik gewoon de passieve XO en klaar!Zelfs als je helemaal het om zal gooien en naar een deftige plate amp zou gaan, zie ik niet echt de voordelen om voor 3-weg actief te gaan.
Te meer omdat het huidige passive filter je heel erg goed bevalt lijkt me hybride nog steeds de mooie oplossing.
Vrijheid van keuze vind ik belangrijk, ik wil het liefste altijd weer snel terug kunnen naar de orginele setting, en dit kan nu.
Door het verwisselen van slechts twee XLR stekkers.
Ik zie deze actieve XO als een mooie kennis making met de wereld van DSP, en de vrijheid om het precies zo te maken zoals ik het graag zou willen
- AudioDandy
Zojuist Hypex HFD geinstalleerd op mijn laptop (virtueel)
om mij avast mij te verdiepen hoe de software werkt en hoe de filters ontworpen kunnen worden
Mooi dat dit product uit Nederland komt, dit is voor mij een pre
om mij avast mij te verdiepen hoe de software werkt en hoe de filters ontworpen kunnen worden
Mooi dat dit product uit Nederland komt, dit is voor mij een pre
- OWC
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Ja, ik snap je verhaal als je eens wilt gaan kijken wat de mogelijkheden zijn.
Ik benaderde het meer vanuit een praktisch oogpunt.
Overigens, de producten van Hypex komen al een vrije lange tijd niet meer daadwerkelijk uit Nederland, maar worden wel nog hier ontworpen ed.
Ik benaderde het meer vanuit een praktisch oogpunt.
Overigens, de producten van Hypex komen al een vrije lange tijd niet meer daadwerkelijk uit Nederland, maar worden wel nog hier ontworpen ed.
Heb wat Hypex spul van een mede forumlid overgenomen 2 x psc2.400 in een kast, dus zonder de plate, maar wel de onderdelen/modules. Vind de Hypex HFD software toch een flinke achteruitgang tov SigmaStudio i.c.m. REW.
Krijg ook regelmatig de melding:
"Access violation at adress 6E64FB1D in module 'd2d1.dll' Read of address 00000000'.
Kortom een null pointer die gebruikt wordt. Programma blijft wel werken, dus vermoed dat er wel een try catch gebruikt wordt om het af te vangen en door te gaan.
Verder is de software vrij sloom en is de refresh van de GUI lang niet altijd goed. Moet regelmatig programma minimizen en weer groot maken om op die manier een refresh te forceren. Regelmatig dus stukken zwart waar wat had moeten staan, of de oude info staat er nog.
Moet zeggen dat ik de boel wel op een Mac draai onder een VM (parallels). Neemt niet weg dat alle andere windows programma's die ik zo gebruik zich gewoon netjes gedragen. Heb het op meerdere Mac's en de genoemde dll heb ik ook al een keer ververst voor de zekerheid. Kortom erg enthousiast kan ik niet worden van de software. Het feit dat relatief simpele GUI dingen al zo sloom verlopen is een slecht teken. En zoals gezegd geen enkel ander windows programma op dezelfde manier gebruikt (en dat zijn er heel wat) gedraagt zich zo slecht.
Krijg ook regelmatig de melding:
"Access violation at adress 6E64FB1D in module 'd2d1.dll' Read of address 00000000'.
Kortom een null pointer die gebruikt wordt. Programma blijft wel werken, dus vermoed dat er wel een try catch gebruikt wordt om het af te vangen en door te gaan.
Verder is de software vrij sloom en is de refresh van de GUI lang niet altijd goed. Moet regelmatig programma minimizen en weer groot maken om op die manier een refresh te forceren. Regelmatig dus stukken zwart waar wat had moeten staan, of de oude info staat er nog.
Moet zeggen dat ik de boel wel op een Mac draai onder een VM (parallels). Neemt niet weg dat alle andere windows programma's die ik zo gebruik zich gewoon netjes gedragen. Heb het op meerdere Mac's en de genoemde dll heb ik ook al een keer ververst voor de zekerheid. Kortom erg enthousiast kan ik niet worden van de software. Het feit dat relatief simpele GUI dingen al zo sloom verlopen is een slecht teken. En zoals gezegd geen enkel ander windows programma op dezelfde manier gebruikt (en dat zijn er heel wat) gedraagt zich zo slecht.
- AudioDandy
Jammer om te horen dat de software niet zo lekker draaid op je Mac met Parallels,
Ik weet dat virtualisatie niet de optimale manier is om software te draaien, ik heb het alleen gedaan om de software
te verkennen.
Mocht ik besluiten om er mee verder te gaan, in stalleer ik het op een Windows PC.
Of virtualisatie lekker werkt moeten drie dingen zeker kloppen, en dat is veel geheugen (16 Gb of meer is het beste)
Je CPU moet de VT-X, VT-d instructie set ondersteunen, en je CPU moet redelijk snel zijn.
Mijn laptop heeft Intel i7, met 16 Gb geheugen en 1 Tb SSD schijf, hier draaid de software gewoon goed op
Je zou "VMware Fusion Player – Personal Use License" kunnen proberen ipv Parallels, de software is gratis als je een VMWare account aanmaakt voor personal use, ik weet dat VMWare goed werkt op een mac, met Parallel heb ik geen ervaring.
VirtualBox voor Mac is er ook, die is geheel gratis, ik gebruik deze zelf
Die foutmeldingen die je krijgt zijn waarschijnlijk opgelost als je de software rechtstreeks op een Windows 10 PC installeerd
en het zal dan ook sneller werken
(Mijn Mac Pro werkt ook langszaam en dat komt omdat Mac bij elke software update de Mac langszamer maakt om je over te halen om weer een nieuwe te kopen, vandaar dat ik gestopt ben met Mac, en nu Huawei Matebook X Pro heb gekocht die heeft betere specs, is ook geheel uit metaal gemaakt, en kost veel minder
ik ben er erg tervreden mee.
Ik weet dat virtualisatie niet de optimale manier is om software te draaien, ik heb het alleen gedaan om de software
te verkennen.
Mocht ik besluiten om er mee verder te gaan, in stalleer ik het op een Windows PC.
Of virtualisatie lekker werkt moeten drie dingen zeker kloppen, en dat is veel geheugen (16 Gb of meer is het beste)
Je CPU moet de VT-X, VT-d instructie set ondersteunen, en je CPU moet redelijk snel zijn.
Mijn laptop heeft Intel i7, met 16 Gb geheugen en 1 Tb SSD schijf, hier draaid de software gewoon goed op
Je zou "VMware Fusion Player – Personal Use License" kunnen proberen ipv Parallels, de software is gratis als je een VMWare account aanmaakt voor personal use, ik weet dat VMWare goed werkt op een mac, met Parallel heb ik geen ervaring.
Die foutmeldingen die je krijgt zijn waarschijnlijk opgelost als je de software rechtstreeks op een Windows 10 PC installeerd
(Mijn Mac Pro werkt ook langszaam en dat komt omdat Mac bij elke software update de Mac langszamer maakt om je over te halen om weer een nieuwe te kopen, vandaar dat ik gestopt ben met Mac, en nu Huawei Matebook X Pro heb gekocht die heeft betere specs, is ook geheel uit metaal gemaakt, en kost veel minder
Laatst gewijzigd door AudioDandy op wo 12 mei 2021, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Even een voorbeeld koste nog geen minuut voordat het al mis ging. Te zien is dat de refresh van de GUI al niet goed is en dan ook de access violation. Je kan door na wegklikken, GUI is niet goed, maar even minimize en weer terug en het ziet er weer uit zoals het moet. Kortom gewoon slecht en geen enkel ander programma gedraagt zich zo.
- AudioDandy
welke versie gebruik je? ik zal morgen de laatste versie op een Windows PC installeren,
kun je mij laten weten wat je precies doet, zodat ik kan kijken of ik die fout melding ook krijg
kun je mij laten weten wat je precies doet, zodat ik kan kijken of ik die fout melding ook krijg
Leuk maar ALLE andere windows programma's draaien gewoon goed en snel en nergens last van. Je merkt niet eens aan snelheid dat je via een virtualisatie laag werkt. Nu is dat laagje omdat de hardware gewoon intel is erg dun. Alle programma's die ik onder wine gebruik wat een veel dikkere laag is werken zelfs beter en sneller.AudioDandy schreef:Jammer om te horen dat de software niet zo lekker draaid op je Mac met Parallels,
te verkennen.
(Mijn Mac Pro werkt ook langszaam n dat komt omdat Mac bij elke software update de Mac langszamer maakt om je over te halen om weer een nieuwe te kopen, vandaar dat ik gestopt ben met Mac, en nu Huawei Matebook X Pro hebt, die heeft betere specs, ook geheel uit metaal gemaakt, en kost veel minder)
4.97 deel eerst een asymmetric shelf en daarna nog een filter kon zelfs type niet kiezen, toen ging het al mis.AudioDandy schreef:welke versie gebruik je? ik zal morgen de laatste versie op een Windows PC installeren,
- AudioDandy
Als je met een windows PC niets doet en alleen update dan loopt die vanzelf vol en is niet meer vooruit te krijgen. Bij mac is een update gewoon een update die vervangt het oude, bij windows komen de nieuwe dingen erbij en de oude zut slaan ze ook nog ergens op. Je pC loopt dan helemaal vol. Denk niet dat je die oude zut kan weggooien, dan loop je ergens bij een volgende update vast, want dan heeft die op een mysterieuze wijze de oude zut nodig. Been there done it got the T-Shirt. Dan een fresh install, leuk en vervolgens de PC een hele dag aan laten staan om alle updates te laten verwerken en minstens 10 keer herstarten. Een fresh install bij een mac met daarna terug zetten van de backup is klaar in een half uur tot uur. Bij mac hoef je na een clean install maar een update voor OS te installeren, de laatste. Bij windows zijn het honderden, want die zijn cumulatief en vreselijk gevoelig voor fouten.
- AudioDandy
Ik ben ook geen fan van Windows 10, maar Hypex werkt nou een maal alleen op Windows
daarom gebruik ik (en mijn vrouw) nu nog alleen "Deepin" Linux op al onze computers en laptops deze Linux is gebaseerd op Debian 10, maar het ongeloofelijk gebruiks vriendelijk. (nog beter zelfs dan Ubuntu)
ook mensen die geen ervaring hebben met Linux, kan ik het aanbevelen, en het ziet er nog mooi uit ook
en het werkt (dankzij de financiele support van Huawei, perfect op Huawei hardware, zoals Laptops.
alles werkt plug en play out of the box
en het is natuurlijk gratis....van harte aanbevolen
https://www.deepin.org/
daarom gebruik ik (en mijn vrouw) nu nog alleen "Deepin" Linux op al onze computers en laptops deze Linux is gebaseerd op Debian 10, maar het ongeloofelijk gebruiks vriendelijk. (nog beter zelfs dan Ubuntu)
ook mensen die geen ervaring hebben met Linux, kan ik het aanbevelen, en het ziet er nog mooi uit ook
en het werkt (dankzij de financiele support van Huawei, perfect op Huawei hardware, zoals Laptops.
alles werkt plug en play out of the box
en het is natuurlijk gratis....van harte aanbevolen
https://www.deepin.org/
Ik ga denk eens in het diepe met deepin
. Ik had ook een VM met linux, een oude Ubuntu, is denk ik wel eens leuk om deze te proberen.
-
wouter
- Ook commercieel actief
Hoezo off topic glijden... om het terug te brengen om topic. Die Fusion klinkt echt heel goed maar helaas moet 1 van de 2 versterkers hier retour wegens niet goed functioneren. Hypex heeft voor mij de naam instabiel te zijn, helaas weer bevestigd. Alle vertrouwen in een goede afloop, maar come on... een versterker moet gewoon zijn zoals die van de afgelopen 30 jaar. Aan, uit, volume... Dag in dag uit geen probleem. Net zoals met een TV of koffiezetapparaat. Maar bij Hypex voelt het weer echt als DIY, maar inmiddels vind ik het geen charme als je het toch wel zelf kunt fixen. Zou wat zijn als je Sonos zo zou functioneren... Anderzijds hoop ik dat het alleen mijn fout is, maar de versterker ruist hard en verliest vaak de connectie met de master. Wil niet aan, niet uit... pas als ik hem aan de pc hang komt ie er doorheen. Weer van -96 afhalen en hij doet weer mee. Kan dagen goed gaan, maar ook meerdere keren op een dag mis gaan.
Nou, al mooie woofers geselecteerd? Rug aan rug maakt de spoeling dun.. 16cm is de kastdiepte dus max 8cm en 6,5" is de max.
Nou, al mooie woofers geselecteerd? Rug aan rug maakt de spoeling dun.. 16cm is de kastdiepte dus max 8cm en 6,5" is de max.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Er is nu eenmaal meer aan een goede versterker dan puur harde specswouter schreef:Hoezo off topic glijden... om het terug te brengen om topic. Die Fusion klinkt echt heel goed maar helaas moet 1 van de 2 versterkers hier retour wegens niet goed functioneren. Hypex heeft voor mij de naam instabiel te zijn, helaas weer bevestigd. Alle vertrouwen in een goede afloop, maar come on... een versterker moet gewoon zijn zoals die van de afgelopen 30 jaar. Aan, uit, volume... Dag in dag uit geen probleem. Net zoals met een TV of koffiezetapparaat. Maar bij Hypex voelt het weer echt als DIY, maar inmiddels vind ik het geen charme als je het toch wel zelf kunt fixen. Zou wat zijn als je Sonos zo zou functioneren... Anderzijds hoop ik dat het alleen mijn fout is, maar de versterker ruist hard en verliest vaak de connectie met de master. Wil niet aan, niet uit... pas als ik hem aan de pc hang komt ie er doorheen. Weer van -96 afhalen en hij doet weer mee. Kan dagen goed gaan, maar ook meerdere keren op een dag mis gaan.
Ben het met jvenema eens dat iets als SigmaStudio veel beter werkt.
Zolang je de firmware kunt back-uppen, kun je in theorie die Hypex gewoon reflashen.
De ADAU1451/2 werkt namelijk ook gewoon standalone.
Weet niet of er bepaalde inputs/outputs worden gebruiken om rekening mee te houden.
Maar goed, vrij hoog DIY gehalte, niet voor iedereen weggelegd, zeker niet de beginner.
Rug aan rug kan als je de speaker niet direct naast elkaar zet.
In theorie krijg je in verticale richting beetje meer krachten, in praktijk valt dat allemaal wel heel erg mee.
- AudioDandy
Zojuist Hypex HFD geinstalleerd op een Windows 10 PC met 32 Gb heheugen, Quadro K5000 videokaart, en ik heb geen enkele performance problemen en/of fout meldingen kunnen ontdekken, wat mij op viel is dat het programma best overzichtelijk en initiatief werkt
Enkele screen shots:
Ik heb er wel een goed gevoel bij, en het lijkt mij de ideale software om de wereld van actieve filtering en DSP te verkennen
Enkele screen shots:
Ik heb er wel een goed gevoel bij, en het lijkt mij de ideale software om de wereld van actieve filtering en DSP te verkennen
- AudioDandy
enkele ideetjes om te kijken op welke manieren de woofers in het kleine kastje geplaatst kunnen worden:
- AudioDandy
Vraagje aan Wouter, ik heb de site van de software van Sigma gevonden, maar welke (hardware) complete plate versterkersOne World Concepts schreef:wouter schreef:Ben het met jvenema eens dat iets als SigmaStudio veel beter werkt.
zijn verkrijgbaar voor dit systeem? en is deze software ook compatible met Hypex hardware?
-
Dynky
- Ook commercieel actief
niet onbelangrijk: de Fusion plates zijn niet luchtdicht, ze moeten (mede) daarom ook in hun eigen afgesloten/luchtdichte ruimte worden gemonteerd.
-
wouter
- Ook commercieel actief
AudioDandy schreef:Vraagje aan Wouter, ik heb de site van de software van Sigma gevonden, maar welke (hardware) complete plate versterkersOne World Concepts schreef:wouter schreef:Ben het met jvenema eens dat iets als SigmaStudio veel beter werkt.
zijn verkrijgbaar voor dit systeem? en is deze software ook compatible met Hypex hardware?
- AudioDandy
Thanks Dynky, inderdaad belangrijk om te weten...
ik ga de tekeningen aanpassen.. word het kastje nog kleiner... slik
ik ga de tekeningen aanpassen.. word het kastje nog kleiner... slik
-
wouter
- Ook commercieel actief
Formaat is vooral je probleem, liters niet.
Amp omlaag, 1 of 2 woofers bovenin (dan rug aan rug evt)
Amp omlaag, 1 of 2 woofers bovenin (dan rug aan rug evt)
- OWC
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Zo kant en klaar; geen zover ik weet.AudioDandy schreef:Vraagje aan Wouter, ik heb de site van de software van Sigma gevonden, maar welke (hardware) complete plate versterkersOne World Concepts schreef:wouter schreef:Ben het met jvenema eens dat iets als SigmaStudio veel beter werkt.
Zoals ik al zei; "Maar goed, vrij hoog DIY gehalte, niet voor iedereen weggelegd, zeker niet de beginner."
In theorie kan het, ik heb namelijk zelf dergelijke DSP's ontworpen voor meerdere audio bedrijven/klanten (met dezelfde of een soortgelijke chip)
Maar zo "out of the box" zijn er geen plate-amps die SigmaStudio ondersteunen.
Dat heeft overigens ook een beetje te maken met de gebruiksvoorwaarden van SigmaStudio.
De reden dat ik het naar voren bracht, was meer een gedachtespinsel (ook voor anderen), dan echt een advies.